Empat hari.
Sudah empat hari Jihyo berada di Tree Of Life.Menangisi kepergian saeng tercinta.N dan Sehun setia menemani Jihyo yang sedang berduka.
Sudah dipujuk dirinya untuk pulang ke mansion Blackmoon Pack tetapi Jihyo masih berdegil.Dia nak kekal di situ,berfikiran kemungkinan besar saeng tersayang akan kembali.
Sehun meletakkan tangan kanannya di bahu Jihyo."Chagi,dahlah tu.Ikhlaskan kepergian mereka.Tak baik awak terus menangisi kepergian mereka".Pujuk Sehun.
Dia tak tahan melihat matenya sedemikian rupa.Dia nak Song Jihyo yang ceria,yang nakal.Bukan kusam dan berserabut macam ni.
"Saya tak boleh.Saya nak saeng saya.Dia tanggungjawab saya.Keluarga saya satu satunya".Jawab Jihyo kembali menangis.
N hanya merenung dari kejauhan.Nak bersedih,tapi dia rasa tak perlu.Kerana dia tahu ini akan berlaku pada Taehyung dan Jungkook.
Tiba²,sebuah cahaya biru dari arah tasik itu bersinar menarik perhatian mereka bertiga.Mata Jihyo harus dikecilkan sedikit untuk mengimbangi sinar cahaya biru itu.
"Noona!".
Suara itu!
Jihyo kenal suara itu.Itu suara Jungkook.Kepala Jihyo serta merta melihat ke arah figura dua orang namja.Seorang namja dengan sayap hitamnya.
"Jungkook!".
Dengan pantas,Jihyo berlari ke arah Jungkook lalu direngkuh tubuh sasa itu ke dalam pelukan.Tangisan serta merta ditumpahkan ke dada Jungkook.
"Syukurlah!Noona ingat kau dah pergi selamanya".Ucap Jihyo dalam tangisannya.Jungkook tersenyum lalu mengusap kepala Jihyo yang separas dadanya itu.
Taehyung pula menyapa hyung nya,N.Sehun hanya memerhati Jihyo dan Jungkook dengan senyuman.
"Shhh,uljima.Kokie tak pergi mana² pun sebenarnya.Hanya kat bawah Tree Of Life.Sebenarnya Kookie ngan Tae hyung nak balik lepas selamatkan Tree Of Life.Tapi di sana sangat indah buat kitorang rasa tak nak balik.Mianhe noona".Balas Jungkook.
Jihyo hanya mengangguk."Takpe,yang penting kamu selamat".Pelukan dilepaskan,Jungkook memandang Jihyo bersama senyumannya.
"Noona,tak lama lagi noona.Kita kena bersedia dari sekarang".Kata² Jungkook membuatkan hati Jihyo rasa tak karuan.Apa maksud Jungkook?
"M-maksudnya?"
"21st Century War akan berlangsung tak lama lagi.Kali ini Detlock dan Rougue bersepakat menjadi satu di bawah kuasa Inspririt.Bilangan mereka cukup banyak.Meracuni Tree Of Life adalah salah satu plan mereka".Jelas Jungkook.
Jihyo mengangguk faham.Sudah tiba masanya untuk dia menyusun strategi melawan musuh dia yang sebenarnya.Dia nak semua ini berhenti serta merta.
Demi kelangsungan penguasaan The Moon Goddes dan hidupan seperti mereka.
*****
Mereka kini berada di Blackmoon Pack.Lantas Jihyo menghubungi orang yang mampu membantu mereka.
"Siapa je noona panggil?".Soal Jungkook ingin tahu."Orang yang noona percaya dapat bantu kita".Balas Jihyo sambil menanti ketibaan mereka.
"Hello fellas.Long time no see y'all".Bunyi kecoh itu menarik perhatian mereka semua.Kelihatan Jo Twins sedang bersapa ala² namja dengan Sehun.
"Jo Twins,check".Ucap Jihyo.
Telinga werewolf Jihyo mendengar derap kaki yang banyak sedang berlari ke mansion mereka.
YOU ARE READING
The[MONSTER]Alpha + Pregnant
FanficSequel The Runaway Mate. Dia si Alpha Blackmoon Pack. Dia,namja tampan berhati monster. Dia,si Alpha yang kejam. Hanya kehilangan Mate tercinta,dia berubah sepenuhnya. Dia bukan seperti dulu lagi. Dia bukan si comel seperti dulu lagi. Dia bukan lagi...