Hoofdstuk 19. Do.

541 30 1
                                    

POV Do.

'goedemorgen.' zeg ik vrolijk tegen angelina wanneer ik de woonkamer inkom lopen

'hey!' zegt ze verbaasd  en ze staat op en geeft me een knuffel 'wat ben ik blij jou weer te zien.' zegt ze blij en ik glimlach, gisteravond lag ik al vroeg in bed omdat de andere 4 meiden best druk waren, ik moe was, en ik vandaag weer naar school moet, angelina kwam gisteravond pas laat weer terug, dus die had ik niet meer gezien 'jezus, zitten we serieus met 6 hier?' vraagt ze aan me en ik knik 'hoe zijn die andere meiden?'

'volgens mij wel aardig, heb ze weinig gesproken, het leek alsof zij elkaar al door en door kende en ik er half naast zat of er niet was ofzo.' ze knikt

'maar nu ben ik er.'

'gelukkig appte je dat je bij mij in de kamer zou zitten, want met die 4 had ik het geen jaar overleefd.'

'vast wel, maar dan zou het niet echt makkelijk geweest zijn.' zegt ze en ik knik 'maar zijn het echt 4 meiden die echt bij elkaar passen ofzo?'
'ja, echt van die 4 stuudjes weet je wel.'

'van die neurdies?' ik schiet in de lach en knik

'jup. ontbijt?'
'graag.' en ik maak 2 ontbijtjes klaar voor ons beide en plof neer op de bank 

'maar hoe heten die meiden dan?' vraagt ze

'uh nilin volgens mij, lieke, lotte en mirjanne denk ik.' ze knikt

'ach we hebben elkaar nog.' zegt ze en ik schiet in de lach op dat moment krijg ik een berichtje van jayden : "do! hey! ik ben even super blij, krijg net te horen dat ik mag auditeren voor  billy in BILLY ELLIOT!!! XO J!" 
'oh... my... god...' zeg ik en ik kijk angelina aan
'wat?'
'jayden mag auditeren voor billy elliot!!!' zeg ik en ze kijkt me verbaasd aan

'wat?'

'dat! oh my god!'
"btw, nog een verrassing voor mam en pap, wil niet falen, dus laat het nog even om het te vertellen! ik ga naar lessen, bye!" 

'bizar.' zegt ze 'ik wist dat je broer danste, maar zingen en acteren.'

'ze krijgen op die opleiding wel zang en musical gebeuren enzo, maar ik wist niet dat dit ook in het "pakket" zat.' ze knikt

'inderdaad, dat wist ik ook niet, maar dat andere deel ook niet trouwens.'

'man, ik tril gewoon!'

'bel hem op dan.' zegt ze en ik schud mijn hoofd

'hij gaat nu naar zijn les.'

'nu al?' we kijken tegelijk 'misschien moeten we ook maar eens gaan.' ik knik, die andere 4 zijn allang weg natuurlijk, die willen natuurlijk inleren... haha 

gisteren waren we nog een extra dag vrij, dus vandaag is mijn eerste dag om te gaan beginnen met het creatieve gebeuren allemaal, ik heb er wel weer enorm veel zin in, al ben ik stiekem best wel bang dat ik alles weer opnieuw moet gaan kopen omdat het gebouw natuurlijk is afgebrand en dat al mijn materiaal op mijn kamer lag... maar dat gaan we zo waarschijnlijk wel horen. 

'een hele goedemorgen allemaal, goed dat jullie er weer zijn.' begint marian, onze mentor, ze is een ongelooflijk vrolijke chaoot wat haar ongelooflijk leuk en gezellig maakt 'in een beetje een andere setting ga ik jullie nu weer les geven hier op de academie in watford, en gelukkig hebben jullie het allemaal gevonden en zijn we weer compleet hier in het nieuwe lokaal.' iemand steekt haar hand al op 'nu al een vraag, kom maar door.'

'wat moeten we doen als we geen materiaal meer hebben?'

'hele goede vraag, daar wilde ik het inderdaad nog over hebben. omdat er volgens mij niemand is met nog goed materiaal van de academie...' ze laat het even stilvallen zodat mensen zouden kunnen reageren als ze nog wat zouden hebben, maar niemand reageert 'hebben we helaas moeten beslissen dat alles opnieuw aangeschaft moet worden.' direct begint er een protest in de klas maar ik heb het gevoel dat ze nog niet klaar is 'how! stop!' roept ze 'maar daar gaat dan wel 90% van af, dus jullie hoeven bijna niks meer te betalen, dus weer alstjullieblieft blij!' zegt ze en er wordt redelijk opgelucht adem gehaald 'dus kunnen jullie even deze formulieren doorgeven.' ze geeft iemand voorin een stapel en die gaat de klas rond 'als jullie die nu invullen, dan kan ik die vanmiddag nog opsturen en hebben jullie aan het einde van de week nog alle materialen binnen.' in stilte wordt alles ingevuld en ingeleverd 'ja, ik moet een planning nog gaan maken en met docenten overleggen van wat de lesinhoud gaat worden de komende week, ik ben gevraagd door de andere docenten vandaag om jullie vrij te geven omdat wij op dit moment vandaag niks kunnen omdat we het hier ook nog niet kende en we hier dus nu nog niks kunnen beginnen, we hopen morgen een rooster met inhoud voor jullie te hebben, dan mogen jullie wat mij betreft nu gaan.' we knikken 'zijn er nog vragen trouwens?'

'ja!' zegt iemand 'is het mogelijk om in contact te komen met andere studenten en daar op bezoek te gaan.'

'als je daar zelf tijd voor hebt is dat natuurlijk geen probleem, maar je moet wel gewoon naar school komen. het is eigenlijk dezelfde regel als eerst, je mag overal naartoe als je maar geen lessen mist.' ze knikt, dus eigenlijk zou ik jayden misschien wel kunnen opzoeken, want volgens mij zit watford en wembley niet enorm ver uit elkaar, maar dat moet ik nog maar eens gaan opzoeken. 

'is watford en bradford niet vrij dichtbij elkaar?' vraag ik me hardop af wanneer we weer terug zijn in ons appartement, ik bedoel ik heb perrie en zayn echt al te lang niet meer gezien, en het lijkt me eigenlijk wel leuk om weer eens bij mijn "oom en tante" op bezoek te gaan

'klinkt wel hetzelfde, zou best in de buurt kunnen zijn.' zegt angelina en ik kijk haar verschrikt aan

'ow sorry, dat was niet bepaald de bedoeling dat ik dat hardop zei' lach ik en ze knikt half en richt haar weer op haar laptop, ik ga naar google maps en voer watford en bradford in en wacht op het resultaat, ownee... dat ga ik niet doen, dat is meer dan 3 en half uur met de auto, en bijna 4 uur met de trein, en ja dan kan je zelfs nog vliegen en ben je een dik uur onderweg waarna je nog moet rijden van manchester naar bradford, zoek het uit, dat ga ik dus niet doen. 

'en hoelang is het reizen?'

'bijna 4 uur.' grinnik ik 

'oee... nee dat is vrij ver weg.' lacht ze en ik knik

'inderdaad.' 

'weet je waar ik zin in heb...' begint angelina 'boodschappen doen, allerlei lekkers kopen en een jankfilm kijken.'

'oohh heerlijk!' zeg ik, we pakken beide wat geld en een sleutel en lopen naar beneden naar de winkel om daar vanalles lekkers te halen en daarna een heerlijke film te gaan kijken samen.


Different Eyes, Different Story (VERVOLG) (Dutch 1D fanfic)Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu