12. Alone

438 20 0
                                    

-SKIP-

Satu hari .. time tu sekolah dah tamat . Cuma tinggal Irene je kat sekolah sebab nak study .

Irene : Ha .. ( mengeluh ) Aku harap ada la orang kat sekolah ni yang sudi meneman aku . Bosan gila dah ni !! ( menutup buku )

Tiba-tiba pintu dibuka oleh seseorang . Terkejut badak Irene .

... : Saya boleh temankan awak .. ( mendekati Irene )

Irene : Jo .. Jonghyun . Apa awak buat kat sini ?

Jonghyun : Saya nak teman awak la .. Bukan awak ke yang mengeluh tadi nak orang temankan ? Now .. biar saya temankan awak . ( senyum )

Irene : Hah ? Eh .. mana ada . Dah la saya nak balik . ( bangun )

Tangan Irene dangan pantas digenggam oleh Jonghyun . Irene memandang Jonghyun .

Jonghyun : Mana awak nak pergi ? Hari belum lagi malam .. Apa kata kita pergi dating ?

Irene : What ? Dating ? With you ? No !! Andwae .. ( menggeleng kepala )

Jonghyun : What's wrong ? We can be a couple .. Lagipun .. saya sukakan awak . ( membelai rambut Irene )

Irene : Ya !! Stop doing that ! ( menempis tangan Jonghyun ) Saya tak sukakan awak ! So .. get out from my way ..!!! ( menolak badan Jonghyun )

Tolakan Irene tu gagal menjatuhkan Jonghyun . Makhluk tu dah marah .. Habis la Irene .

Jonghyun : How dare you say that to me .. Don't you know that I love you ? ( menerung mata Irene sambil menggenggam lengan Irene )

Irene : * Dah mental pulak dia ni .. Help ! Somebody help me !! Aku tak nak bersama dengan makhluk mental ni !! * Lepas la ! I don't love you . I love someone else !

Jonghyun : That guy is Sehun right ? You fall in love with him .. right ?

Irene : Err .. Eoteohke ? Ne ! That guy is Sehun !! I love him ..

Jonghyun : ( tergamam sekejap ) Owh .. Awak cintakan dia ? Saya takkan give up ! I'll try as hard as I can to win your heart . No matter what .. Now .. awak ikut saya . ( memegang tangan Irene )

Irene : Hah ? Nak pergi mana ?

Jonghyun : Ikut je .. ( menyeluk poket untuk mencari sesuatu )

Irene : Tak nak !! Omma .. tolong ! Anybody help me !!! ( menjerit )

Jonghyun mencekup muka Irene dengan satu kain yang dibubuh sesuatu cecair . Cecair itu membuatkan Irene pengsan .

the werewolf + oh sehun [✔]Where stories live. Discover now