Hoofdstuk 5
POV Jack
Ik loop het gebouw van de cursus uit, samen met Emma. "Dag Emma, leuk je ontmoet te hebben!" zeg ik vrolijk. "Insgelijks!" antwoordde ze. Ik loop naar het metrostation, plof op een bankje neer en wacht op m'n metro. Ik denk terug aan de cursus. Het was erg leuk. Van fotograferen wilde ik echt mijn beroep maken. Helaas kon mam de studie niet betalen. Sinds pap er niet meer was, moest ze zich kapot werken om überhaupt de huur te betalen! Mijn lieve moeder. Twee baantjes tegelijk en altijd mij willen verzorgen, terwijl ik bijna twintig ben. Het klinkt raar, een kerel van bijna twintig die nog thuis woont. Maar ik ben er bijna! Bijna heb ik genoeg geld gespaard voor een opleiding aan de Photography School, hier in Londen. Gelukkig had ik al met Thomas afgesproken dat ik bij hem kon intrekken. Hij is al zo lang mijn beste vriend en hij kan gerust een kamer missen in dat mega appartement van hem. De metro komt eraan. Ik stap in en plof weer neer naast een oude man, die verassend genoeg naar koekjes ruikt. Emma rook ook lekker, naar een geur die ik niet helemaal kon plaatsen. Ze was heel mooi. Toen ze naast me ging zitten, werd ik betoverd door haar schoonheid. Nog nooit had ik zo'n mooi persoon gezien. Ik probeerde haar niet aan te staren en het lukte me nog redelijk. Toen ze me de hand schudde, schrok ik door de kou. Het was al november, maar toch had ik niet verwacht dat iemand zo'n koude handen kon hebben. En die ogen. Ze waren goudkleurig en stonden prachtig bij haar bleke huid. Een ongeschonden huid zo bleek als sneeuw, met nergens was een vlekje of deukje te bekennen. We hadden lang zitten praten, totdat de les begon. Ze had me verteld dat ze in Amerika woonde, maar dat ze in Engeland geboren was. Ze zei dat ze samen met een zus en en schoonbroer hier was. Renesmee, zo heette dat zusje. Aparte naam zeg. Maar ze was ook heel geïnteresseerd in mijn leven, ze vroeg me van alles. Op mijn beurt vertelde ik haar dingen. Ik was geboren en getogen in Londen en had geen broers of zussen. Tijdens de les moesten we nadenken over het onderwerp van onze fotoreportage. Emma kwam al snel met natuur als onderwerp. Ik lach als ik er aan terug denk. 'Veel plezier gehad jongen?' vraagt de oude man. 'U heeft geen idee.' antwoord ik hem met een lach.
POV Emma
Jacob komt al geeuwend de gang uitlopen, met een kapsel dat alle kanten uitstaat. 'Leuk kapsel.' groet ik hem. Hij kijkt snel op en ziet me zitten op de bank, op exact dezelfde plek waar ik gisternacht zat. 'Ook goedemorgen.' zegt hij met een gezicht dat aangeeft dat hij een aardig ochtendhumeur heeft. Hij loopt de keuken in en maakt een ontbijt voor hem en Rensmee. 'Zal ik haar wakker maken? 'Doe maar', zegt hij, 'want ze heeft straks les.' Ik storm naar haar kamer, spring op het bed en roep: 'Wakker worden!' 'Wwwat?' hoor ik haar zeggen vanonder de dekens. De bronzen krullen schieten omhoog en haar gezicht, prachtig zoals altijd, staat geschokt. 'Shit! Ik ben te laat!' zegt ze hard en springt uit bed. Ze rent de kamer uit om te ontbijten. 'Een fijne dag nog!' roep ik haar na. Ze gromt en gaat zich snel aankleden. Ik laat me op het kussen neer ploffen en glimlach. Soms is het leuk om vampier te zijn.
JE LEEST
Dutch Twilight Story: Emma Cullen
Teen FictionEmma is al bijna 130 jaar vampier. Ze leeft bij de familie Cullen in Forks, maar besluit om samen met haar nicht Renesmee en diens partner Jacob naar Londen te gaan om daar te studeren. Hier ontmoet ze de mens Jack. Ze voelt zich erg tot hem aanget...