Samen liggen we op de grond, in het bos. Niet helemaal tegen elkaar aan, zover durf ik niet te gaan. We kijken elkaar in de ogen, dit is al uren zo. 'Wil je me het vertellen?' vraagt Jack. 'Wat vertellen?' zeg ik. 'Je leven. Hoe je leven als vampier begon.' Hij zegt het zonder aarzelen, met een nieuwsgierigheid waar ik versteld van sta. Alsof mij verschrikkelijk lange leven zo leuk is. Maar hij wil dit leven ook. Hij wil niks liever. 'Ok, ik zal het vertellen.' zeg ik hem na een lange stilte .
'Ik ben geboren op 16 oktober, 1864, in Engeland. Ik heb geen idee wie mijn ouders zijn, waarschijnlijk waren het simpele bedienden, aangezien ik er ook een was.' En zo ging het door. Ik vertelde hem over mijn leven bij de Cullens en ook over Bella, die ook eerst mens was toen ze van ons bestaan af wist. En over Renesmee natuurlijk. De wolven liet ik nog even achterwege, ik wist niet of hij ook daar klaar voor was. En dan had je ook nog Felix. Ik durfde het hem niet te zeggen. Ik zou het, zodra we in Amerika waren, meteen met Carlisle bespreken.
'Hoe zit het dan met je transformatie? Hoe voelt het?' vraagt hij me. 'Het is alsof je in brand staat. Je wil niets liever dan sterven.' zeg ik hem eerlijk. 'Ik wil jou dit niet aandoen. Ik kan je niet zomaar van je leven beroven.' zeg ik tegen hem. 'Maar je begrijpt het niet; jij bent alles wat ik wil.' antwoordt hij mij. En dan kust hij me. Een lange, gepassioneerde kus. Ik voel de adrenaline door me'n lijf gieren. Ik trek hem tegen me aan. Hij is warm. Maar nu is het genoeg. Ik laat hem los.
Hij kijkt me aan. 'Hoe voelt dat nou?' vraagt hij me. 'Heerlijk.' antwoord ik eerlijk. Hij gaapt. Hij is zo schattig als hij gaapt. Ik sta op en reik hem mijn hand. 'Kom, we gaan naar huis.' Hij legt zijn hand in de mijne en ik zwier hem in één keer op mijn rug. Ik ren naar Londen. We nemen de metro naar mijn huis. Ik breng hem naar mijn slaapkamer. Ik leg hem in mijn bed. Hij valt bijna direct in slaap. Ik loop naar de keuken. Renesmee komt binnenlopen en gaat aan de tafel zitten. 'Je hebt het hem verteld hè?' vraagt ze. 'Ja.' is mijn antwoord. Ze loopt naar me toe en knuffelt me. 'Een goede keuze meid.' zegt ze zacht. Ze loopt terug naar haar slaapkamer en ik hoor haar in bed stappen. Ik loop naar mijn slaapkamer en plof neer op een stoel. Ik kijk hoe hij slaapt. En dit doe ik de rest van de nacht.
JE LEEST
Dutch Twilight Story: Emma Cullen
Teen FictionEmma is al bijna 130 jaar vampier. Ze leeft bij de familie Cullen in Forks, maar besluit om samen met haar nicht Renesmee en diens partner Jacob naar Londen te gaan om daar te studeren. Hier ontmoet ze de mens Jack. Ze voelt zich erg tot hem aanget...