10. Sınıf dönüş noktası gibi bir şey benim gözümde, bu yüzden önemsenmesi diğer sınıflar gibi çok önemli. Keyifli okumalar.
Şarkı Tavsiyesi : Boş Boş Bakanlar - Senin Adın Akdeniz
♡ Yine dersten konuşacak olursak, Coğrafya, Tarih, Matematik ve Edebiyat'a özellikle dikkat edin bence. Konuları eğer geçen seneden eksiğiniz varsa ve çalışma düzeninizi yeni yeni oluşturuyorsanız sizi zorlayabilir başlarda ama yine de yapamayacağınız bir şey değil merak etmeyin. Yine çalışana kolay bir sene. Örneğin Fonksiyonlara zor vesaire diyorlar fakat bazı sorular hariç gerçekten kolay. Sadece çalışıp sorulara bunu çözerim mantığıyla yaklaşın.
♡ 10. Sınıfta dinlenmeyeceğiz de ne zaman dinleneceğiz gibi düşünmeyin. Büyük ihtimalle son 3 seneniz kaldı, sabredin. En azından lise stresinden kurtulacaksınız ondan sonra.
♡ Artık çoğunuzun arkadaş bulma ve okula, liseye alışma süreci bitti, bitirenler olarak şanslısınız. Ama belki içinizde hala bitiremeyenler varsa acilen bitirmeye baksınlar çünkü bu sene belki geçen sene yaptıkları gibi yeni muamelesiyle olaylardan kaçamayacaksınız. Arkadaş da hala bulamadıysanız sınıfınızdan başka sınıflardan kişilerle tanışmaya çalışmanızı öneririm.
♡ YGS'ye kesinlikle bu sene başlamanızı öneriyorum. Çünkü 11. Sınıfta ya da 12'de LYS ile ilgilenmek zorunda kalacaksınız ve emin olun ki ikisi birden çok zor yürür. Yükünüzü erkenden hafifletmek adına okul başlar başlamaz hatta başlamadan önce bile olabilir, YGS'ye çalışmaya başlayın.
♡ 9. Sınıflarla uğraşmayın, onlar yeni geldiler ve alışma sürecindeler eğer siz onlarla uğraşırsanız onları içten içe kırıp özgüvenini zedeleyeceksiniz. Ayrıca çok gereksiz ve saçma bir mevzu bu. Empati yapın ve gerçekçi düşünün, siz onun yerinde olsaydınız nasıl hissederdiniz?
♡ Sevgili işlerine bence yanaşmayın. Yine sizin tercihiniz ama bana sorarsanız önermiyorum, özellikle dersler için.
♡ Bakımlı olmaya çalışabilirsiniz özellikle yüzünüzün temizliği ve ferahlığı açısından. Makyaj yapmayın, onun yerine yüzünüzü her gün temizleyin, peeling yapın, haftada 1-3 kez maske yapın vesaire. Böylece yüzünüz daha ışıl ışıl ve güzel gözükecektir, makyaja gerek kalmaz. Garnier Saf ve Temiz'ini öneriyorum (hala) ama yağlı ve karma ciltler için uygundu hatırladığım kadarıyla, arkasında yazıyor oradan bakabilirsiniz. Eğer doğru kullanırsanız yani talimatlara uyarak kullanırsanız istediğiniz sonuca ulaşabiliyorsunuz. Toniğimizi kullanmayı da unutmayalım temizleme ve peeling işleminden sonra, yoksa çok çok 2 dakika yüzünüz öyle durur. Tonik eğer evinizde yoksa onun yerine gül suyu kullanabilirsiniz. Kısaca makyajı değil sadece bakımı öneriyorum.
♡ Okul kurallarından özellikle önemli olanlarına uyun, disiplinlik olabileceklerinize yani. Bu sizin kariyerinizi etkileyecektir önceki bölümlerden birinde de dediğim gibi.
♡ Günü gününe çalışabiliyorsanız kesinlikle öyle çalışın ama yok ben hep aksatıyorum diyorsanız haftada 4-5 gün düzenli bir şekilde çalışabilirsiniz. Ee, farkı nerede diyecekseniz üniversite sınavında birkaç bin diyebilirim. Hiçbir şey için erken veya geç değil. 10. Sınıf dediğim gibi bir dönüm noktası bence. 9'da yapamadıklarınızı 11'de ve 12'de zor halledersiniz ama 10'da halletmeniz daha kolay olacaktır çünkü zaten 10. Sınıfta YGS odaklı çalışacaksınız.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
OKULCA
DiversosOkulun dilini anlamak ve konuşabilmek demek başarılı olmak demektir. Kitapta okulla ve günlük hayatla ilgili birçok yararlı tavsiye bulabilirsiniz. ✵Ders ✵Bakım ✵Saç ✵Depresyon ✵Giyim Ve daha fazlası için kitabıma davetlisiniz. 27.08.2016 Kurgu Olm...