Hoofdstuk 10

224 20 4
                                    

'Goedemorgen.' zeg ik tegen Jack, zodra hij wakker werd. Ik ging op het randje van het bed zitten en gaf hem een kus op zijn op zijn kruin. Hij ging wat meer rechtop zitten en keek me aan. Wat was hij toch knap zo, met z'n haren helemaal door elkaar en de liefdevolle blik in zijn ogen. 'Wil je ontbijt?' vroeg ik hem, zodra het me te intens werd. 'Ja lekker; wacht even, ik loop met je mee.' Hij liep met mee naar de keuken en ging aan de tafel zitten. Terwijl ik een ontbijt voor hem in elkaar aan het zetten was, kwamen Renesmee en Jake de keuken binnen.

'Oh. Jack. Leuk om jou ook weer eens te zien.' zei Jacob lachend. 'Hè man, ook leuk om jou weer te zien.' antwoordde Jack lachend. Hij gaf Jake een typische mannengroet en knuffelde Renesmee. Na deze knuffel besefte hij met wie hij net geknuffeld had en ging met een ongemakkelijke blik op zijn stoel zitten. 'Geen zorgen, ik eet je heus niet op hoor.' zeiRenesmee lachend. 'Ok, dan is het goed.' zei Jack met een grijns.

'Wanneer gaan we terug naar Forks? Alice belde mij net, ze had een visioen gehad over jou en Jack, maar ze zag Felix ook.' zei Jake. Ai. Felix. Dat was nog steeds een onopgelost probleem. Hij was bijna een heel schooljaar niet meer langsgekomen, maar ik was nog steeds bang voor hem. En nu was Jack hier.

'Wie is Felix?' vroeg Jack verbaasd. 'Heb je het hem niet verteld?' vroeg Jake verbaasd. 'Sorry hoor, ik wilde hem niet nog banger maken.' zei ik op een bozige toon. 'Hoezo bang maken? Wie is die Felix, Emma? vroeg Jack nog nieuwsgieriger. Ik liep naar Jack toe en pakte zijn beide handen vast.

'Loop je met me mee?' vroeg ik hem. Hij stond op en schoof zijn stoel naar achteren. Samen liepen we naar de woonkamer en ploften op de bank neer. 'Luister Jack. De vampierenwereld wordt geleid door een erg grote en sterke familie, de Volturi. Het zijn geen vegetarische vampiers, zoals mijn familie. Zij zorgen ervoor dat wereldwijd niet superopvallende moorden worden gepleegd. Aro, de leider van de Volturi, verzamelt graag vampiers met speciale gaves, zoals Alice en Edward, zodat de Volturi-clan nog sterker wordt. Ik heb je verteld dat ik getransformeerd ben door Carlisle, toch?'

'Ja, dat heb je me verteld.' zei hij geduldig. Ik verbaasde me erover hoe geduldig hij daar zat, met een geïnteresseerde blik in zijn ogen. 'Hij heeft een lange tijd bij de Volturi gewoond, maar verliet hun omdat hij niet van mensenbloed wilde leven.

Nadat hij mij had getransformeerd, zijn wij nog op een bezoek bij de Volturi gegaan. Daar was ook een andere vampier, Felix, bij. Een grote krachtpatser, hij was en is nog steeds een soort van bodyguard voor de Volturi. Hij toonde interesse in mij, maar ik niet in hem. Daar is hij nooit overheen gekomen.'

En toen vertelde ik hem de rest. Hoe Felix me bedreigde in het woud, maar dat ik steeds meer van Jack ging houden. maar dat het gevaarlijk voor hem was om bij te zijn. 'Hoezo gevaarlijk?' vroeg Jack. 'Jij bent menselijk Jack. Het is tegen de regels om mensen ons geheim te vertellen. We hebben hetzelfde gehad met Rensmee's ouders, Edward en Bella. Het was zo ver gegaan dat het bijna op een gevecht uitliep. En dat laat ik niet bij jou gebeuren!' zei ik fel.

'Transformeer me dan! Ik wil niks liever dan voor de rest van mijn leven bij jou zijn!' zegt hij met een stem vol passie. 'Ik heb het je al gezegd, ik kan je niet zo maar bijten; je moet eerst afscheid nemen van je leven. Wil je dat Jack? Afscheid nemen van je moeder? Van Thomas?'

'Je probeert me om te praten om het niet te doen.' zei hij. 'Natuurlijk probeer ik dat.' zei ik treurig. Ik sta op en loop naar het raam. 'Laat me je eerst voorstellen aan mijn familie. Ik ken jou moeder al, maar jij kent mijn familie, behalve Renesmee en Jacob, nog niet.' Hij loopt naar me toe en legt zijn handen op mijn wangen. 'Ik ga met jou mee naar Forks.' zei hij liefdevol.

Dutch Twilight Story: Emma CullenWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu