Cinta Sejati Quèen//08:

797 60 2
                                    

Arianna's pov:

Mimpi indah aku dihentikan dengan deringan lagu cheap trills by sia. Siapa yang rajin nak call aku pagi-pagi ni, aih malasnya.

: helloooo...

Suara yang sudah diset didalam minda. Mudah dicam dan tidak sukar dilupakan.

Ethan.

: pahal call aku?
: nak something.
: apa?
: nak kau.

Apa? Aku tak dengar.

: apa dia?
: nothing, aku hensem.
: boleh aku buat sesuatu untuk kau?
: buat apa?
: muntah.

Tapi serius aku rasa nak muntah sekarang ni mungkin sebab terlebih minum cola semalam. Glukosa really made my day.

: Boleh jugak. Bagi aku eh, aku nak buat kenangan.
: Ee geli sial.

Oops, sorry tercarut. Ethan langsung tidak membalas di hujung talian. Tidur balik?

: so kenapa call aku pepagi macam ni?
: pergi beranda.
: buat pa dude?
: dont ask. Just do.

Mata dijulingkan diatas berserta rengusan kasar. Ganggu tidur aku je lah mamat ni, haih dia nak apa ni sebenarnya?

Dengan langkah termalas yang boleh direkodkan dalam the guiness book of record aku gunakan menuju ke beranda bilik. Pintu slide ditolak ke tepi dan angin sejuk menyapa tubuh. Cahaya matahari masih samar-samar kerana jam sekarang baharu menunjukkan waktu 6.35 a.m.

" woii. " Panggil aku meleret sambil memandang beranda bilik Ethan yang kosong tanpa kehadiran lelaki tersebut. Katil putih yang terletak di bawah atap kaca putih terletak cantik diberandanya.

Ethan keluar dengan Sweatpant dan sweater putih berjenama adidas serta rambut gaya messy dan dia nampak gorgeous. Serious, pemandangan bertambah indah apabila dia tersenyum manis.

Kachak! Telinga aku menangkap bunyi camera iphone apabila mensnap gambar.

What the... Boleh aku mencarut?

" ETHANNNNN! KAU PADAM GAMBAR TU SEKARANG! " suara aku naik ke ton tertinggi apabila menyedari lelaki itu baru sahaja menangkap gambar aku yang terhodoh di abad ini. Dengan muka aku yang tak seberapa nak terurus dan gaun tidur.

Ok, I should kill him.

Dengan penuh kebahagiaan dia masuk ke dalam bilik tanpa memperdulikan aku walau sesaat pun. Dia cuma melambaikan tangannya dan berpusing dengan senyuman yang sedikit charming daripada biasa.

Dia cuba seduce aku ke hari ini?

Malas hendak memikirkan apa-apa, aku masuk kebilik dan menyambung lena yang terganggu sejak tadi.

Ok, sayonara readers!

Matahari dah tegak diatas kepala baru aku tergerak hendak bangun daripada katil king yang empuk dan sangat selesa. Cuti kan? Nak pergi mana kalau bangun awal, lebih baik tidur.

Otak ni kena rehat.

" Morning Mak Mah. " seorang wanita separuh abad yang memakai apron putih sedang mencuci gelas di sinki aku tegur dengan senyuman.

" Morning too Anna. " Balas wanita tua itu dalam bahasa English dan senyuman keibuan. Mak mah dah bertugas dibawah bumbung rumah ini sejak sebelum kelahiran aku lagi jadi wanita itu sudah menjadi sebahagian daripada keluarga kecil ini.

" Tuan dan Puan besar bila balik Malaysia? " Orang yang maksudkan oleh Mak Mah ialah papa dan mama aku. Mak Mah sekadar memanggil nama aku kerana aku tak berapa selesa dengan panggilan cik muda.

Urgh, nasty.

" Entah lah Mak Mah. " Itu je mampu aku ucapkan. Air oren di dalam gelas aku teguk sehingga habis dan terus berlalu naik ke bilik. Malas hendak berlama dengan Mak Mah jika topik papa atau mama yang ditanya.

Malas.

Mama papa? Memang dorang bagi harta yang cukup malah lebih untuk aku tapi yang aku nak cuma kasih sayang dan perhatian. Rekod disiplin aku yang teruk sebelum ini sedikit pun tidak menarik perhatian mereka.

Their attention is hard to seek and too expensive to buy.

Masyarakat luar sering memandang kehidupan aku dibawah naungan nama Tan Sri Arman ialah suatu perkara yang membahagiakan tapi hakikatnya tidak.

Dan tak sama sekali.

Thanks for reading!
Vote//cmt for the next update!

P/s: sorry for the late update readers, im too busy with family activities these days. Anyway happy new year 2k17 and dont forget to vote. 😹💞

Cinta Sejati Queen #Wattys17Where stories live. Discover now