Chapter 18 Act 2

2.5K 193 0
                                    

Future Aminudden menerangkan segala-galanya,kepada mereka yang berada bersama. Noh serta Zaren turut sama sertai,Raffie mendengar cerita daripada future Aminudden dan antara percaya ataupun tidak.

"Me be the king?" Soalan Ikhwan dijawab dengan anggukan kepala oleh future Aminudden.

Ikhwan tertanya-tanya kenapa dirinya di masa hadapan,bersetuju menjadi raja? Apa yang berlaku di masa hadapan? Tetapi persoalan itu dia biarkan bermain di kepalanya,kemudian dia memeriksa rekod pada butiran peribadi.

"Hmm...ternyata Kaser menjalankan satu kerja berkaitan boneka...ataupun lebih tepat cyborg..."

"Kita kena tangkap dia!...sebelum apa-apa berlaku..!" Tegas future Aminudden.

"Woo! Woo! Easy pal! Kita tidak boleh menjatuhkan hukuman pada orang yang belum melakukan kesalahan yang dia belum lakukan...!" Ujar Jamel menenangkannya.

"Benar apa yang dikatakan Jamel,kita tidak boleh bertindak tanpa bukti yang kukuh..." ujar Zero menyokong kata-kata Jamel.

"Now what are we gonna do? Just sitting here?" Soal Raffie.

"Well....Zaren kau sudah pastikan maklumat mengenainya?" Soal Ikhwan menoleh ke arah Noh dan Zaren yang sekadar memerhatikan putera diraja itu berbincang.

''Saya dah arah askar-askar dan dari pemerhatian mereka,Kaser masih belum membuat apa-apa tindakan..."

Ikhwan mengangguk faham dengan kenyataan Zaren,dan meletak jari telunjuk pada bawah bibirnya. Dia harus mencari jalan penyelesaian,jika tidak Kaser pasti akan berjaya melaksanakan rancangan jahatnya.

"Hey Mel...." Zero menegur Jamel.

"Apa?"

"Pandai kau speaking tadi? Easy pal..." ujar Zero tersenyum melirik matanya pada Jamel.

"Diam la....." balas Jamel agak bengang dengan usikan rakannya.

Ikhwan sekadar mendiamkan dirinya,melihat ke arah future Aminudden dia berfikir dengan masa depannya. Jika dia menolak untuk menjadi raja,apa yang dia boleh lakukan selain menjadi seorang putera?

Begitu banyak persoalan bermain di minda fikirannya,namun dia harus mengenepikan mengenainya itu dahulu. Sekarang dia harus mencari jalan untuk berhadapan dengan Kaser.

"Ikhwan....." Alisa tanpa dia sedari,dirinya mula risau tentang Ikhwan.

"Must be something...." ujar Ikhwan sendirian.

"Hey Raf...is everything gonna be okay? I'm worried about you..guys" ujar Sheema memegang bahu Raffie.

"Don't mention it...we got everything under control..." kata Raffie membalas sentuhan tangan Sheema.

====================================================>>>

Noh dan Zaren berkawal di atas pagar tembok besar,mereka berdua hanya duduk dan sekadar mendiamkan diri masing-masing.

"Macam tak percaya pula...robot dari masa depan..nak bunuh putera bongsu pula tu..." Noh mula bersuara,

"Der...sekarang ni zaman apa pun boleh jadi..."

"Tapi memang sukar diterima akal..herr...!"

Noh dan Zaren terus berbual,dan ketika itu Ikhwan sedang beristirehat di rumah diraja yang disediakan. Alisa melihat keadaan Ikhwan dengan perasaan risau,kemudian dia mengambil keputusan untuk keluar dari bilik. Dia tidak mahu mengganggu Ikhwan.

CHRONICLES KAISER ONE : THE BEGINNING (C)™Where stories live. Discover now