POV Roos.
'oke, ik ga jullie verlaten, de klas gaat allemaal naar huis, behalve roos, mayumi, alec en gustavo, jullie hebben eventjes pauze, kleed je even om en eet even wat en kom daarna terug. ik zou jullie willen vragen om de barre's even terug willen zetten.' vraagt peter aan de groep en we staan allemaal op en ik loop de zaal uit met mijn tas en nog een aantal mensen en loop naar de kleedkamer en trek een zwarte legging aan met een simpele trui, ik haal mijn knot uit mijn haren en borstel het uit, daarna maak ik mijn borstel nat en borstel het daarna nog een keer uit om het niet pluizig te laten lijken en niet de gekke bobbels in mijn haren te laten zien, ik ga nog eens met mijn handen door mijn haren heen en ben daarna snel tevreden, ik doe mijn danskleding in mijn tas en breng die daarna snel terug naar de zaal, daarna loop ik even naar beneden, nog steeds op sokken omdat ik vergeten ben om mijn schoenen aan te trekken, en haal een tarwekoek en een banaan, nog een flesje water en loop daarna weer terug naar de zaal terwijl ik de banaan opeet.
'gaat het goed?' vraagt jayden aan me en ik knik
'enorm, is veel werk, maar is wel leuk, ik leer heeeelll erg veel!' zeg ik
'en met jou? buiten de lessen om?'
'ook goed, vaak moe, maar wel heel gezellig thuis.' zeg ik
'fijn.' zegt hij
'oke, zijn we klaar?' vraagt mayumi en ik knik, liv laat iedereen neerzakken voor de spiegel en wij gaan ervoor zitten
'is het slim om te beginnen met voorstellen? of willen jullie direct beginnen met vragen?'
'doe het voorstellen eerst maar.' zeg ik en ze knikken
'go roos!' zegt gu lachend
'nou, uhm, oke, ik ben dus roos, ik ben 17 jaar, kom uit brighton, en studeer hier nu sinds september.' zeg ik
'ik ben gustavo, ik ben bijna 18, kom uit argentinie, en studeer hier ook sinds september, net zoals ons alle 4 trouwens.'
'ik ben alec, kom uit australie, en ben 18 jaar.'
'en ik ben mayumi, ook bijna 18, en kom uit brazilie.' zegt ze 'vragen!!!!'
'hoe is het contact tussen jullie allemaal omdat jullie elkaar eigenlijk niet kennen?' vraagt jayden en ik weiger deze vraag te beantwoorden omdat ik weet waar hij op uit is.
'het is bijzonder hoe wij met elkaar omgaan denk ik.' zegt gustavo en we knikken
'vooral jij.' lacht mayumi
'sssttt.' zeg ik lachend
'nee, we kende elkaar natuurlijk niet voordat we hier kwamen en wonen nu met z'n alle op 1 afdeling, het is eigenlijk wel anders, maar de snelheid waarop we elkaar in vertrouwen namen is wel bijzonder.'
'want?'
'we hebben elkaar zo veel verteld, en we gaan nog heel veel tegen elkaar vertellen als iets dwars zit.' zeg ik 'en dat gaan we nog zoveel doen.'
'en dat is omdat we nog 4 jaar moeten.' zegt gustavo
'niet alleen dat.' zeg ik grinnikend
'hoe was het om zomaar uit een vliegtuig te stappen en daarna in een nieuwe situatie te moeten gaan wonen met mensen die je niet kent?'
'het is gek, maar je accepteert het direct omdat je hier voor gekozen hebt, doe je het direct en wen je er snel aan.'
'we hebben ook op dat 2?' ik knik 'een moment gehad dat we even met z'n alle 's avonds bij elkaar kwamen en we namen toen allemaal iets mee wat we hadden meegenomen wat bijzonder was voor jezelf'
'moeilijke zin.' grinnik ik naar gustavo
'sst.' ik schiet in de lach 'toen hebben we eigenlijk verteld wie we eigenlijk waren, de ene heeft verteld over familie, overleden familie, bijzondere mensen, vrienden enzovoort, dat heeft eigenlijk ervoor gezorgd dat we meer gesprekken hadden met elkaar en dat je meer open bent naar elkaar.' ze knikken
'en dat zorgt voor andere relaties tussen elkaar.' zegt mayumi
'houd je bek.' zegt gustavo
'wat? het is zo, het gaat niet over jou en je girl.'
'heb jij een girl?' vraag ik
'nog niet, komt wel.' zegt alec
'wie dan?'
'laat maar.' zegt hij en ik haal mijn wenkbrauwen op
'het zal wel.' zeg ik
'volgende vraag.' zegt gustavo
'wat zou je aan mensen willen meegeven die hier ook naar school willen?'
'uhm... ik denk vooral doorgaan en alles opzuigen wat er op te zuigen valt.' zeg ik 'wat je leert gebruiken.'
'en als het niet lukt nog een keer proberen tot je het wel kan, ik heb bijvoorbeeld nooit 3 pirouetten gekund, en als je doorgaat... ik zit nu op 5 en half.' zegt alec
'wat is er anders aan de opleiding hier dan in je thuisland?'
'in mijn thuisland was het niet echt normaal dat jongens danste, dus daarom heb ik mijn horizon verbreed en heb hier auditie gedaan.' zegt gustavo
'het is vooral anders dat je hier bezig bent met wat je later ook wilt, ik deed een opleiding thuis waar het heel breed gefocust was, dus dans zang en musical, hier is het echt alleen ballet!'
'same for me.' zeggen alec en ik tegelijk
JE LEEST
Different Eyes, Different Story (VERVOLG) (Dutch 1D fanfic)
FanfictionDit is het vervolg op Wait?! Wacht?! Wat?!