18 september Lars

45 7 1
                                    

Ik zit naast Hazel op de bank in onze kamer. Ik voel haar knie tegen mijn knie aantikken en er schiet een warm gevoel door mijn been heen.
"Maar ik wil niemand executeren" zegt Mystey bijna huilend.
"Ik ook niet" zeg ik "maar het moet en dan kunnen we het beter goed doen toch"? Hazel knikt bevestigend.
"Denken jullie dat het goed komt met Rooc" vraagt Mystey aan ons.
"Vast wel" zegt Hazel.
Ik kijk haar veelbetekenend aan en zie aan haar dat ze niet zeker weet of ze wel meent wat ze zegt.
"Ik denk dat we het best Shok kunnen executeren" zeg ik snel om van onderwerp te veranderen. "Ik denk dat we Marc het best kunnen executeren" zegt Hazel met een grimmige trek rond haar mooi gevormde mond, "hij is de leider van hun team". "Dus dat brengt zo wie zo de rest: Chase Jennifer en Shok in de war". Maak ik haar zin af.
"En het is een gore eikel" zeg Mystey.
"Ik ben het roerend met je eens" Hazel geeft Mystey een box. "Goed daar zijn we dan uit" zeg ik.

"Het is tijd" klinkt de stem van Marissa door de speakers.
De deur van onze teamkamer wordt open gedaan en we worden begeleid naar de witte zaal waar alles begon.
In de zaal staan alle teams al naast elkaar. En Marissa staat met de gebruikelijke bewakers voor ons.
"Welkom" Marissa kijkt ons streng aan alsof we haar kleine kinderen zijn
"bij deze opdracht mag ik aankondigen dat er twee teams hebben gewonnen". En er zijn verder geen doden gevallen alleen gewonden. "Onder wie Rooc en Percy". "Percy kan de volgende opdracht gewoon meedoen. "Helaas kan Rooc dat niet.
"Het team van Lars en het team van zeke hebben gewonnen".
Kom maar naar voren.
Ik loop met Mystey en Hazel naar voren. En ga naast het andere team staan dat heeft gewonnen.
"Lars en Zeke jullie mogen allebei een persoon uit het team waartegen jullie streden executeren".
"Lars wie executeren jullie". "Wij hebben besloten Marc te executeren" zeg ik aarzelend.
Marc zakt vrijwel direct door een buis die plotseling onder zijn voeten verschijnt en verdwijnt.
"Zeke wie executeren jullie" vraagt Marissa. "Wij executeren: Lisa".
Lisa slaakt een kreet en zakt ook door de grond.
Marissa praat nu tegen ons allemaal "de teams van Lars en Zeke worden naar de plek gebracht waar ze Marc en Lisa gaan executeren".
De rest worden naar hun privé kamers gebracht.

Wings to freedomWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu