(Amaran,typo bersebaran.)
Tibalah hari ini di mana Jin Hee akan menjadi Doktor di Psychiatric Hospital di Pohang.Jin Hee melihat sejenak bilik ini di mana dia selalu menginap.
Dia akan meninggalkan banglo ini serta hyungnya selama 3 bulan untuk mengambil pengalaman menjadi Doktor psikatri di sebuah mental hospital.
"Jin Hee,kita pergi sekarang?".Soal Mark yang sedang berdiri di hadapannya."Yeah".Balas Jin Hee lalu menarik bagasinya.
Mark membantu mengangkat bagasi kepunyaan Jin Hee.
Jin Hee memeluk jaketnya,topi yang sedikit senget dibetulkan.Kedudukan beg yang diletakkan di bahunya dibetulkan.
Langkah diatur menuju ke tingkat bawah.Dapat dilihat jika Got7 sedang berkumpul di ruang tamu.
Jin Hee mendekati Got7 lalu mengambil tempat di sebelah Yugyeom.Mata keenam Got7 memandang Jin Hee.Mark menyimpan bagasi Jin Hee di kereta mereka.
"Mesti rumah ni sunyi.Yelah,sebab dah takde monyet pembuat kacau dah kat banglo ni".Ucapan Jackson membuatkan mereka semua tertawa.
Jin Hee lantas membuat muka cencorot."Hmm,macam suka jer Jin Hee pergi.Assa,Jin Hee tak nak balik sini lagi".Jin Hee memalingkan wajahnya dan memeluk tubuh tanda merajuk.
"Uloh,merajuk ker?Gurau sikit pun tak boleh".Sindir JB.Mereka semua mengangguk kecuali Jin Hee yang masih merajuk.
"Arra,Jin Hee tak merajuk lagi".Jin Hee lalu tertawa.Mark menghampiri Jin Hee lalu memegang bahu kanan Jin Hee.
"Jin Hee,kita gerak sekarang".Jin Hee mengangguk.
'Sob..Sob..'
Satu suara isakan membuatkan semua mata tertuju ke arah orang di sebelah Jin Hee.Yugyeom menekup wajahnya kerana menangis.Emosi tak stabil.
"Jin Hee-ah,bogoshipeo!".Yugyeom terus memeluk Jin Hee yang berada di sampingnya."Yah hyung,Jin Hee tak pergi lagi lah!".Jin Hee cuba melepaskan pelukan Yugyeom.
"Tapi,nanti takdelah kawan aku lepak sampai tengah malam.Wuaaa!!Hiks..hiks..".Yugyeom kembali menangis dengan lebih kencang.
"Dahlah tu.Tak manly lah".Jr menepuk belakang Yugyeom."Lepaskan lah si Jin Hee tu,kesian hyung tengok dia".Yugyeom akhirnya melepaskan pelukannya.
Mereka semua menghantar Jin Hee sehingga ke ambang pintu."Jin Hee-ah,jangan lupa makan dan minum.Kerja kerja juga,kesihatan tu penting".Nasihat Jackson lalu menggosok kepala Jin Hee.
"Jin Hee,ni hyung dah sediakan makanan.Kalau lapar kamu makan jer.Nanti kalau nak makan apa² bagitahu hyung.Biar hyung hantarkan makanan beku dan post ke tempat kamu nae?".Jr lalu menyerahkan sebekal makanan kepada Jin Hee.
"Nae hyung,gumawo".Jin Hee menyambut bekal yang diberikan."Jin Hee,jaga diri baik² di sana tau".Pesan JB.
"Nanti,jangan lupakan kitorang tau".Ucap Youngjae."Hyung,Jin Hee takkan lupakan hyung lah".Jin Hee tertawa.
"Jin Hee-ah,kalau di sana kena bangun awal tau sebab hyung takde kat sana nak kejutkan kamu".Jin Hee mengangguk apabila Bambam mula bersuara.
"Arra hyung.Jin Hee tahu".Balas Jin Hee."Jaga diri baik² tau.Anyeong!".Keenam Got7 melambaikan tangan mereka.
Jin Hee membalas lambaian mereka lalu memasuki kereta Mercedes Benz kepunyaan Mark.
Mark mula memandu ke Pohang menghantar Jin Hee.Sepanjang perjalanan,Jin Hee memandang keluar tingkap.
"Jin Hee,kalau ada sesuatu terjadi nanti kamu masih ingat kitorang tak?".Soalan Mark membuatkan Jin Hee lantas menoleh ke arahnya.
"Maksud hyung?".Soal Jin Hee.Keluhan berat dilepaskan oleh Mark."Kalau ada yang membuatkan Jin Hee tak kembali kepada kami lagi,Jin Hee still akan ingat tak dekat kitorang?".
Jin Hee mencerna soalan Mark.'Lain macam jer soalan hyung'.Monolognya.
"Of course lah Jin Hee still ingatkan korang.Korangkan hyung Jin Hee".Jin Hee tertawa pelan.
Ada sesuatu yang mengganjal di hati Mark sewaktu Jin Hee mula mendapat tempat menjadi Doktor psikatri di Psychatric Hospital.
