Niall sträcker ut en hand och räcker mig en bit bröd. Jag tar biten och ger honom ett brett leende. När fåglarna sakta simmar framåt krusar sig vattenytan. Jag bryter loss en bit bröd och kastar till dem. Direkt flockar sig fåglarna runt brödbiten, och när de inser att biten redan är uppäten börjar de simma vidare.
"Do you have any animals, Cornie?" frågar Niall plötsligt. Han ser nyfiket på mig.
"Oh, the landlord doesn't allow us to have any animals. Whaet, Bel and I are planning on maybe moving to another bigger apartment in the future so we can have pets. I do have a dog that lives with my parents, though."
"Oh that's cool. Dogs are great. What kind is it, and what's its name?"
"It's a pomeranian. His name is Puff." svarar jag och tanker på min hunds snälla ögon och hur liten han är. "How about you? You have any pets, I mean?"
"I have a cat named Jess" Han kastar sin sista bit av bröd till ankorna. Jag hade kastat min sista bit för en stund sen så jag står bara och väntar.
"Is she fluffy? Fluffy cats are the best cats."
"They are, and yes she is." Håller han med mig. "So, we've done everything I had planned now, and I'm running out of ideas."
"So you're saying the date is over?" Frågar jag lite skämtsamt.
"I mean if you want to get rid of me that badly, run for it" skrattar han. Jag skrattar också lite lätt och börjar tänka på Isabella
"No, I've had a great time. It's been nice hanging out with you. It's just, Bel is alone at the hotel room and probably very bored and lonely so... "
"Yeah, you should probably get back to her. I had a great time too." Svarar Niall förstående och ler mot mig. Det blir en kort pinsam tystnad.
"I'm such a, tonto" säger jag tyst åt mig själv, och sen attackerar jag Niall i en kram. Han verkar lite förvånad först, men sen kramar han mig tillbaka.
"I'm going to go now." Sager jag när jag släpper tag om honom. Han nickar.
"See you, Cornie"
Isabella
Jag försöker febrilt hålla kvar min koncentration på de vita sidorna. Försöker koncentrera mig på de svarta små orden framför mig, men ju mer jag tänker på att koncentrera mig på orden desto svårare blir det att förstå vad det står. Tillslut sitter jag där och läser samma mening om och om igen, utan att egentligen förstå vad som står.
Med en smäll och en suck stänger jag igen boken och glider ned så jag ligger ned i sängen istället för att halvsitta. Jag tar min kudde och lägger den över mitt ansikte.
"Well, jag antar att jag borde ringa Louis nu" muttrar jag in i kudden för mig själv. Vad ska jag ens säga? Hej, jag hann få en crush på dig och nu är jag jätteavundsjuk på din flickvän.
Nej, det skulle bli alldeles för pinsamt. Jag tar motvilligt tag i mobilen från nattduksbordet. Trots allt hade det varit jag som sagt att jag skulle göra det när Cornie gick på en date med Niall... Så det här är alltså mitt fel.
"Bara gör det, din mes." muttrar jag åt mig själv och tar fram Louis kontakt på min mobil. Jag undviker att tänka efter mer, klickar på luren, och lägger mobilen mot örat. Jag har precis hunnit ångra mig, och tänker just lägga på igen när han svarar.
"Hello?" hörs Louis röst i luren. Jag vet inte om min mage vänder sig ut och in, eller om det är fjärilar i magen, men jag får knappt fram ett svar.
"Hi, it's uh, Bel I... Uh..." får jag fram.
"Oh, Bel. Hello. I was just thinking about calling you"
"You were?" frågar jag lite förvånat.
"Yeah I need to speak to you. But... It would be better if we could talk in person."
Vad skulle han vilja prata om med mig? Jag tror jag glömmer bort att svara på en stund för plötsligt frågar Louis mig om jag fortfarande är kvar.
"Definitely. Yes, I'm still here. Do you want to meet up somewhere?" Mitt hjärta slår jättehårt i mitt bröst medan jag pressar fram orden.
"I'll send you the directions. Can we meet now?" är det jag som inbillar mig, eller låter han nervös?
"I don't have anything special. Cornie and Whaet are both on dates so... I'll see you there?"
"See you soon, Bel."
När vi lagt på skickar jag ett meddelande i min, Whaets och Cornies gruppchatt.
Me: I'm going to hang out with Louis. He wanted to talk about something. Don't say anything, Cornie. I'll see you later. Have fun.
Med en sista nervös suck och en blick mot den stängda Harry Potter boken på min säng lämnar jag tillslut hotellrummet.
VOUS LISEZ
Vänner för alltid (One Direction, Svenska)
FanfictionAllt börjar med ett kuvert med pengar. Det börjar med en flygplansresa då Isabella blir placerad bredvid en bandmedlem som snart visar sig vara en viss Zayn Malik. Allt börjar med den där resan till London, och långt innan det... drömmarna hos tre s...