-SKIP-
Minhyuk : Jonghyun .. aku dah tak nak terlibat dengan kau dah . ( ambil beg dan berkira- kira untuk blah )
Jonghyun : So .. kau memang nak tengok Chorong mati kan ?
Minhyuk terhenti . Lalu dipandangnya muka Jonghyun .
Jonghyun : ( senyum jahat ) You want your beloved sister die right ? Kalau tak nak , kau kena ikut cakap aku .
Minhyuk : Aku tak nak Chorong mati . Dan aku tak nak ikut cakap kau lagi .. aku penat ! ( menjeling Jonghyun dengan tajam )
Jonghyun : Owh .. ye ke kau dah penat ? Gwaenchanayo ..
Tiba-tiba pintu diketuk .
Jonghyun : Masuk ..
Dua orang namja masuk ke bilik tu sambil memegang seorang yeoja . Minhyuk terkejut .
Minhyuk : Dongsaeng ! Apa Chorong buat kat sini ? ( terus mendapatkan Chorong yang kelihatan lemah )
Jonghyun : Owh .. aku lupa nak inform kau .. Dongsaeng kau ni dah boleh keluar dari hospital .
Minhyuk : Chorong .. Chorong ok tak ni ?
Chorong : Oo .. oppa .. ( memeluk Minhyuk ) I miss you .. ( keluar air mata .. )
Minhyuk : Mianhaeyo .. Oppa jeongmal mianhae . Uljimayo . It's hurt me .. your tears are hurt me . Jangan nangis please ? ( menyeka air mata Chorong )
Chorong : Oppa .. doctor cakap hidup Chorong dah tak lama . Doctor cakap Chorong diberi peluang kedua untuk hidup just for seeing you . I want to make you happy . When I'm gone , I know that you're not going to cry ..
Minhyuk terharu . Terus air mata namjanya keluar .
Minhyuk : Chorong .. Jangan tinggalkan oppa . I need you . Our family need you .. Sampai hati Chorong nak tinggalkan keluarga kita .
Chorong : Chorong tak boleh buat apa-apa , oppa .. Ahh ! ( memegang kepala )
Minhyuk : Chorong ! Are you okay ? ( memegang lengan Chorong )
Chorong : Kepala Chorong sakit .. oppa ..
Jonghyun : Nampaknya adik kau akan mati .. What are you going to do now , Minhyuk ?
Minhyuk : Kau ! ( menuju ke arah Jonghyun ) Kalau kau tak langgar dia hari tu .. dia tak kan jadi macam ni !! ( menjerit )
Tiba-tiba pintu ditendang kuat oleh seorang namja .
Baekhyun : EXO is coming !! ( menjerit )
Kai : Bangang betul la budak ni .. Buat malu je .. ( menepuk dahi )
Lay dan D.O pergi mendapatkan Chorong yang sakit di tepi .
Jonghyun : So .. EXO datang untuk selamatkan keadaan ye ? ( senyum herot )
Baekhyun : Gila jahat makhluk ni .. ( bisik kat Kai )
Kai : Diam la kau .
Sehun : Kau memang jahat kan ? Kenapa kau nak kacau kitorang kat sini ? Pergi la kacau dunia kau ! Menyemak je kat sini ..
Jonghyun : Wowowo .. Tak semudah tu . Aku akan balik sana kalau aku bawa seorang lagi vampire bersama . So .. aku nak bawa Irene bersama .
Sehun : No ! Aku tak benarkan !!
Sehun dan Jonghyun bergaduh . Lay dan D.O menghantar Chorong ke hospital kerana keadaannya sudah teruk . EXO juga turut bergaduh dengan konco-konco Jonghyun . Tiba-tiba seorang dari konco Jonghyun mengeluarkan pisau lalu menikam perut Sehun .
EXO : Sehun !!! ( ada yang menjerit dan ada yang terus mendapatkan Sehun )
Sehun rebah . Suho meriba Sehun .
Suho : Sehun ! Bertahan ..
Sehun : Aku tak apa-apa . Korang kena halang Jonghyun daripada dia mendekati Irene . Dia akan jadikan Irene vampire . Tolong .. hentikan dia .
Xiumin : Er .. Sorry ganggu .. Tapi Irene dah ada kat sini sekarang .
Semua memandang Irene . Irene hanya terkedu melihat keadaan Sehun . ( Sorry .. nak bagitau .. Sehun bertukar jadi werewolf masa bergaduh )
Irene : ( mendekati Sehun dan Suho ) Se .. Sehun . Kau .. werewolf ?
Sehun : Irene . Mianhae ..
Irene memeluk tubuh Sehun .
Irene : Lembutnya ..
EXO : Mwo ?!!
Irene : Hehe .. Nak bergurau pun tak boleh . ( sengih ) Sehun .. Kau ok kan ?
Sehun : Aku ok .. Nanti hilang la ni .
Tiba-tiba Jonghyun menarik Baekhyun ke dalam pelukannya untuk membuat tebusan .
Baekhyun : Tolong !!!
Jonghyun : Diam ! Kalau korang nak dia ni selamat serahkan Irene .
Xiumin : Mwo ? Serahkan Irene ?
Jonghyun : Ne .. Now ! Kalau tak aku akan jadikan dia ni vampire .
Baekhyun : Tolong aku !
Kai : Kau ambik je la budak tu .. Dah tak larat kitorang nak jaga dia .. ( selamba )
EXO : Betul tu .. Ambik je la . Kitorang tak kisah !
Baekhyun : Mworagu ? Ya .. chingudul .. Sampai hati korang buat aku macam ni .. ( menangis sampai terkeluar hingus )
Jonghyun : Eee ! Geli aku nak pegang kau ! ( terus campak Baekhyun ke tepi )
Baekhyun : Adoii !! Benjol dahi aku dibuatnya .. ( menggosok dahi ) Kai .. ( memeluk Kai )
Kai : Woi !! Tepi la ! Habis baju aku dilap hingus kau ..
Chen : Eee .. Baju kau dah warna hijau kekuningan . Geli aku tengok !
Dengan senyap-senyap Jonghyun menggigit leher Irene .
Irene : Arghhh !! Sehun .. ( menjerit )
Sehun : Irene .. ( bangun dan serang Jonghyun )
Irene terbaring lemah .
Chanyeol : Irene ! Kau ok tak ? Ya !! ( mendekati Irene )
Suho : Chanyeol .. kita bawa Irene ke hospital ! Palli !! ( mencepung badan Irene )
Sehun : Kau pahal ?! Kalau tak puas hati dengan aku cakap je la ! Tak payah nak libatkan orang lain . ( marah )
Jonghyun : Ne .. memang aku tak puas hati dengan kau !! Kau buat hidup aku gelap 2 tahun lepas !
YOU ARE READING
the werewolf + oh sehun [✔]
Fanfiction++"He's the werewolf."++ ✨start - 160603 ✨end - 160603 ©whiteestaar1