POV Roos.
'we hebben nieuws!' roept simone door de zaal 'want een van onze studenten in deze klas gaat ons verlaten omdat ze een veel betere plek krijgt.' iedereen kijkt direct naar mij, maar ik heb nog helemaal niks tegen iemand gezegd, ik ben eergisteren pas gebeld, ik heb nog lichtelijke verwerkingstijd nodig.
'en dat ben ik.' zeg ik dan maar wanneer ik mijn hand op steek, tegelijk met kaylee en we kijken elkaar geschrokken aan 'wat?' zeggen we beide
'ik had het eigenlijk over kaylee.' zegt ze en ik kijk haar geschrokken aan 'waar ga je naartoe roos?' vraagt simone
'waar ga jij naar toe dan?' vraag ik verbijsterd
'naar de company in nederland.' ik weet niet hoe ik moet reageren
'company? nederland?' mompel ik en ze knikt
'jij dan?'
'ik ben aangenomen op sab.' zeg ik zacht en ze knikt
'gefeliciteerd.' zucht ze en niet veel later omhelzen we elkaar en de tranen springen in mijn ogen
'jij ook.' zeg ik
'zullen we allemaal even hier gaan zitten?' stelt simone voor en iedereen stemt in en we gaan allemaal even voor de spiegel zitten 'ik denk dat we maar om de beurt even moeten vertellen hoe en wat, roos, wil jij beginnen?' ik knik 'vertel maar van begin tot eind.' zegt ze en weer knik ik
'ongeveer 3 a 4 weken geleden ben ik naar new york gestuurd door simone om daar een week mee te dansen op the school of american ballet.' begin ik 'daar heb ik een week meegedanst wat echt de meest gave ervaring ooit was, toen ik terugkwam ben ik gewoon weer naar school gegaan enzo, en eergisteren ben ik gebeld dat ik auditie had gedaan voor die school, waar in mijn geheugen niks meer van mij stond, blijkbaar heb ik toen ik mee danste auditie gedaan en hebben ze mij goedgekeurd voor de academie, dus nu mag ik voor 4 jaar gaan studeren in new york.' zeg ik en ineens begint iedereen te klappen 'dus ja, ik vertrek eind juli naar rio waarna ik naar new york vertrek waar ik in september zal starten met de opleiding.'
'en mag ik vragen waar je dan voor studeert?'
'eigenlijk word je klaargestoomd daar om uiteindelijk audities te kunnen gaan doen om in de companies te komen.' zeg ik en hij knik 'net zoals kaylee!' zeg ik
'ja, eigenlijk heb ik niet eens auditie gedaan, naja, jawel, maar ik heb een lesvideo gepakt en hem naar amsterdam gestuurd waarna ik reactie kreeg dat ik daar volgende week ga beginnen.'
'jezus.' zeggen er een aantal
'uhm, wauw...' mompel ik
'dit weet ik trouwens pas sinds vanochtend, en daarom wist jij het ook nog neit.' zegt ze tegen me en ik knik.op vrijdag zijn we vrij en is het voor ons de tijd om in te gaan pakken en afscheid van elkaar te gaan nemen.
~~
morgen ga ik naar rio, iedereen is er al, naja buiten harry om dan omdat hij met zijn tour in amerika is, ik ben heel juli alleen thuis geweest samen met kaylee. inpakken en rustig vertrekken dat is waar ik me op dit moment mee bezig hou, ik ga dus naar rio om nathan te kunnen kijken waarna ik op 25 augustus vertrek naar new york om daar 4 jaar lang een studie te volgen. spannend, ik vind het echt heel eng om alleen te gaan wonen, ja gek eigenlijk, maar ach, ik ben nu ook alleen thuis, al een week lang, dus dat gaat ook wel goed.
ik pak alles in, ik heb 2 verhuisdozen ingepakt die de ouders je mogen toesturen omdat je niet alles voor 4 jaar in 20 kilo kan versturen, ik heb vooral zomerkleding en danskleding in mijn koffer zitten en winterkleding, schoenen en jassen in de dozen. Je mag maximaal 2 verhuisdozen verstuurd krijgen vanuit thuis, niet meer, wel minder.
ik loop het hele huis nog eens door en pak mijn handbagage in, nog 2 uur, dan komt louis me halen om me naar het vliegveld te brengen, eigenlijk wel fijn dat hij me even wil wegbrengen.
ik pak mijn laptop, ipad, telefoon en ipod in mijn handbagage in en stop er nog een boek bij, ik pak een nieuw flesje water uit de koelkast en een granolareep, ik doe vast het halsbandje om bij kyra en stop al haar spulletjes haar bench en zet die naast de deur, ze gaat een maand bij louis en eleanor logeren, dus ze gaat zo ook direct mee, eerst mij afzetten op het vliegveld en daarna met louis mee terug, louis en eleanor hebben wel vaker op de honden van de familie styles gepast dus met kyra moet het helemaal goed komen.
JE LEEST
Different Eyes, Different Story (VERVOLG) (Dutch 1D fanfic)
FanfictionDit is het vervolg op Wait?! Wacht?! Wat?!