10. Getting Closer

500 24 0
                                    

-SKIP-

Beberapa bulan kemudian ..

Irene , Joy ,Wendy ,Yeri & Seulgi bergabung lalu menubuhkan satu group bernama Red Velvet . Antara lagu mereka yang famous ialah 'Ice Cream Cake' dan yang terbaru 'Dumb Dumb' . Tak lama lepas tu EXO & Red Velvet menjadi rapat .

Suatu hari ..

Irene : Wei .. kita dapat jemputan ke Music Award kat Busan . ( menunjuk kad jemputan )

Yeri : Mwo ? Yeah !! ( terlompat-lompat )

Joy : Dapat la aku jumpa dengan Sung Jae oppa .. ( senyum )

Wendy : Ish ! Sibuk dengan Sung Jae dia tu pulak . Irene .. kita dapat buat performance tak ?

Irene : Dapat . Kena perform 2 lagu . So nyanyi lagu 'Ice Cream Cake' dan 'Dumb Dumb' .

Seulgi : Kenapa banyak sangat .. nanti penat la kita . ( mengeluh )

Irene : ( menepuk lengan Seulgi ) Ish .. 'Ice Cream Cake' tu kita menari sikit je .. 'Dumb Dumb' tu je yang menari penuh . Don't worry .. nanti aku uruskan . ( senyum )

Joy : Sung Jae oppa .. tunggu Soo Young tau ! Jangan nak menggatal dengan yeoja lain ..

Yeri : Aku harap kita menang dalam Music Award tu ..

Wendy : Hopefully !

Waktu rehat .. Red Velvet rehat sekali dengan EXO . Di meja makan ..

Suho : Kitorang dengar korang dijemput ke Music Award kat Busan tu .. Betul ke ?

Yeri : Ne .. geureom . ( mengangguk kepala )

Baekhyun : Sama la dengan kitorang .. ( cakap dengan mulut yang penuh . Habis terkeluar makanan dari mulut )

Chen yang duduk di depan Baekhyun ..

Chen :Woi ! Habis kena kat aku !! Kurang ajar kau Baekhyun ..!!! ( marah tahap gorilla )

Baekhyun : Hehehe .. Mianhae . ( sengih )

Kai : Hodoh la muka kau bila kau sengih macam tu Baekhyun .. Tak ada selera aku nak makan . ( menjauhi Baekhyun )

Baekhyun : Ya !! Jahat la kau ni Mai ..

Kai : Nama aku Kai ! Bukan Mai !!! ( marah )

Semua : Hahahahahahahahaha !!

Tiba-tiba suasana jadi kecoh . Kedengaran suara yeoja-yeoja menjerit macam kena rasuk .

Yeoja 1 : Oppa !! Oppa !!!

Yeoja 2 : Jonghyun oppa !! Saranghaeyo ..!!

Sayup-sayup suara tu menghilang ke arah lain .

Irene : Apa yang kecoh-kecoh tu ?

Lay : Mollayo .. Aku dengar tadi ada budak baru masuk . Tak silap aku nama dia Lee Jonghyun . Budak tu masuk kelas sebelah .

Sehun yang menghirup sup tersembur .

Sehun : Ohohok .. Apa nama dia tadi ?

Seulgi : Kau ok ke Sehun ?

Sehun : Ok .. Lay .. apa nama budak tu tadi ?

... : Kau ok la .. Tapi aku ni yang tak ok !! ( marah )

Semua memandang ke arah Chanyeol . Habis basah baju Chanyeol akibat semburan Sehun yang duduk di depannya .

Wendy : Chan .. Chanyeol .. baju kau .

Chanyeol : Sehun ... Siap kau !! ( bangun untuk mencekik leher Sehun )

Sehun tak pedulikan Chanyeol .

Lay : Nama dia Lee Jonghyun .. Waeyo ?

Sehun terus bangun dan blah . Semua memandang sesama sendiri .

Xiumin : Kenapa dengan Sehun tu ?

Suho : Entah .. Tiba-tiba je ..

Irene bangun .

Joy : Eh ? Irene .. Kau nak pergi mana ?

Irene : Aku ada hal yang kena settlekan . ( blah )

the werewolf + oh sehun [✔]Where stories live. Discover now