(Typo bersebaran,berlambak dan dimana mana sahaja)
Pagi ini,Jin Hee bangun awal dari biasanya.Dia bangun lebih awal daripada jam loceng yang sedia ingin membangunnya.
Jin Hee menyarungkan dress putih separas lututnya.Rambut dibiar lepas dan di sikat rapi.Setelah itu,dia mengoles bedak nipis kewajahnya serta lip bum di bibirnya.
Kakinya disarungkan dengan kasut tinggi wedges berwarna peach.Jangan tanya dari mana dia dapat semua pakaian girly ni.Ini semua Mark yang 'shooping' kan Jin Hee ke kedai yang girly semuanya.
Perfect!
Satu kata yang sesuai diungkap untuk Jin Hee.Dia tak perlu memakai make up tebal² disebabkan natural beauty yang dimilikinya.
Jin Hee menyangkut beg selempangnya di bahu kanan yang berisi alat tulis,nota kecil,air mineral,dompet,power bank,cermin kecil dan iPhonenya.
Dia menjinjit fail yang tebal berisi assignment yang ingin dihantar kepada Prof Seohyun.
Nafas ditarik lalu dihembuskan perlahan.Senyuman dikembangkan menyerlahkan lagi kecantikannya.Mak ai,jatuh iman.
"You can do this.Fighting!".Jin Hee menggenggam tangannya memberikan semangat kepada dirinya.
Ketukan di pintu membuatkan Jin Hee menoleh ke arah pintu."Pasti Bambam hyung".Tebak Jin Hee.Dia mendekati pintu lalu membukanya sebelum Bambam berteriak.
"JIN HE---".Teriakan Bambam terhenti apabila terpandang akan sosok Jin Hee yang cantik bagaikan bidadari itu.Ternganga Bambam dibuatnya.Bersamaan dengan itu,jantung Bambam berdegup laju,pipinya mula memanas.
Matanya tak lepas dari memandang Jin Hee.Jin Hee yang pelik terus melambaikan tangannya di hadapan Bambam.
Tiada respon.Jin Hee menolak sedikit bahu Bambam.Kini Bambam kembali ke alam yang nyata."Yah,hyung.Waeyo?Ada yang tak kena ker dengan Jin Hee?".Soal Jin Hee sambil melihat dress putihnya.
"A-aniya.C-cepat turun makan".Bambam menyahut soalan Jin Hee dengan berbicara seperti robot.Laju sahaja langkah Bambam menuju ke ruang makan meninggalkan Jin Hee terpinga pinga.
"Yah,mesti Bambam hyung nampak aku ni annoying pakai macam ni.Aishh,kalau bukan pasal pemilihan hari ni,aku takkan sentuh dress ni".Jin Hee menghentakkan kakinya.
Bambam kembali duduk dengan terburu buru.Enam pasang mata memandang Bambam pelik."Aik,kau pehal?Turun² jer dari panggil Jin Hee dah gementar".Tegur JB kepada Bambam.
Bambam tak mengendahkan ucapan JB.Kepalanya ditundukkan sebaik mungkin ke pinggannya."Eh,Bambam.Pehal kau blushing ni?Kau pakai blusher ker tadi?".Soal Jackson mengundang tawa keenam namja yang berada di meja itu
"A-aniya.Aku blushing pasal---".
"Anyeong hyung² semua!".Sapa Jin Hee dengan mesranya.Keenam mereka lantas memandang Jin Hee.Alangkah terkejutnya mereka melihat penampilan Jin Hee yang menawan.
"---Jin Hee".Bisik Bambam menghabiskan ayatnya tadi.
Mark tak berkelip melihat Jin Hee.Jackson ternganga.JB yang ingin meminum kopinya tercekat.Dah macam patung Ken dah.
Jr terhenti mengunyah sandwichnya.Youngjae ternganga melihatkan makanan yang dikunyahnya tadi.Yugyeom terus menjatuhkan sudunya ke atas pinggan.
Jin Hee berjalan dengan anggunya menghasilkan bunyi tapak kasut dari wedgesnya.Tambah ternganga lah diorang.Volume kebesaran mata mereka makin bertambah serupa mata Kyungsoo.
Jin Hee mengambil tempat duduk diantara Bambam dan Youngjae,berdepan dengan Mark.Jin Hee mengambil sepotong sandwich lalu dimasukkan ke dalam mulutnya.
YOU ARE READING
The[MONSTER]Alpha + Pregnant
FanficSequel The Runaway Mate. Dia si Alpha Blackmoon Pack. Dia,namja tampan berhati monster. Dia,si Alpha yang kejam. Hanya kehilangan Mate tercinta,dia berubah sepenuhnya. Dia bukan seperti dulu lagi. Dia bukan si comel seperti dulu lagi. Dia bukan lagi...