"Kamarátka"

197 30 0
                                    

"Nina..." Oslovila ju Sally opatrne. Nina po mne vrhla ponižujúci pohľad a opäť pozrela na svoju kamarátku. Toto zrejme nechcela vyťahovať predo mnou, ale vybuchla a už to nešlo vziať späť. Teraz mi ešte väčšmi pripomínala Ashley. No hneď som tie myšlienky zahnal.

"Už mám toho po krk. Vidím, ako sa na mňa dívate. Chcela som sa len trochu zabaviť. Bolo mi z toho mizerne. Vy ste mali jeden druhého a ja? Zostala som sama ako prst. Vykašľala si sa na mňa. Pamätáš si tú správu čo som ti písala? Chcela som, aby si prišla." Sally sa zamyslela a než stihla odpovedať, Nina pokračovala. 

"Nezaťažovala som ťa tými sračkami, čo sa mi odohrávali v hlave, proste som nechcela byť sama. Tak som ťa prosila, aby si prišla. Myslela som, že sa zbláznim. A ty si sa mi ozvala na druhý deň s tým, že si nemala čas, lebo ste s Jackom boli v kine a u vás. S našimi som o tom hovoriť nemohla. Nemohla som im povedať, že mám chuť skočiť z mosta, lebo na Sama stále myslím. A jediný komu som to chcela povedať sa na mňa vykašľal. Tak som šla do baru a tam som stretla tých chalanov." Ešte stále zadržiavala slzy no do tváre jej stúpala červeň hnevu. 

"Nina, ja...netušila som..." Koktala zo seba zaskočene Sally, zatiaľ čo mi s Jackom sme len neveriacky hľadeli na Ninu. Začínala sa triasť.

"Jasné, že si netušila. Ako by si mohla. Bolo ti to fuk! Všetkým to bolo jedno! Mala som z toho posraného mostu skočiť! Bolo by to lepšie!" 

"To nehovor! Keby si mi povedala, ....nenechala by som ťa samu. Vieš, že sa na mňa môžeš spoľahnúť. Ja...mrzí ma to." Urobila k nej krok, ale Nina potriasla hlavou a ustúpila. 

"Vážne? Čo keď budem potrebovať tvoju pomoc a vy dvaja si to budete niekde rozdávať? Pochybujem, že by som bola dôležitejšia! Kamarátka!" Naznačila úvodzovky rukami. Zjavne sme spustili vlnu, ktorá sa na nás valila ako cunami a čoskoro by nás zmietla z povrchu zemského. Možno to Nina s tou sebaľútosťou preháňala, ale bolo mi jej ľúto. 

"Mala si mi povedať o čo ide. Netušila som, že si na tom tak zle!" Bránila sa Sal a už sa do toho zapojil aj Jack.

"Nina, Sally má pravdu. Ak si potrebovala, mala si nám povedať. Nemohli sme vedieť, čo sa deje. Nič si nenaznačila. Došlo nám to, až keď sme ťa našli na tej diske." Toto ju trochu obmäkčilo a sklopila zrak. 

"Nemohla som. Nechcela som sa o ňom baviť. Len som už nemohla byť sama. Musela som vypadnúť." Už sotva držala slzy na krajíčku. Sally k nej pomaličky prikročila a objala ju. Nina sa podvolila a obtočila si okolo nej ruky. 

"Mrzí ma to. Keby som to vedela...Prepáč mi to." Ospravedlňovala sa jej Sal a pevne ju objímala. 

"Necítiš sa teraz lepšie?" Nadhodil Jack, keď od nej Sally odstúpila a vzala jej z ruky fľašku. Nina smutne prikývla, stále upierala zrak do zeme.

"Pripadalo mi, že by bolo lepšie, ak by som bola tiež preč. Ak..ak by som odišla ja a nie Sam." Jack ju okamžite schytil do svojej náruče a pohladil ju po vlasoch.

"Také blbosti ani nerozprávaj. Sam by ti dal po zadku, keby si mu také dačo povedala. Odteraz nám kedykoľvek, aj o polnoci, môžeš zavolať. Nielen Sally, aj mne. Keby si čokoľvek potrebovala. Jasné?" Chytil ju za ramená, aby jej pozrel do očí. 

"Jasné?" Spýtal sa znova dôraznejšie, keď stále upierala oči do zeme, ale na ústa sa jej vkrádal slabý úsmev.

"Dobre." Po líci jej stiekla jedna slza, ktorú jej Jack okamžite zotrel. Mal som chuť objať ju tiež, stál som tu ako tichý pozorovateľ, akoby som ich špehoval. Chcel som ju držať pri sebe ako včera v noci, aby sa zasa cítila lepšie.

"Dnes žiadne slzy, daj sem tú fľašu!" Upozornil som ju a načiahol ruku k Sally. Trochu som si odpil a podal ju Nine. 

"Tu máš, princezná. A už neplač, lebo ťa Luci pohryzie!" Obaja sme sklopili zrak k môjmu psovi, ktorý sa jej obtrel o nohy ako to robievajú mačky. Čupla si k nemu a pohladila ho po hlave. Konečne sa jej oči vyjasnili a ústa roztiahli do širšieho úsmevu. 

"Mňa by nepohrýzol, však Lucinko?" Uškrnul som sa pri tom oslovení. Takto ho nikto nevolal. 

"Dobre. Daj kolovať tú fľašku. Nech to trošku rozbehneme!" Popohnal nás Jack a sadol si na zem spolu so Sally. Vytiahol mobil a pustil tam nejaký rock. Nina si bohato odpila a podala mu fľašu. Potom sa začala kolísať do rytmu a ja som ju sledoval opierajúc sa o strom. 

"Čo je s vami? Poďte tancovať!" Vyzvala nás a Sally sa hneď zdvihla. Jack a ja sme chvíľu otáľali a len ich pozorovali. No keď sa pridal aj on, nezostávalo mi nič iné a začal som sa hýbať tiež. Chytil som Ninu za ruku a zdvihol ich nad hlavu, aby sa zatočila. Smútok sa jej pomaly vytrácal z tváre a tak sme tancovali, až kým sa nám nezačali podlamovať nohy z toho alkoholu. 


Náhody neexistujúWhere stories live. Discover now