(A/N): Förlåt för det här OTROLIGT korta kapitlet, (Seriöst, det är inte ens hälften så långt som de andra kapitlen), men jag ville att nästa kapitel skulle vara ENDAST om Niall och Cornelia, och ur Cornelias synvinkel.
Hoppas det är okok och ni inte blir besvikna över längden på kapitlet :')
<3
Vanlig pov / Isabellas pov
Isabella
Att ligga ihopkrupen i en stor, skön säng kanske låter skönt. Att ligga i samma säng fast fylld av bra böcker? Ännu bättre. Mitt problem var inget av det. Nej, mitt problem var att jag hade trott att det var en bra idé att googla Eleanor Calder, Louis flickvän som verkade vara bättre än mig på alla sätt. Så istället för att njuta av böckerna jag köpt. De underbara böckerna jag valt ut och spenderat pengar på, så ligger jag med ansiktet ned i kudden och gör konstiga ljud.
Vilket verkar irritera Cornelia som faktiskt försöker läsa."Bel sluta. Vad är det?" Stönar hon tillslut och lägger undan boken i hon hållit i.
"Louis flickvän händer" ropar jag tillbaka in i kudden som kväver mitt ljud.
"Sluta gråt och ring honom istället" skrattar hon åt mig.
"Men sluta, Cornie. Jag tänker inte ta några tips ifrån dig förrän du och Niall händer." Jag rullar runt på rygg och får hörnet från en bok in i ryggen. Istället för att oroa mig om min rygg tar jag upp boken för att se om den är skadad.
"Så jag och Niall måste gå ut på en date för att du ska sluta gnälla?" Frågar Cornie och jag nickar. "Det... Det kommer aldrig hända" skrattar hon och jag räcker ut tungan åt henne som svar.
Jag tar upp min mobil för att kolla Tumblr, och efter en stunds tystnad plingar det till borta i Cornies telefon. Eller typ i alla fall, eftersom Cornies sms-signal är en kvackande anka.
"Vem är det? Är det Niall som vill gå på en date?" Skämtar jag utan att titta upp från mobilen.
"Ge dig. Det är faktiskt... Niall... Som... vill..."
"Som vill vad?"
"..."
"CORNELIA"
"Gå ut på en date"
Jag brister ut i skratt. Jag skrattar, och skrattar, och skrattar. Jag skrattar så jag tror jag kommer kissa på mig, och när jag tror jag slutat skratta skrattar jag lite till.
Cornie är helt tomatröd i ansiktet och korsar armarna över sin bröstkorg."Jag tänker säga ja, men BARA för att jag kommer få gratis mat och sen få mata ankor." Säger hon med låg röst. Jag fnissar lite till.
"Absolut."
YOU ARE READING
Vänner för alltid (One Direction, Svenska)
FanfictionAllt börjar med ett kuvert med pengar. Det börjar med en flygplansresa då Isabella blir placerad bredvid en bandmedlem som snart visar sig vara en viss Zayn Malik. Allt börjar med den där resan till London, och långt innan det... drömmarna hos tre s...