14. Mission To Save The Hostage

426 21 2
                                    

-SKIP-

Di dalam kereta . Sehun call semua ahli EXO dan menyuruh mereka berkumpul di halaman sekolah .

Di sekolah ..

Chen : Kenapa Sehun suruh berkumpul kat sini ? Tak ada tempat lain ke ? Dah la sejuk .. ( memeluk tubuh )

Chanyeol : Orang tengah tidur dia pergi telefon malam-malam buta ni . Kacau tidur orang je ! ( menguap beberapa kali )

Suho : Dah la .. membebel je korang ni . Mungkin Sehun ada alasan dia sendiri . Bukannya saja nak suruh kita berkumpul kat sini malam-malam ni . ( menasihat )

D.O : Dah memekak je korang ni . Selfish betul !

Kai : Woi .. D.O ! Baik kau diam sebelum aku ikat rambut kau .. ( ugut )

D.O : Owh .. ( terkejut sikit ) Nak ikat rambut aku ? Ikat la .. rambut aku pendek . Kalau nak ikat rambut orang sangat .. Tu .. ( menjuihkan mulut ke arah Beakhyun yang sedang menampar-nampar badannya sendiri ) Pergi ikat rambut budak gila tu . Dari tadi aku tengok dok tampar-tampar diri sendiri . Nasib dia tak gelak . Kalau tak .. memang sah gila main tampar-tampar dengan nyamuk mereng .

Kai buat tak tahu . Malas nak layan lawak bodoh D.O . Tiba-tiba kereta Sehun memasuki halaman sekolah . Sehun keluar dari keretanya lalu mendekati EXO dengan muka yang penuh kerisauan .

Sehun : Korang .. mianhae sebab ganggu korang malam-malam ni . Aku just nak bagitahu Irene tak balik-balik lagi . Parents dia risau so diorang minta aku tolong carikan . What if kita cari Irene sama-sama ?

Suho : Aku on .. ( mengangkat tangan )

Xiumin : Kau tahu ke Irene kat mana ?

Sehun : Aku rasa aku tahu .. ( serius )

Lay : Dia kat mana ? Kenapa dia tak balik-balik lagi ?

Sehun : Korang tahu kan aku ni werewolf ?

EXO : Ne ..

Sehun : Aku dapat rasakan yang Irene diculik .

Baekhyun : Mwo ?! Culik ? Sapa nak culik dia ?

Sehun : Sorang je yang akan buat semua tu .. Dah la .. aku tahu tempat tu . So , korang ikut aku .

Di rumah Jonghyun ..

Irene : Tolong !! ( menjerit )

... : Ya ! Kau boleh tolong diam tak ? Memekak je .. ( menutup telinga )

Irene : Kau sapa ? Kenapa Jonghyun ikat aku kat sini ? Apa alien tu nak dari aku ?! ( marah )

... : Aku terpaksa buat kerja-kerja ni . Aku tak sanggup tengok adik aku terus terlantar sakit . ( suara lemah )

Irene : Adik ? Kenapa dengan adik kau ?

... : Adik aku .. dia tengah koma sekarang ni kat hospital disebabkan kemalangan . 3 bulan lepas .. sebuah kereta terlanggar adik aku dan pemilik kerata tu ialah Jonghyun . Jonghyun Cuma luka-luka ringan sebab dia vampire . But adik aku yang cedera parah kat kepala . Dia dah lalui pembedahan tu but .. billnya terlalu mahal . Doctor bagi masa pada aku untuk bayar bill perubatan adik aku .. tapi family aku miskin .. so kitorang tak ada duit untuk bayar bill perubatan tu . Now adik aku ada leukemia disebabkan kecederaan otak yang teruk hasil daripada pembedahan tu . ( mengalir sedikit air mata )

Irene terkedu .

Irene : Sorry .. tapi kenapa kau bekerja bawah Jonghyun ?

... : Dia janji dia akan bayar bill tu .. but dia nak aku buat something untuk dia . Aku terpaksa bersubahat dengan dia untuk menculik kau . Aku mintak maaf .. ( terus menangis )

Irene : Tapi .. kau tak patut buat benda ni . Aku boleh tolong kau .. but please .. lepaskan aku dulu . ( merayu )

Namja tu bangun dan berniat untuk membuka ikatan Irene . Tiba-tiba pintu dibuka . Semua terkejut .

Jonghyun : Woi Minhyuk ! Apa kau buat ni ?! Kau kata kau akan ikut apa yang aku suruh .. Now .. kau nak lepaskan dia pulak ?! Once kau cuba nak lepaskan dia , aku akan pastikan adik kau , Chorong mati !

Minhyuk : Mwo ? Andwae .. Jangan libatkan adik aku .. jangan apa-apakan dia . She is innocence . Please let her go . ( mendekati Jonghyun )

Irene : ( dengan rasa marah ) Jonghyun !! Awak tak patut buat Minhyuk macam tu . Awak tak ada perasaan kasihan ke ? Tak ada hati perut ?! Apa jenis manusia awak ni ? Bukan .. alien !! Memang padan dengan awak .. alien tak berhati perut ! ( menjerit sekuat hati )

Jonghyun : You .. ( memandang Irene dengan tajam )

Irene : Apa ?! ( bengang tahap gorilla )

Jonghyun mahu mendekati Irene . Tapi ..

Minhyuk : Jonghyun .. jangan apa-apakan dia . Please jangan jadikan dia macam kau . Dia tak salah apa-apa .. Jangan sebab dia rapat dengan Sehun , kau nak musnahkan hidup dia . ( menghalang Jonghyun )

Jonghyun : Aku suruh kau diam kan ?! Kenapa susah sangat kau nak diam ? Kau nak tengok adik kau mati ke ? Owh .. aku faham . Kau dah tak sayang adik kau kan ..? Sebelum aku buat keputusan nak bunuh adik kau , baik kau ke tepi .. ( serius )

Minhyuk tetap tidak berganjak . Jonghyun menolak Minhyuk ke tepi dengan kekuatannya sebagai vampire . Tolakan tu buatkan Minhyuk cedera pada kepalanya .

Irene : Minhyuk !! Ya ! Jonghyun !!! Kau memang jahat kan ? Busuk hati !

Jonghyun : Kau diam ! ( mengheret Irene keluar dari bilik tu )

the werewolf + oh sehun [✔]Where stories live. Discover now