First Day as Doctor

3.4K 249 9
                                    

(Amaran,typo bersebaran.)

Jin Hee membuka matanya untuk bangun dari tidurnya.Seawal jam 6.30 pagi di bangun.Segera dia bangkit dari tidurnya lalu mengeliat kecil.

Jin Hee mengambil tuala yang disangkut lalu menuju ke bilik mandi untuk membersihkan dirinya.

Setelah membersihkan dirinya,Jin Hee memilih dress separas lutut berwarna baby blue berlengan pendek.

Jin Hee memoles bedak tipis di wajahnya dan memakai lip bulm.Simple dan sangat cantik.Dia menuju ke dapur bagi menyediakan sarapannya.

Sarapan paginya hanya toasted bread,telur goreng dan secawan kopi.Dia mula memakan makanan sarapannya.Mata diliarkan memandang sekeliling.

Terasa bosan dan kosong jika tiada Got7 yang mengecohkan paginya.Keluhan pelan dilepaskan.Lantas,dia menarik nafas panjang.

"Gwenchana Jin Hee.Hanya 3 bulan sahaja".Dia kembali melakarkan senyuman di bibirnya.Jin Hee lantas bangkit dari duduknya dan mengambil beg sandangnya.

Dia berjalan keluar dari rumah sewanya dan mula mengambil bus menuju ke Psychiatric Hospital.Setibanya dia di sana,Jin Hee menuju ke kaunter hospital.

"Anyeong,saya Oh Jin Hee imnida".Sapa Jin Hee kepada petugas kaunter tersebut."Auhh,kamu kan students dari Oh XOXO University tu kan?Okey,tunggu sekejap.Saya panggilkan doktor yang akan menjadi tutor kamu selama di sini".Ucap yeoja yang diketahui namanya Nauen melalui name tagnya.

Jin Hee menunggu.Setelah itu,seorang yeoja menghampiri Jin Hee."Anyeonghasaeyo,Jun Ji Hyun imnida.Kamu boleh panggil saya unnie".Sapa Ji Hyun.

"Anyeong unnie,saya Oh Jin Hee".Balas Jin Hee.Ji Hyun melemparkan senyuman yang manis kepada Jin Hee.

"Jin Hee,kajja.Unnie bawa kamu jenjalan di hospital ni.Kamu kena tahu tempat² di hospital ni".Jin Hee mengangguk.Ji Hyun dan Jin Hee berputar putar mengelilingi satu hospital.

Banyak yang menyapa Jin Hee dengan penuh ramah.Setibanya mereka di sebuah bilik loker,Ji Hyun menunjukkan loker Jin Hee.

"Okey Jin Hee,ini loker kamu.Dan ini id card doktor kamu.Dan ini adalah kot kamu".Ji Hyun menyerahkan idcard dan kot kepada Jin Hee.

"Kamu boleh bertugas sekarang.Kami telah memilih pesakit yang sesuai untuk awak tangani.Kalau ada apa² hal panggil jer unnie dan selamat bertugas".Ji Hyun menepuk bahu Jin Hee.

Jin Hee menundukkan tubuhnya tanda hormat."Nae unnie.Gumawo".Balas Jin Hee.Ji Hyun mua meninggalakn Jin Hee.

Jin Hee pula memakai kot putihnya dan id cardnya digantungkan di lehernya.Beg sandang di simpan ke dalam loker lalu Jin Hee mula berjalan ke wad yang diharuskan dia memeriksa pesakitnya.

Masuk sahaja Jin Hee ke dalam wad tersebut,dia terpandang seorang namja sedang duduk di meja dan melukis sesuatu.Terdapat kertas² bertaburan di artas lantai.

Segera Jin Hee mengutipnya lalu dibawanya duduk di hadapan namja itu."Anyeong,saya doktor Jin Hee".Sapa Jin Hee penuh ramah.

Namja di hadapannya hanya memandangnya sekilas lalu kembali melukis.Jin Hee memandang setiap lukisan namja itu.

Setiap helaian kertas adalah lukisan yang sama di mana lukisan itu adalah seekor anjing dan manusia di dalam hutan pokok pinus.

Tapi manusia itu membelakangi pokok pinus yang dapat Jin Hee lihat pokoknya sangat besar dan rendang.Manusia itu membelakangi sekumpulan anjing dan manusia.

Yang peliknya,warna manusia yang membelakangi pokok itu berwarna coklat tetapi manusia yang bersama sekumpulan anjing itu berwarna kelabu sama seperti anjing tersebut.

The[MONSTER]Alpha + PregnantWhere stories live. Discover now