Kapitel 4 - Skrattanfall och dejter

275 19 0
                                    

"Åh, kom igen!" Säger Whaet och knuffar till Cornelia, som febrilt skakar på huvudet. Vi är återigen tillbaka på hotellet, och vi sitter just nu i varsin säng. Det är bara jag, Whaet och Cornelia för de andra var tvungna att åka någonstans.

"Ja exakt! Jag känner mig utanför!" Gnäller jag och putar med underläppen. Whaet lyser plötsligt upp och får en elak glimt i ögonen.

"Jag berättar annars, och självklart bara sanningen!" Säger hon ondskefullt med ett utdraget ä i självklart, och då inser jag vad Cornelia har att välja mellan. Att berätta själv vad som hände, eller låta Whaet överdriva.

"Uhm... Jag vågar inte... " Muttrar hon och sen springer hon iväg in på toaletten. Jag böjer mig fram mot Whaet och väntar på att hon ska berätta.

"De kysstes! Cornelia och Niall kysste varandra!" Brister hon ut och hoppar upp och ned. Jag kan inte hjälpa att skratta rakt ut.

"Och det var inte det värsta" Snyftar Cornie som nu sakta kommit tillbaka.

"Vadå då?" Frågar jag och Whaet flinar fortfarande.

"Det var inte så hemskt" säger hon och det ser ut som om meningen hon just uttalat gett henne fysisk smärta. Jag och Whaet börjar bara skratta mer.

"Hallå! Jag har ju ett problem här!" Brister hon ut och viftar vilt med armarna. Jag torkar bort några tårar under ögat.

"Kära lilla du, Cornelia. Jag visste att det skulle hända! Haha, min plan fungerade verkligen" Skrattar jag. De tittar frågande på mig, eller Whaet försöker mer eftersom hon fortfarande har svårt att sluta skratta.

"Vilken plan?" Frågar Cornelia tjurigt.

"Jo, du och Niall är som dubbelgångare. Det syntes rent på er. Min idé var att få ihop er två idag" Säger jag och undviker den andra delen med Whaet och Harry.

"Hur gick det för dig och Harry idag då" Grinar jag och vickar på ögonbrynen mot Whaet. Jag kanske inte var så diskret med min plan när det kom till Whaet och Harry ändå. Hennes ansikte antar en röd färg. Cornelia ser det här som ett tillfälle att ge igen.

"De höll handen! Och Harry slutade inte flörta!" Säger Cornelia och hoppar upp och ned i sängen. Jag skrattar lågt.

"Liam tyckte det var konstigt att Harry åkte en bergodalbana. Han brukar tydligen inte gilla dem. Gissa vad Louis svarade... " Börjar jag men blir avbruten av att Cornie faller ned på golvet av skratt. Whaet tittar oskyldigt, alldeles för oskyldigt, upp i taket.

"Vad... Hahaha... Sa Louis?" Får Cornelia fram mellan skrattattackerna.

"Well, Harry had his 'pretty girl' with him" Imiterar jag Louis och Whaets ansikte blir blodrött. Hon gömmer ansiktet bakom kudden. Jag flinar retsamt och reser mig upp.

"Du vet väl att du kommer vara enda singel, Bel" Hör jag Whaet retas men Cornie säger genast emot och de rullar runt på golvet och halvt bråkar, halvt skrattar. Jag går in på toan och bestämmer mig för att ta en dusch. Just när jag tänker kliva in i duschen får jag ett sms från Harry. Snabbt skickar jag svaret på hans fråga, Whaets nummer och kliver med ett leende på läpparna in i duschen.


"Oh my freaking gosh" Säger Cornie och stirrar på Whaet när jag kommer ut ur badrummet inlindad i mitt badlakan. Jag tittar mellan dem.

"Whaet har en dejt med Harry!" Tjuter hon och flyger upp. Jag himlar på ögonen och tar fram rena kläder.

"Det visste jag redan. Jag gav honom numret" Säger jag och rycker på axlarna. Cornelia kommer fram till mig och skakar mig fram och tillbaka. Jag håller hårt i handduken så den inte ska åka ned.

Vänner för alltid (One Direction, Svenska)Tahanan ng mga kuwento. Tumuklas ngayon