Biliyorsunuz ki yarın karne günü. Bir çoğunuzun okul bitti diye mutlu olmanıza karşın bazılarınız ise arkadaşlarından ayrılacağı için üzülüyor. Ben her ikisiyim. Ama bunlara hiçbir şey yapamıyoruz maalesef ki. Ben bu bölümde hem ne giyebileceğiniz, ne götürebileceğiniz, nasıl davranacağınız hakkında bir kaç tane sizlere öneri sundum. Umarım notlarınız da istediğiniz gibi olur.
Şarkı Tavsiyesi : Lariss - Dale Papi
~Çantanızda olması gerekenler (alacaksanız):
•Su•Bir miktar para (ne olur ne olmaz)
•Peçete
•Tel toka/lastik
Başka bir şeye gerek olduğunu düşünmüyorum. Zaten kaç saat duracaksınız ki? Belki uzun duranlar olabilir ama onlara da bu kadarı yeter diye düşünüyorum. Ama yine de alacağınız bir şey varsa koyabilirsiniz.
~Kıyafet ve eşya:
•Bence şort giymeyin, Türkiye'nin neresinde olursanız olun. Kapri gidebilirsiniz eğer illaki pantolon giymek istemiyorsanız fakat bence kapri güzel durmuyor mümkünse pantolon kullanın. Yırtık pantolonlardan bana gına geldi. Ama eğer gerçekten güzelse ve sizin üstünüze oturuyorsa giyebilirsiniz. Kot giyecekseniz koyu tonlarını giymenizi önermem. Açık renkleri daha hoş durur ama beyaza yakın olmasın. Siyah pantolon giyebilirsiniz. Yüksek bel de giyebilirsiniz bence onlar hoş duruyor.•Üstünüze de croptop giyebilirsiniz. Eğer karnınızın gözükmesini istemiyorsanız yüksek bel pantolon giyin. Bu arada şunu unutmayın, croptopun içine atlet giymeyin. Hoş durmuyor. Ya da kısa kollu salaş tek renk bir tişört giyebilirsiniz. Kapalıysanız da bu geçerli. Kapalı değilseniz mümkünse uzun kollu giymeyin.
•Kapalılar şallarını kalın seçmesinler. Ya da ağır şalları. Boğar çünkü. Renk ve desen sizin tercihiniz ama neon giymenizi önermiyorum.
•Kıyafetlerinizin hiçbiri neon olmasın.
•Takı olarak küçük takılar takabilirsiniz. Eğer eklem yüzüğü takacaksanız bilekliği ve kolyeyi önermem. Küpeyi de küçük bir şey seçebilirsiniz. Eğer bileklik takacaksanız eklem yüzüğü, kolye ve küpe takmayın. Kolye takacaksanız eklem yüzüğü, küpe takmayın. Eğer kolyeniz spor ise bilekliği yine spor siyah deri bir şey tercih edebilirsiniz. Küpe takacaksanız hiçbir şey takmayın, küpeniz farklı siyah küpelerden ya da küçük siyah halka küpelerden olabilir. (Ayrı yazmamın ve misal bileklik takacaksanız şunu takmayın şunu takacaksanız bileklik takın demenin sebebi şu, eğer bileklikte yoğunlaşacaksanız bileklikle ilgili olan tavsiyeme diğerleriyse diğerleriyle ilgili olan tavsiyelerine bakın.)
•Bence boynunuza fular, şal bağlamayın. Adına ne diyorsunuz bilmiyorum ben ona tasma diyorum, onlardan da eğer size gerçekten yakışıyorsa takabilirsiniz. Ama bence takmayın tasmaya benziyorlar.
•Çantanızı sade tercih etmenizi öneririm. Bu sizin okul çantanız da olabilir ama bence küçük çantaları, annenizin çantalarını ya da annenizinmiş, babaannenizinmiş gibi duran çantaları kullanmayın. Orta boy sade bir sırt çantası ideal.
~Makyaj:
•Ben eğer siz liseden küçükseniz makyaj yapmanızı önermiyorum ama yine de sade bir makyaj paylaşayım.•Bence bir lip balm, kirpiklerinizi uzatmayı çok istiyorsanız şeffaf rimel, eğer görüntüsünden rahatsız olduğunuz bir yer varsa orası için de bir fondoten tarzında bir şey kullanmanızı öneririm. Şeffaf rimel dememin sebebi, kirpikleriniz bari simsiyah olmasınlar, hem belli olmaz doğal durur. Kirpiklerinizi çok uzatıp kıvırmayın. Eğer şeffaf rimellerden yoksa çok fazla kıvırmamak ve fazla kullanmamak şartıyla rimel kullanabilirsiniz. Diğer şeyler (bana bu bile abartı geliyor) abartı olur.
~Davranış:
•Bazılarınız okul bitiyor diye sevinebilir ama bunu ikide birde birilerine söylemenize gerek yok. Sizi bilemem ama bazen bazı kişiler 'yaşasın okul bitti, oh sonunda sizden/okuldan kurtuldum, sürünün' gibi ifadeleri o gün milyonlarca kez diyor. Tamam, anladık kurtuldun. Kendinizden son gün de olsa tiksindirirsiniz insanları.•Arkadaşlarıyla ayrılacakları için gerçekten çok üzülenler var. Tamam ben de özleyeceğim ama daha okula girmeden evvel birbirinize sarılıp sınıfa girene kadar öyle durmanıza gerek yok. Ya da koridorda bağırışıp ağlaşmanıza. Misal şey dersin 'seni çok özleyeceğim ya, beni asla unutma olur mu? (Ve bir sarılma, ayrılırlar gülümserler ve biter)' yani sonuçta ölmüyorsunuz, eğer liseye geçmediyseniz zaten üzülmenize mânâ yok. Şey olabilir, arkadaşınız ya da siz okuldan ayrılıyor olabilirsiniz. Tabi ki her şekilde vedalaşacaksınız. Ama bu işi sulandırmaya gerek yok.
•Öğretmenlerinize saygılı davranın. Son kez görüyorsunuzdur belki ve ondan nefret ediyorsunuzdur, evet ben de nefret ediyorum, ama saygısızlığın lüzmu yok. Vedalaşırsınız olur biter.
•Karneleriniz kötü gelirse sakın üzülmeyin. Hayırlısı buymuş deyip geçin. Zaten bu son gün, üzülmekle zaman geçmez. Hem de pişman olabilirsiniz.
(Davranış bölümündeki itamlarım sadece işi sulandıranlara ithaf edilmiştir.)
ŞİMDİ OKUDUĞUN
OKULCA
NezařaditelnéOkulun dilini anlamak ve konuşabilmek demek başarılı olmak demektir. Kitapta okulla ve günlük hayatla ilgili birçok yararlı tavsiye bulabilirsiniz. ✵Ders ✵Bakım ✵Saç ✵Depresyon ✵Giyim Ve daha fazlası için kitabıma davetlisiniz. 27.08.2016 Kurgu Olm...