"God morgon sömntutor!" Ropar Cornelia och kastar något i mitt ansikte. Jag gnuggar mig i ögonen och blinkar några gånger.
"Sluta... Vad är klockan... " gnäller jag och jag ser Whaet kliva upp i ögonvrån.
"Den är faktiskt åtta! Killarna kommer för att hämta oss om två timmar och vi, jag menar ni, ska hinna äta frukost!" Säger Cornie och försöker slita upp mig. Jag gäspar och byter om till ett par shorts och ett linne. Det är en väldigt solig och varm dag, en perfekt dag för nöjespark.
"Självklart har du klivit upp klockan 6 och ätit frukost redan" Hör jag Whaet reta Cornelia. Jag sneglar på Cornelia och hon rycker på axlarna. Efter några drag med borsten genom mitt hår och en blick i spegeln är jag redo.
"Vad åt du, Cornie?" Frågar jag.
"Kyckling baguett. Jag köpte fyra men tyvärr så åt jag upp två... Ni får nöja er med en var" skrattar hon och jag upptäcker mackorna och två Coca Cola flaskor på nattduksbordet. Jag kan inte hindra leendet från att nå ut till mina läppar. Cornelia vet att Cola är min favoritdricka.
Whaet har flätat sitt lockiga, kastanjebruna hår i en fläta. Hennes djupt blå ögon ser väldigt hoppfulla ut och hon har på sig några kläder hon köpt dagen innan. En skjorta knuten runt hennes midja i fall att hon skulle frysa med bara en magtröja på. Cornelia på andra sidan hade satt upp sitt ljusblonda hår i två hästsvansar och tagit på sig sina hängselbyxor.
"Wow, ni ser jättebra ut" Ler jag uppmuntrande och tittar ned på mig själv.
"Men det gör ju du med!" Säger Cornelia med stora ögon. Jag skrattar. Jag hade inte gått för snygghet, mer för bekvämhet. Det var inte min bästa outfit.
"Vi måste nog åka nu" Säger jag och slänger min tomma Colaflaska i sopkorgen.
"Ja, vi vill inte låta dem vänta" Säger Whaet och blinkar med ena ögat.
"Värst vad flörtig du var idag då" Säger Cornie och brister ut i skratt. Jag fnissar och vi går ut på gatan. Whaet svarar inte. Plötsligt känner jag någons händer på min rygg. Jag hoppar till och spärrar upp ögonen, men när jag vänder mig om står Zayn där.
"Haha, very fun Zayn" Säger jag sarkastiskt åt honom. Han skrattar och rätar tillslut på sig.
"Well, we have two cars... Who wants to go with me? And who with Harry?" Frågar han tillslut och jag märker hur Whaet skiner upp, fast hon säger inget.
"Um, it doesn't matter for me" Säger Cornelia och harklar sig. Jag nickar instämmande.
"If it's okay for you, two of you go with me and the last go with Harry" Zayn kliar sig I nacken och pekar mot två bilar längre bort. Jag sneglar på Whaet och får plötsligt en idé.
"Whaet goes with Harry. Me and Cornie want to go with you" Ler jag oskyldigt.
"Okay... " Säger Whaet och tittar misstänksamt på mig. Vi går till bilarna. Jag och Cornie hoppar in bak, Zayn hoppar in på förarplatsen, och Niall sätter sig fram bredvid honom. Vi ska just börja köra då dörren närmast mig flyger upp.
"Can I go with you instead" Putar Louis med underläppen och när jag flyttar in på platsen i mitten bak sätter han sig bredvid mig.
"What happened?" Frågar Cornie och böjer sig fram för att kunna titta på honom.
"Harry kicked me out just so Whaet could sit with him" Säger han och våra ögon möts. Jag tittar rodnande bort när jag märker att jag stirrar. Han tittar generat ut genom fönstret. Cornie armbågar mig i revbenen.
YOU ARE READING
Vänner för alltid (One Direction, Svenska)
FanfictionAllt börjar med ett kuvert med pengar. Det börjar med en flygplansresa då Isabella blir placerad bredvid en bandmedlem som snart visar sig vara en viss Zayn Malik. Allt börjar med den där resan till London, och långt innan det... drömmarna hos tre s...