Bagaikan akan ada sesuatu yang terjadi dekat Jin Hee.Sesuatu yang membuatkan Jin Hee takkan kembali kepada Got7.
Setibanya mereka ke Pohang,Mark membantu Jin Hee mengangkat keluar bagasinya.Mereka tiba di sebuah rumah sewa yang diberikan oleh pihak University dan hospital tersebut.
Mark mengangkat bagasi Jin Hee ke rumah sewa Jin Hee.Setibanya mereka di hadapan rumah sewa,Mark memeluk Jin Hee.
"Jaga diri baik² kat sini.Jangan lupa makan minum.Jaga kesihatan.Rehat cukup².Hyung tak nak kalau saeng hyung yang tembam ni jadi tengkorak kalau balik nanti".Mark melepaskan pelukannya lalu mencubit pipi Jin Hee.
"Yah hyung,Jin Hee tak tembam lah".Protes Jin Hee.Pipi digosok bekas cunitan Mark."Arra,hyung pergi dulu.Kalau ada yang tak cukup nanti call hyung jer".Pesan Mark.
Jin Hee mengangguk."Nae hyung".Balas Jin Hee."Anyeong".Mark melambaikan tangannya."Anyeong".Balas Jin Hee.Mark segera meninggalkan tempat itu kembali ke Seoul.
Jin Hee mula melihat persekitaran rumah sewanya."Cantik".Satu kata yang keluar dari bibir Jin Hee.
Bagasi ditarik menuju ke almari.Lalu Jin Hee mengemas masuk pakaiannya ke dalam almari.
Jin Hee lalu mengemas rumah sewanya.Dari dapur ke bilik mandi,disambung ke ruang tidur.
"Selesai!".Jin Hee melepaskan sarung tangan getah lalu menuju ke tingkap.Dia memandang ke arah pemandangan di luar.
Pemandangan yang sangat cantik.Penduduk di sini tidak terlalu banyak dan tidak sesak seperti Seoul.
Mata Jin Hee terarah ke hutan pokok pinus yang tebal.Sangat cantik ditambah bukit² yang menyerlahkan lagi keindahan alam.
Entah kenapa Jin Hee bagaikan terpanggil untuk pergi ke huran pinus tu.
'Pemandangan yang cantik'.
'Mesti seronok kalau dapat tengok pemandangan tu lebih dekat'.
Suara bisikan bagaikan menghipnotis minda Jin Hee untuk pergi ke hutan tersebut.
Jantung Jin Hee berdegup laju jika memandang hutan pinus utu lama.'Eh,kenapa ngan jantung aku ni?'.Monolognya.Dapat dirasakan detakan jantungnya semakin melaju.
"Perasaan aku jer kot".Jin Hee segera menutup tingkap.Dia berinsiatif untuk memasak makan malam.
Matanya terarah ke bekal yang Jr berikan tadi.Dia hanya memanaskan makanan tadi lalu dijadikan makan malam.
*******************
Sehun yang sedang memeriksa fail di pejabat peribadinya di Blackmoon Pack memegang dadanya.
DUP DAP DUP DAP!
Jantungnya berdegup laju seakan baru habis bermarathon 7 km tanpa henti.
"Kenapa dengan jantung aku ni?".Soalnya semdiri.Nafas ditarik untuk menenangkan diri.Ketukan di pintu membuatkan Sehun memandang pintu pejabatnya.
"Come in".Arah Sehun.Seorang worrior memasuki pejabat Sehun lalu menunduk hormat.
"Alpha,seorang manusia telah didapati menceroboh masuk ke Pack kita.Tapi... dia berjaya larikan diri".Ucap worrior itu.
Sehun menghentak meja kerjanya kuat."Mwo!?Macam mana kalau manusia tu nampak wujud asli kita!?Cari dia sampai dapat dan bunuh dia!".Arah Sehun lantang.
Rahangnya mengeras.Matanya menunjukkan kemarahan yang tinggi.Wortior tadi menundukkan tubuhnya.
"Nae Alpha".Worrior lalu keluar dari pejabat Sehun.Sehun duduk kembali ke kerusi kerjanya.
Kaca mata dilepaskan.Kepalanya didongakkan lalu dia mengurut batang hidungnya.
Sehun mengambil bingkai gambar yang berada di meja kerjanya.Dipandang gambar tesebut yang menampilkan figura seorang yeoja dan namja.
"Jihyo-ah,am I bad enough?Kalau saya kejam,kembalilah.Hukum saya!".Pinta Sehun pelan.Dia kembali meletakkan bingkai tersebut ke tempat asal.
YOU ARE READING
The[MONSTER]Alpha + Pregnant
FanficSequel The Runaway Mate. Dia si Alpha Blackmoon Pack. Dia,namja tampan berhati monster. Dia,si Alpha yang kejam. Hanya kehilangan Mate tercinta,dia berubah sepenuhnya. Dia bukan seperti dulu lagi. Dia bukan si comel seperti dulu lagi. Dia bukan lagi...