'Tot vanavond!' roept Renesmee en ze trekt de deur achter zich dicht. Ik spring op en loop naar de badkamer. Ik neem een douche en zoek wat kleren uit. Jesus Christus, wat een kleren hangen in die kast zeg! Alice had ze vast allemaal al laten overvliegen, voordat we in dit appartement waren ingetrokken. Ik kijk uit het raam en zie dat de hemel aardig donker is. Perfect weer. Nadat ik me heb aangekleed en mijn tanden heb gepoetst (mijn mond stinkt naar bloed, het zou wel erg raar zijn als mensen dat zouden ruiken), loop ik naar de woonkamer. Ik plof neer op de bank om verder te gaan met mijn boek, maar ik krijg de kans niet, want mijn mobiel begint te trillen en ik vlieg er bijna naartoe. "Jack" staat op het schermpje. Ik neem op en hoor zijn stem: 'Hé Emma. Ik weet dat het vroeg is, maar ik vroeg me af of je misschien met mij naar het Museum of Natural History wil gaan? Het leek me wel leuk , aangezien het onderwerp van onze fotoreportage natuur en ...... ' zijn stem sterft weg. Ik denk aan Felix. Dit mag, we zijn alleen maar vrienden. 'Jack, het lijkt me super leuk! Zie ik je daar?' 'Echt?! Oké, leuk! Tot straks!' schreeuwt hij bijna. Ik hang op en leg mijn mobiel neer. Wat lief zeg. Ik pak mijn tas in en ga naar buiten. Het regent, dus dat zit mee. Ik neem de metro naar het museum en loop naar binnen.
Ik zie hem staan, met zijn camera in de aanslag. Ik loop op hem af en geef hem een knuffel. 'Leuk dat je kon komen!' zegt hij met een lach. We gaan door de entree en beginnen onze tocht door het museum. Het is heel gezellig en we maken veel foto's. We eindigen bij het skelet van een enorme dinosaurus. Jack gaat ervoor staan en zegt: leuk als je die door je woonkamer hebt rennen.' Ik lach heel erg om hem. Hij maakt continu grappen over alle indrukwekkende skeletten die we tegenkomen. Als we naar buiten lopen, regent het niet meer, dus gaan we op de trappen voor het museum zitten. 'Je hebt bewonderaars.' zegt Jack opeens. Ik draai me om en zie ren groepje middelbare scholieren. De jongens kijken me aan alsof ik een Victoria Secret model ben en alle meisjes kijken heel vuil naar me, alsof ik ze heel erg beledigd heb. Ik kijk nog viezer terug en alle scholieren wenden zich snel weer tot hun gids. 'Zo, die kijken niet meer.' zeg ik vastberaden. 'Heb je dat vaker? Dat mensen je aanstaren bedoel ik.' vraagt hij aarzelend. Voordat ik antwoord kan geven, zegt hij snel: 'ik bedoel niet dat je niet mooi bent ofzo, je bent heel mooi, alleen dacht ik dat het je dwarszat en.... Zijn stem houdt weer op en ik glimlach naar hem en antwoord: 'geen zorgen, ik voel me niet beledigd, ik ben er aan gewend geraakt.' Ik sta op en geef hem een zoen op zijn wang. 'Tot vanavond Jack.' 'Tot vanavond.' zegt hij en gaan beide een andere kant op. Ik draai me snel nog even om en zwaai. In de metro naar huis weet ik het zeker: het wordt heel moeilijk om deze jongen niet meer dan leuk te vinden.....
Hee!!!! Ik heb net dit hoofdstuk geschreven en ik weet het, ik ben echt heel langzaam en ik weet niet eens of mensen echt de moeite nemen om het te lezen, maar dat maakt niet uit. Als je het leest; Please comment!!!
JE LEEST
Dutch Twilight Story: Emma Cullen
Teen FictionEmma is al bijna 130 jaar vampier. Ze leeft bij de familie Cullen in Forks, maar besluit om samen met haar nicht Renesmee en diens partner Jacob naar Londen te gaan om daar te studeren. Hier ontmoet ze de mens Jack. Ze voelt zich erg tot hem aanget...