P.O.V Harry,
Nienke doet haar ogen dicht, ze begint te trillen. Ze gaat toch niet dood? Ik weet niet hoe het komt maar er komt een ambulance aan, ze rennen op me af. 'Geef haar aan ons' roept er één, ik overhandig Nienke aan hem met tranen in mijn ogen. Ik ren naar de ambulance en ga er in zitten, 'Ik ga mee' zeg ik als ze me eruit willen gooien. Ze knikken en gaan met zijn tweeën bij Nienke bezig, ze krijgt allemaal prikken en een zuurstofmasker op. Ik begin hard te huilen, in paniek bel ik Louis op.
'Louis?' vraag ik als er is opgenomen, 'Ja Haz huil je?' vraagt Louis bezorgd. 'Kun je naar het ziekenhuis komen?' vraag ik zacht, 'Ja ik kom er aan' zegt Louis en dan wordt er opgehangen. Ik pak de hand van Nienke vast, 'Nienke ik hou van je' snik ik. Ik voel me misselijk en slecht, ik kan niet lang meer zonder slaap ben ik bang. Ik slaap de hele week al niet...
Ondertussen zijn we bij het ziekenhuis, ruw wordt ik naar de wachtkamer geduwd. Nienke wordt verder mee genomen. Ik voel de nijging om er achter aan te rennen maar dan zie ik Louis zitten.. Ik ren op hem af, 'Wat is er Harry?' vraagt hij me. Dan hou ik het niet meer, ik vertel hem alles vanaf de eerste brief. Louis krijgt soms tranen in zijn ooghoeken, 'Wat erg' zegt hij als ik klaar ben. Ik knik, 'Maar Louis jullie horen toch op te treden?' vraag ik. 'De tour is geannuleerd' zegt Louis doodkalm, 'Waarom?' vraag ik. 'Omdat we niet verder wouden zonder jou' lacht Louis. Blij kijk ik hem aan, maar dan denk ik weer aan Nienke. Ik begin weer te huilen, Louis troost me. 'Weetje Harry ik denk misschien dat je verliefd op haar bent' zegt Louis zachtjes. Ik begin te denken, het is wel logisch...
Veel tijd om na te denken krijg ik niet want er komt en dokter op me aflopen. 'Harold Styles?' vraagt hij, ik knik. 'Is er nieuws over Nienke?' vraag ik, de dokter knikt. 'Ze leeft nog maar ze is net wakker, ze is alleen net buiten levensgevaar, je mag naar haar toe maar je vriend moet buiten wachten' ik en Louis lopen met hem mee. Ze leeft nog! Ik loop de kamer binnen als we de zijn, Louis geeft me nog een laatste bemoedigend kneepje in mijn schouder en loopt dan naar de gang. Ik zie Nienke direct liggen in een ziekenhuis bed, ze is bleek maar nog steeds mooi zoals eerst. Zal ik dan toch verliefd zijn? 'Hi Nienke' zeg ik zachtjes. Nienke zegt niks maar geeft me een briefje:
Hi Harry,
Ik kan vandaag nog niet praten :(
Maar ik wil je echt bedanken, je betekend erg veel voor me! Wil je morgen weer langs komen, dan kan ik wel met je praten :)
X Nienke
'Maar al te graag' zeg ik lachend, Nienke krijgt een glimlach op haar gezicht. 'Wil je Louis ontmoeten?' vraag ik, Nienke knikt blij. Ik loop naar de gang, 'Louis kom eens' zeg ik. Louis komt met me mee naar Nienke, 'Hi Nienke ik ben Louis' zegt hij blij. 'Ze kan niet praten' leg ik uit, 'Morgen wel' voeg ik toe.
Louis lacht als hij een briefje krijgt van Nienke, 'Ik vind het ook leuk om jou te ontmoeten' zegt hij
JE LEEST
23 Letters To Harry
FanfictionNienke is 17 en heeft problemen op school. Ze word heel erg gepest en vind zichzelf dik. Ze begint met afvallen, ze gaat maar door en door. Net zo als het pesten wat ook maar door en door gaat. Ze wil een dagboek bijhouden maar is bang dat iemand he...