03

2.3K 179 71
                                    

Bulan kedua...

Jungkook telah tiba di Blackmoon Pack.Niatnya ingin melawat Jihyo yang sedang mengandung.Dalam hatinya dia mulai tak sabar menanti kelahiran anak buahnya.

'Ya Tuhan.Kookie dah tua Tuhan.Kookie tak lama lagi ada anak buah'—Jeon Jungkook,21 tahun.

"Anyeong Noona,Sehun hyung!".Sapa Jungkook setibanya di dalam mansion Blackmoon Pack."Uh,Jungkook-ah.Anyeong".Balas Sehun yang kebetulan dari dapur.

Jungkook bersalaman ala namja dengan Sehun lalu berpeluk seketika."Noona mana?".Soal Jungkook meliarkan pandangannya.Mencari kelibat Jihyo.

"Ada kat atas.Tengah tidur.Nak hyung kejutkan?".Balas Sehun.Jungkook mengangguk faham.Terlupa pula.Ditangannya ada sebuah kotak berukuran sederhana.

"Tak pelah.Oh hyung.Ni ada barang buat noona.Dia cakap dia nak sangat benda ni.Jadi Kook belikanlah.Nanti bagi kat dia ek".Lalu Jungkook menyerahkan kotak tersebut.

Sehun menerima dengan penuh tanda tanya.Dia juga ingin tahu apa isi kotak tersebut."Assa".Balasnya singkat lalu dibawa ke biliknya.

Jungkook melabuhkan punggungnya di sofa mansion.Tangannya ligat bermain gadjetnya.

Sehun mula berjalan menuju ke biliknya.Tangannya memulas tombol pintu biliknya,melangkah masuk dengan sedikit perlahan.

Dilihat wajah isterinya yang tidur dengan aman damai,tenteram jiwa raga.

Sehun mula memanjat naik katilnya.Dia mula meggoncang bahu Jihyo sedikit perlahan."Chagi.Chagi bangun.Ada Jungkook kat bawah tu".

Jihyo masih tak berkutik.Sehun menggerakkan kembali bahu Jihyo perlahan.Tetapi goncangannya semakin kuat apabila Jihyo masih lagi tidur.

Gedebush!

"AUCH!APPO 😭😭".Sehun menggosok kepalanya yang menjadi mangsa ketukan Jihyo.Sangat sakit.

Jihyo memandang sengit ke arah Sehun."Kenapa yeobo kacau chagi tidur?Kan chagi tak suka kena kacau waktu tidur.Kan dah kena".Sembur Jihyo kepada Sehun secara laju.Dalam erti kata lain,rap.

Sehun hanya menunduk.Dia lupa akan hal tersebut.Jihyo hanya menghembuskan nafasnya perlahan."Mianhe,chagi-ah.Cuma nak beritahu Jungkook ada kat bawah".Kata Sehun dengan nada lirih.Takut dengan singa betina di hadapannya.

"Hmm".Itu sahaja balasan Jihyo.Matanya digosok.Dia masih mengantuk,memerlukan rehat lebih kurang 100 abad untuk kembali bertenaga.

"Hah,ni dari Jungkook.Dia pesan suruh bagi kat chagi".Sehun menyerahkan kotak pemberian Jungkook kepada Jihyo.

Jihyo hanya memandang datar kotak tersebut."Penatlah.Yeobo tolong bukakan".Pinta Jihyo lemah.

Sehun berkerut pelik.Penat apanya kalau dia dah tidur dari 15 jam yang lalu.

"Arra,yeobo bukakan".Lalu Sehun membukakan kotak tersebut.Terdapat sebuah patung berwarna hitam menyapa pandangan Sehun.

Dia mengangkat keluar patung tersebut lalu ditelitinya.Jihyo sudah tertidur di samping Sehun,dengan kepala dilentokkan ke bahu Sehun.

"Eh,ini bukan Kumamon ke?".

Mata Jihyo yang tertutup rapat kembali terbuka dengan lebar setelah mendengar ayat Sehun.

"KUMAMON!?ARGHHHHHH!!".

Lantas Jihyo merampas patung kumamon tersebut dari pegangan Sehun.Dipeluk patung itu dengan erat sekali.

Sehun hanya mampu memerhati.Mungkin itu barang yang Jihyo ingini.Jadi dibiarkan sahaja Jihyo bermain dengan patung tersebut.

