24 september Hazel

24 4 0
                                    

Ik sta in de zaal. Ik heb een knoop in mijn maag.
Lars gaat zo het teken geven, ik weet wat ik dan moet doen ik moet Marissa gijzelen. Ik kijk hem even aan. En hij knikt.
Ik wacht even, en dan ren ik naar voren
Ik ren langs de eerste bewaker heen en transformeer snel in diamant. Ik maak een koprol tussen de benen van de tweede bewaker door en grijp zijn been waardoor die naar voren valt op de eerst bewaker.
De andere bewakers hebben hun pistool getrokken en richten dat op mij.
Maar ik ben al bij Marissa en grijp haar vast. Ze is verassend sterk.
Maar na een korte worsteling sta ik achter der en neem haar in een wurggreep door mijn arm om haar nek te slaan. "Geen beweging" sis ik tegen de bewakers "of ze gaat eraan".
De bewakers zetten allemaal langzaam een stap naar achter en ik hoor dat Lars begint te praten.
"Luister jullie willen vast weten waarom jullie hier zijn." Lars laat een korte pauze vallen. "Nou ik weet het en mijn teamgenoten ook. Ik heb bewakers tegen elkaar horen praten, en deze mensen. XILVON, dus zijn onze hersenen aan het meten. Met die gegevens maken ze een vergif om alle mutanten in een keer uit te roeien.
Ik heb dit allemaal gehoord in een gesprek tussen twee bewakers.
Ik zeg misschien moeten we in plaats van tegen elkaar te vechten een gezamenlijke vijand kiezen."
Ik heb Lars nog nooit zo horen praten. Hij klinkt als een leider.
In de hoek van de zaal hoor ik iemand langzaam klappen.
Klap-
Klap-
Klap-
In de hoek van de zaal staat een bleke man. Er loopt een groot roze litteken over zijn gezicht en hij heeft blauwe ogen. Zijn gezicht is smal en hij heeft een pezig lichaam. Als hij geen litteken had gehad was hij knap geweest.
"Wat een speech"
de sissende stem van de man klinkt betuttelend.
Alle mensen in de zaal kijken nu naar hem. Ik realiseer me dat ik actie moet ondernemen.
"Geen beweging of ze gaat eraan" schreeuw ik naar de man in de zaal.
Marissa is gestopt met bewegen en kijkt naar haar voeten.
De man kijkt nu naar ons.
"Dan ben jij vast Hazel, het meisje dat in diamant kan transformeren" zegt hij tegen mij.
"Geen beweging" sis ik tussen mijn tanden door
Ik draai nu Marissa voor de man.
Zodat ik hem recht aan kan kijken.
"Wat schattig, je denk daadwerkelijk dat je sterke kaarten in je hand hebt"
In een flits zie ik dat de man ergens een pistool vandaan haalt. Hij richt op mij en Marissa.
Pang. Ik voel iets tegen mijn buik afketsen. Marissa verslapt en ik moet haar laten vallen. Er zit een gat in haar buik en uit haar mond sijpelt een stroompje bloed.
"Oeps nu zijn je sterke kaarten op" zegt de man met zijn zijdezachte stem.
Ik zie uit mijn ooghoek dat Rooc een stekel op de man afschiet.
De man zet een stap opzij en grist de vliegende stekel uit de lucht.
Hij knipt in zijn vingers en er stromen minstens honderd bewakers naar binnen.
ze pakken mij en de andere mutanten vast en sleuren ons naar onze kamers.

Wings to freedomWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu