Pozvanie

214 31 2
                                    

Od partie chalanov sa ozval búrlivý výskot. Začali do seba štuchať, zrejme sa dohadovali, či aj oni pôjdu skočiť z tej skaly. Ale z miesta sa nepohli. Jude sa vynoril a zakýval nám. Odľahlo mi, že je v poriadku. Doplával až k nám a behom vyšiel z vody. 

"Ty si úplný cvok!" Usmiala sa na neho Nina a odviazala si z pása jeho mikinu. Podala mu ju, no on potriasol hlavou.

"Dal som ti ju. Je tvoja. Za to, že som tú tvoju zničil." Premýšľala čo má spraviť, Jude bol celý mokrý a bolo jasne vidieť, že je mu zima, takmer sa triasol. 

"Nie, nemôžeš za to, ber než zamrzneš." Vystrela k nemu ruku a čakala kým si od nej vezme svoju mikinu. Usmial sa a obliekol si ju. 

"Nie som si ale istý, či to pomôže. Asi by som sa mal ísť prezliecť. Ale keďže títo dvaja si všímajú len seba, nemôžem ťa tu nechať. Ešte by si ušla k tým chalanom a to nemôžeš. Lebo som vyhral stávku." 

"No dovol. Dali by sme na ňu pozor." Odporoval mu Jack a pritom sa mi hral s vlasmi. 

"Vlastne by si sa mal ísť osušiť aj ty. Choďte vy dvaja a my tu počkáme." Odtisla som Jacka od seba a on neochotne vstal. Nina sa zasa oprela o ruky a sledovala ich ako odchádzajú. 

"Lucifera tu môžeš nechať." Navrhla som, keď si k nám ľahol a položil si hlavu na moje nohy. 

Jude mi podal vodítko a odkráčal preč. 

"Je to blázon. Mohol sa utopiť." Uškrnula som sa a pozrela na ňu. Zamyslene hľadela pred seba na hladinu vody.

"Je to Jackov bratranec. A u nich sú všetci blázni."

"Asi áno." Opäť sa jemne usmiala. Odvrátila som pohľad a premýšľala ako sa jej prihovoriť. Hladila som pri tom Luciho po hlave a on šťastne metal chvostom. 

"Samovi by sa tu páčilo." Riskla som to. Možno nebol dobrý nápad spomínať ho, ale bola to prvá veta čo ma napadla. 

"Myslíš?" Spýtala sa ma Nina, no pohľad stále upierala k vode.

"Určite. Mal predsa rád také bláznivé veci. Určite by skočil do tej vody s nimi." Úsmev sa jej rozšíril a konečne sa na mňa pozrela.

"Alebo by tam hodil nás dve. Úplne ho vidím. Najprv by nás tam hodil a potom by skočil za nami. A Jack určite tiež. Hral by, že sa topí a čakal by, kedy ho pôjdem zachrániť." 

Opätovala som jej úsmev a potom sme obe upreli oči späť na vodu. Chvíľu bolo ticho a potom sa Nina nahla viac ku mne. Najprv som netušila prečo, no potom som zostala prekvapená keď pohladila Lucifera po chrbáte. Otočil k nej hlavu a prisunul sa bližšie k nej. Ležal jej pri nohách a nechal sa hladkať. V ten moment som prestala pochybovať o tom, že bol dobrý nápad ju sem vziať. Zrazu som začula kroky, myslela som, že sa už vracajú chalani. 

"Čaute. Počujte, nechcete sa večer zastaviť na pohárik?" Oslovil nás nižší hnedovlasý chalan a my sme si s Ninou vymenili neisté pohľady.

"Nie, vďaka." Usmiala som sa na neho, ale len zo slušnosti. Nebol mi veľmi sympatický.

"Keby ste si to rozmysleli, bývame na začiatku. Prvá chatka." Žmurkol na nás a odišiel. Zatvárila som sa znechutene, no Nina sa za ním obzrela. 

Chalani sa vrátili o chvíľu a Jude mal v rukách opäť mikinu, tentoraz zelenú. Podal ju Nine a ona nechápavo k nemu zdvihla oči.

"Tú modrú ti nedám, je mokrá." 

"Vďaka." Odvetila mu a prehodila si látku cez ramená.

"Hej, Lucifer! Poď sem. Nechaj ju tak." Rozkazoval mu ale on len zdvihol hlavu a zakňučal.

"To nevadí. Nechaj ho." Povedala potichu Nina a znova ho pohladila. Jude prekvapene zdvihol obočie a potichu si sadol. Vytiahol z vrecka karty a začal rozdávať.

"Čo hráme?" Spýtala som sa a tisla od seba Jacka, ktorý sa ku mne natlačil aby mi videl do kariet. 

"Kanastu." Zahlásil rozhodne Jude a už aj rozdával.

"Ja..Mne nedávaj, nechcem hrať." Zdráhala sa Nina, no Jude ju nenechal.

"To nevadí, že to nevieš, naučíme ťa to." Urazene sa na neho pozrela a zvesila ramená.

"Nepovedala som, že to neviem!" 

"A vieš to hrať?" Otočil sa na ňu s otázkou, na ktorú mu neodpovedala. Vzala svoje karty a nevinne na neho pozrela.

"Čo s tým?" Jude sa usmial a spustil monológ pravidiel. Ani sme sa nenazdali a Nine to šlo skvele. Dokonca vyhrala. A keď sme sa v šere vracali ku chatkám, usmievala sa. Už po tme sme sedeli pri ohni pred chatkami a zhovárali sa, keď sa Nina zdvihla. Pošepkala mi, že ide na záchod a odišla. Nevracala sa však a tak som sa šla pozrieť do chatky. Nebola tam.

"Išla k tým chalanom?" Spýtal sa Jude hneď ako som sa vrátila. Prikývla som. Keď sme sa vracali od jazera, povedala som im, že bol za nami ten chalan. Tušila som, že Nina tam bude chcieť ísť. 

"Práve porušila stávku." Zahlásil Jude a vybral sa k prvej chatke.

"Čo chceš robiť?" Spýtal sa ho Jack a on len odvetil:

"Idem na párty."

Náhody neexistujúWhere stories live. Discover now