"Siapa bagi ni?".Soal Jihyo teruja."Jungkook.Hah,cakap pasal Jungkook,dia ada kat bawah tu.Marilah kita pergi temankan dia.Dia nak jumpa chagi,tapi chagi tidur.Tulah yeobo kejutkan chagi,tapi last² kena pelangkung".Adu Sehun.

"Manalah chagi tahu dia datang.Chagi takde magik nak tahu bila dia nak datang.Lagipun takde masa nak tahu dia kat mana.Buang masa chagi je".Kata Jihyo,matanya fokus pada kumamon itu.

Sehun hanya menganga.'Wow,chagi seorang noona yang kejam.Asal rasa terbakar erk?'.Monolog Sehun.

"Jom lah kita pergi kat Jungkook".Lantas mereka bergerak menuju ke tingkat bawah.

*****

Jungkook memerhati layar gadgjetnya.Keluhan dilepaskan.Wajahnya suram sahaja.

Sehun dan Jihyo turun dari tingkat atas,lantas mendekati Jungkook yang nampak muram sahaja.Jihyo mengambil tempat duduk di samping Jungkook.

"Yo Kook".Sapa Jihyo ke arah Jungkook."Hai noona".Balas Jungkook tak semangat.Jihyo memerhati wajah Jungkook lekat².

"Kenapa nampak muram je ni?".Soal Jihyo setelah memerhati reaksi Jungkook."Huft,,takdelah".Jungkook melepaskan keluhan.Dia memberikan senyuman fake kepada Jihyo.

"Kau boleh tipu sesiapa,tapi kau tak boleh tipu noona Jeon Jungkook.Bagi tahu aku kenapa".Ujar Jihyo dingin.

Jungkook menelan air liurnya.Ini yang paling dia takuti sewaktu berhadapan dengan Jihyo."Errm—noona tahu kan Jungkook dengan siapa sekarang?".

Jihyo mengangguk."Tentulah.Dengan Lisa model dari Thailand tu kan".Balas Jihyo ke atas soalan Jungkook."Jadi macam ni.K-kook selalu terima mesej dari anonymous ni.Dia ancam Kook macam².Takut Kook dibuatnya".Adu Jungkook tentang segala kebimbangannya ke arah Jihyo.

Jihyo hanya memandang Jungkook bosan.

"Cuba tengok mesej macam mana dia hantar".

Lantas Jungkook memberikan Jihyo gadjetnya.Jihyo mulai membaca sedikit isi mesej tersebut.

'Kau tak layak ngan Lisa'.

'Aku harap kau pergi dari dunia ni secepatnya'.

'Kau tunggu.Aku akan hantar santau dekat kau dan semua keluarga kau!'.

Jihyo hanya memandang sinis ke arah mesej tersebut.Jemarinya laju menaip sesuatu di layar gadjet Jungkook.

To:Anonymous
Hahahahha,kau cakap saeng aku ni tak layak ngan Lisa?Habis kau tu layak sangat ke ngan dia?Hello,kau takde hak nak judge orang.Sebelum kau berdoa saeng aku mampos cepat,better kau berdua ajal kau dilambatkan lagi.Kau nak hantar santau kat semua family aku!?Sebelum tu aku yang akan hantar santau kat kau biar kau dulu mati.Kau hingat aku takleh detect number kau?Aku ni hacker okey!Please be mature lah budak.Dari mesej kau tadi pun aku dah boleh agak kau keturunan yang tak swag.Aku lagi swag dari kau okey!Dasar manusia kepupusan swag.Sebelum kau kecam saeng aku,kau cermin dulu diri sendiri.Nanti aku hantar kat kau santau level 4.Muach,see you in hell.

Jihyo mengembalikan gadjet tersebut kepada pemiliknya.Jungkook yang dari tadi sabar menunggu apa yang Jihyo lakukan,lantas mengambil kembali gadjetnya.

Dia mula membaca isi mesej yang ditaip dan telah dikirim oleh Jihyo kepada orang tersebut dengan mulut ternganga.

Matanya membulat besar memandang Jihyo yang kembali tidur sambil memeluk patung kumamon.

"Savage af".

"Aku suwek".Ujar Jihyo dalam tidurnya.

*****

Hola!Another chap and second hint.Seya ada baca sikit komen tadi.Dan ada yang dapat teka hint yang jemah tinggalkan kat chap lepas.

Semoga berhasil pecahkan hint chap yini.Gudluck!

See you in other chap.

Bubye 😘



The[MONSTER]Alpha + PregnantWhere stories live. Discover now