Spravodlivosť?

333 35 3
                                    

Nová časť! Som zvedavá na reakcie. Ako myslíte, že to dopadne? Urobí to?


Sally

Čakala som na Jacka pred domom. Nervózne som prešľapovala a motala si prsty do mojich červených vlasov. Keď sa zjavil vo dverách a kráčal ku mne, zneistela som. Naozaj mu to mám povedať? 

Všimol si môj výraz a hneď ma chytil za ruku.

"Debata s vašimi bola zlá?" Spýtal sa a ja som potriasla hlavou.

"Ani nie, kvôli tomu som nevolala. Jack..." Nadýchla som sa a zasekla sa. 

"Čo je?" Nabádal ma ďalšou otázkou aby som pokračovala.

"Kyle sa vrátil." Zamračil sa a sklonil na okamih tvár. Potom ju zdvihol a prikývol.

"Viem. Sam mi volal pred chvíľou." Prekvapene som na neho pozrela a okamžite som si spomenula na Ninu. Museli ma predbehnúť než som sem prišla.

"Dúfam, že chalani ho nepôjdu zmlátiť. Vieš, že by to nedopadlo dobre." Opäť prikývol.

"Viem. Preto si mi nepovedala pravdu, keď ti volala Nina?" Otvorila som ústa a zahanbene sklopila zrak. Odhalil ma. Určite mu to Sam vytáral. 

"Myslela som....ak by bol v meste len na otočku, nemalo význam vravieť ti to. Nechcela som, aby z toho boli problémy." Vtiahol si ma do objatia a šepol:

"Viem." Potom ma pustil a dal mi pusu do vlasov.

"Dáš si pozor? Do ničoho sa nepúšťaj, prosím ťa." Vrhla som na neho psie oči a on sa letmo usmial.

"Sľubujem, že sa mu budem vyhýbať. Neboj sa." 


Jack

Čakal som chalanov za školou, ako obyčajne. Sally šla dnes s Ninou skôr, dohodli sme sa, že sa uvidíme poobede. Kyle sa v škole síce ukázal, no len na chvíľu a ani sa na mňa nepozrel, čo som bral ako dobré znamenie. Nevidel som ho rád, ale pokiaľ sa o nič nepokúsi, nemienil som si s ním robiť problémy. Dokonca ma ani nezaujímalo, prečo sa s rodičmi rozhodol vrátiť. Nech sa mi nepletie do cesty a bude to v pohode. 

Zapálil som si cigaretu a potiahol do seba. Prešlo niekoľko minút a chalani dorazili. Všetci okrem Sama. Pýtal som sa ich, či nevedia, kde je, ale nikto z nich netušil, kam sa zo školy vyparil. Dofajčil som a vyšiel pred školu pozrieť sa, či ho tam niekde nezazriem. Vtedy mi zazvonil mobil a ja som si bol istý, že je to Sam. Mal som pravdu. Na displeji svietilo jeho meno.

"Stretneme sa pod starým mostom. Mám prekvapko." Netušil som o čo ide, na správu som mu ale odpísal "Okej" a pobral som sa na určené miesto. V jednej sekunde ma napadlo, či sa mu niečo nestalo, ale podľa tej správy bolo všetko v poriadku. 

Rýchlym krokom som teda obišiel školu a mieril ulicou k rieke. Vedel som presne, ktoré miesto sem myslí. Kedysi sme sa tam hrávali ako decká, dokonca aj teraz sme tam občas vedeli zájsť, len tak pokecať a zapáliť si. Občas sa v okolí zjavil nejaký bežec alebo tam niekto venčil psa, ale inak ste tam nestretli živú dušu. Minul som teda posledný dom a zamieril dolu k pilierom. Už z diaľky som tam zbadal stáť postavu. To musel byť Sam. Pobehol som teda svižnejšie k nemu, aby na mňa nemusel tak dlho čakať, no zneistel som, keď som pri ňom uvidel ďalšiu osobu. Nestála, sedela na zemi, dokonca sa mi zdalo, že leží. Opatrne som sa odhodlával pokračovať, až som sa od neho ocitol tak dva metre. Počul ma prichádzať a široko sa na mňa usmial.

"Mám prekvapenie, Jack!" Zvolal veselo a ja som očami zablúdil k dotyčnému, na ktorého ukázal. Zlé tušenie sa vyplnilo. Bol to Kyle. Ležal na zemi, z obočia mu tiekla krv, natrhnutá pera sa mu triasla hnevom. 

Nebol som schopný slova. Sam ho schmatol za ruku a sotil bližšie ku mne.

"Konečne mu to môžeš vrátiť, Jack! Do toho!" Neveriacky som na neho pozrel. Kyle sa snažil pohnúť odo mňa ďalej, ale bál sa. Sam ho riadne doriadil a on čakal na ďalšiu nakladačku. Toto nebola sranda. Ak sa do toho pustím, budú z toho riadne problémy. Mal som chuť vraziť mu. Vrátiť mu všetko, čo som si kvôli nemu pretrpel. Tie bitky a ponižovanie. Ten hajzel by si to zaslúžil. 

Mlčky ma sledoval zahmlenými očami a smrkol do seba. Prešiel som bližšie k nemu a ešte raz pozrel na Sama. Kývol mi hlavou, povzbudzoval ma v tom, aby som tomu hajzlovi všetko spočítal. Chytil som ho za tričko, zovrel ho v päsť a druhú ruku zdvihol, pripravený udrieť ho. 

"Tak vraz mu!" Skríkol Sam a ja som sa zahnal.

Náhody neexistujúWhere stories live. Discover now