Jag stryker bort en slinga hår från mitt ansikte och tittar ned på min torra macka. Cornelia har redan ätit upp sitt och länsar just nu kylen, medan Whaet sitter och knaprar på sitt rostade bröd med näsan nere i mobilen.
"Cornelia ge mig min nutella" säger jag och suckar. Hon svarar inte, så jag kollar dit och hon tittar konstigt på mig.
"Isabella, du har ju bytt hemligt gömställe." säger hon och skakar på huvudet.
"Bakom flingpaketet" ler jag och lägger ned mackan på bordet för att ta en klunk juice. Jag hör när Cornie går fram och tillbaka, och tillslut ställer ned min nutella-burk på bordet.
"Tackar." säger jag innan jag skruvar av locket och smetar ut ett tjockt lager över min äckliga macka. Mittemot mig hör jag Whaet dra efter andan.
"Harry följer mig på twitter!" tjuter hon och spärrar upp ögonen. Hon ser ut som om hon kommer svimma på plats. Jag tar en tugga av min macka, som definitivt blivit bättre med lite nötkräm på. När jag tittar upp ser jag hur Whaet bleknar.
"Va ä de?" får Cornie fram mellan tuggorna på äpplet hon äter. Whaet ger ifrån sig ett stönande läte innan hon skjuter över mobilen till mig och slår huvudet i bordsskivan. Jag torkar av händerna mot byxorna och tar upp hennes mobil.
"Harry Styles have been sighted with mystery girl" läser jag högt. Det är en kort text, följd av ett foto från kvällen innan. En paparazzi eller ett fan måste ha tagit fotot. I bakgrunden ser man mig och Louis skratta.
"Jag dör nu, farväl" säger Whaet och slår huvudet i bordet för varje ord.
LiamJag vaknar tidigt av att de andra skriker och skrattar. Dagen innan hade Louis, Harry och Niall varit ute med de svenska tjejerna. De verkade schyssta. Det syntes på de andra i alla fall att det tyckte det. Jag upptäcker att allt blivit ovanligt tyst, så jag kliver upp. Utanför hör jag hur någon flämtar, så jag skjuter upp dörren och går ut.
"Good morning?" hälsar jag frågande. De alla hänger över Harrys laptop, till och med Zayn är uppe vilket är väldigt förvånansvärt. Han brukar alltid kliva upp sist. Ingen säger någonting.
"Fuck... " hör jag Harry svära. Jag är nära att säga till honom, men just då lyfter han upp datorn och räcker mig den. Jag läser chockat några rader.
"Does she know?" frågar jag tillslut. Harry skakar sakta på huvudet.
"I have no... " börjar han men blir avbruten av att hans mobil ringer. Han tittar ned på skärmen och bleknar. Det är dödstyst i rummet. Harry tar upp mobilen och klickar på skärmen.
Isabella
"Jag fattar inte" skjuter jag in i konversationen. Whaet hade börjat hyperventilera och Cornelia försökt lugna ned henne.
"Nej det gör du inte!" tjuter Whaet. Cornelia utbyter en blick med mig. "De kommer starta massa rykten! Och jag kommer få massa hat! Och vad kommer deras management säga?"
Cornelia fortsätter försöka lugna ned henne, då jag får ett samtal.
"Mhm?" svarar jag.
"Hey!" hör jag Zayn i andra änden. Jag tar ett djupt andetag och drar handen genom mitt hår.
"Hi Zayn" säger jag lugnt och går ut ur rummet så jag skulle kunna höra honom över Whaets skrik.
"So... Err... We have an interview today, and I was just wondering if you three want to, well maybe grab a coffee at Starbucks after?" frågar han samtidigt som jag sjunker ned på min säng.
"Yeah, we were actually planning to go to Starbucks today." svarar jag och hoppas att Cornelia och Whaet inte ska ha något emot det.
"What's the screams?" frågar Zayn tillslut.
"Whaet is kind off freaking out." svarar jag undvikande. Han är tyst en stund.
"She saw the picture." säger han lugnt. Jag nickar men kommer på att han inte ser mig.
"Yes. Yes, she did." suckar jag. "Hey, what time are we going to meet up at Starbucks?"
"Well the interview is two, so after that?"
"Yeah. Sounds okay."
"Hey wait. Harry says that he wants you to come with us to the interview... " säger han plötsligt. Min blick flackar nervöst mot dörren till köket. Är det verkligen en så bra idé? "Just if you want to, of course" lägger han till.
Jag tar ett djupt andetag. De kommer döda mig. "Yeah. We would love to."
Det är en väldigt pinsam tystnad. Cornelia leker med sömmarna längst ned på sin tröja, Whaet andas långsamt och jag tittar rodnande ned i golvet.
"Jag tänkte bara att det var ett bra tillfälle att reda ut saker... " mumlar jag tillslut.
"Vi vet Isabella, men ibland så kanske du borde prata med oss andra först. Det här är ingen jävla diktatur" muttrar Whaet. Cornelia ger mig en sympatisk blick.
"Ska vi gå? Vi skulle kunna hitta på någonting innan intervjun. Typ, shopping?" ler hon försiktigt.
"Visst" ger Whaet efter. Cornelia tränger sig in mellan oss och slänger armarna runt våra axlar.
"Kom då bästisar!" ler hon och drar med oss mot dörren.
YOU ARE READING
Vänner för alltid (One Direction, Svenska)
FanfictionAllt börjar med ett kuvert med pengar. Det börjar med en flygplansresa då Isabella blir placerad bredvid en bandmedlem som snart visar sig vara en viss Zayn Malik. Allt börjar med den där resan till London, och långt innan det... drömmarna hos tre s...