11. He's Here

486 23 0
                                    

-SKIP-

Di rooftop .

... : Kau buat apa kat sini ? Kenapa kau sekolah kat sini , Jonghyun ?! ( menggengam collar baju Jonghyun )

Jonghyun : Wowowo .. relax la , Sehun . Aku baru nak biasakan diri dengan alam persekolahan manusia ni . I wonder .. macam mana kau boleh act normal dengan manusia eh ?

Sehun : Aku memang dah biasa dengan manusia . Aku akan bertukar bila malam je . Lain dengan kau .. you're a vampire . Sifat-sifat vampire kau tu boleh muncul bila-bila masa je . Aku tahu kau cucuk vaksin untuk membolehkan kau tahan cahaya matahari . But .. satu je aku tak faham .. Kenapa kau sekolah kat sini ?!! ( menjeling tajam )

Jonghyun : You still don't get it .. right ? I'm here because of her . I like that girl .. ( senyum herot )

Sehun : Jangan kacau dia !! ( menumbuk muka Jonghyun )

Jonghyun tak sempat mengelak lalu terus jatuh .

Irene di sebalik pintu terkedu .

Irene : * Sehun pertahankan aku .. Wahh ! Bahagianya hidup .. * ( senyum bahagia tapi cuma sekejap je ) * Kenapa dia backup aku ? And why I'm so happy after heard that ?! *

Sehun : Kau .. Jonghyun . Jangan kacau dia lagi !

Jonghyun : Kau jadi macam ni sebab kau suka dia kan ?

Sehun : A .. aku .. ( gagap ) Ne ! Aku suka dia !!

Irene : * Hah ?!! Kau suka aku , Sehun ..?!! ( terkejut ) No way .. Mungkin dia cuma nak Jonghyun stop cari aku . *

Jonghyun : Hohohoho .. Kan betul cakap aku . But .. jangan mimpi la kau boleh dapat dia . Aku akan dapatkan dia no matter what ! ( blah )

Irene cepat-cepat blah dari tempat tu .

Di kelas ..

Irene duduk di tempatnya sambil termenung . Wendy mendekati Irene .

Wendy : Ya ! ( menepuk meja )

Irene : Oh mak beruk kau !

Wendy : Bila masa aku ada bela beruk ni ?

Irene : Ish ! Kau ni .. ( mencubit lengan Wendy ) Terkejut aku . Hah .. kau nak apa ?

Wendy : Sakit .. ( menggosok lengan ) Hehe .. Mianhae . Nak attention kau je .

Irene : Hmm .. Apa dia ?

Wendy : Kau ni kenapa ? Dari tadi aku tengok kau asyik termenung je .. Teringatkan buah hati ke ?

Irene : Haah .. ( terlepas cakap )

Wendy : Hah ?! Nugueyo ? (terkejut )

Irene : Eh ? Mana ada .. aku main-main je la . ( sengih ) * Kenapa dengan kau ni , Irene ? Macam mana boleh careless sampai macam ni ? Nasib baik sempat cover .. But kenapa aku asyik fikir pasal tadi eh ? Entah-entah .. Sehun cuma tipu Jonghyun je . Jangan mengharap sangat la , Irene oi .. *

Wendy : Tengok tu .. Termenung lagi . Hoi !! ( menepuk lengan Irene )

Irene : Eh beruk makan kutu ! Ish !! ( mencubit Wendy )

Wendy : Hahahahaha .. Aduh ! Sakit la .. mak ketam ni . Asyik nak mencubit orang je ..

Irene diam .

Wendy : Kau ni .. lepas selesaikan hal kau tu terus jadi macam ni . Apa yang terjadi ?

Irene : Eh ? Mana ada jadi apa-apa .

Wendy : Habis tu .. kenapa asyik termenung je ni ?

Irene : Adalah .. ( senyum )

Wendy : Alaaa .. Malhaejwo . Please ..? ( buat muka cute )

Irene : Ish ! ( menolak muka Wendy ) Tak nak .. Sibuk je nak tahu .

Wendy : Aloo .. Aku janji tak kan bagitahu sesiapa . Promise ! ( mengangkat tangan macam berikrar tu )

Irene : Iye la .. ( mengalah ) Nasib baik just two of us in this class . Jom la .. pergi tempat lain . Aku rasa tak selamat la bagitahu kat sini . ( menarik tangan Wendy )

Wendy : Ok ! ( ceria semacam )

-SKIP-

Di taman sekolah .

Wendy : Cepat la bagitahu .. Tak sabar dah ni . ( sengih )

Irene : Eee .. dia ni .

Wendy : Hehe .. Excited sangat nak tahu ni .

Irene : Ok .. ( menarik nafas ) Tadi .. kat rooftop , aku nampak Sehun dengan .. Jonghyun . Sehun ..

Wendy : Wae ? Apa jadi ?

Irene : Ish ! Kau ni .. jangan potong ayat aku boleh ?

Wendy : Ok.. Teruskan .

Irene : Sehun tumbuk Jonghyun because of me .

Wendy : Hah ? Kenapa pasal kau pulak ? Apa kaitannya ?

Irene : Jonghyun sekolah kat sini sebab nak cari aku . He likes me . Sehun marah then terus tumbuk muka Jonghyun .

Wendy : Owhh .. Kau pernah jumpa Jonghyun ke ? Macam mana kau boleh kenal dia ? Kan dia baru je pindah sini .. ( menggaru kepala )

Irene : Aku pernah jumpa dia .. It's a long story .. I just want you know that I already knew him . That's all ..

Wendy : O.. ok . Aku rasa Sehun suka kau la .. Kalau tak , mesti dia takkan marah then tumbuk muka Jonghyun kan ..?

Irene : Entah la .. Sapa kita nak tahu semua tu kecuali tuannya sendiri mengaku .

the werewolf + oh sehun [✔]Where stories live. Discover now