Dutch Twilight Story: Hoofddtuk 8

234 19 0
                                    

'Vampier.' zegt Jack vastberaden. 'Hoe lang weet je het al?' vraag ik hem, zonder te laten merken dat ik aan het trillen van bloeddorst ben. 'Ik heb je nooit zien eten, drinken, gapen, of al die andere dingen. Je liet jezelf nooit zien in de zon en je bedekte je lichaam altijd. Ik vond het raar.' zegt hij zonder me aan te kijken. Ik kookte. Ik wilde het niet, maar het gebeurde toch. Ik wilde hem doden. Van zijn bloed drinken. Maar tegelijkertijd wilde ik hem aanraken, strelen, hem beschermen tegen gevaar.....

Ik houd het niet meer. Ik spring omhoog, in een boom. Hij kijkt me na, met een blik in zijn ogen, een blik die ik niet kan plaatsen. Hij blijft naar me kijken, maar ontwijkt mijn ogen, die helemaal pikzwart zijn geworden. Wat heb ik gedaan? Ik heb hem in een enorm gevaar gebracht. Het is hem transformeren, of hem doden. Ik wil geen van beide hem aandoen. Snel zeg ik iets, om hem van gedachten te veranderen: 'wat eten we?' 'Jij zou mij nooit doden.' zegt hij vastberaden.

En dan kijkt hij me aan. Zijn grote, bruine ogen staren in de mijne. Ik geef me over. Ik houd het niet langer vol. Ik spring uit de boom en loop naar hem toe. Ik sta achter hem. Ik fluister in zijn oor: 'houd je van mij?' Hij draait zich om. 'Sinds die dag in het museum. Je bleef maar lachen. Vanaf dat moment wist ik gewoon dat dit mijn verdere leven zou zijn.' 'Je weet niet wat je zegt. Ik heb niet voor het eeuwige leven gekozen. Ik kan het jou niet aandoen om je familie en vrienden van je af te pakken.' zeg ik met een trillende stem.

Hij luistert niet naar me. Hij keert me de rug toe en vraagt me: 'wat zijn jou gevoelens voor mij Emma?'

Ik geef hem een eerlijk antwoord: 'Je kwam binnen en je betoverde me. Door jou voelde ik iets wat ik nog nooit gevoeld heb; verlangen naar iemand. Het gevoel dat je niet door kan gaan met je leven, zonder die ene persoon. Maar ook het verlangen naar je bloed, wat o zo makkelijk te krijgen is.'

'Je hoort bang voor me te zijn Jack. Ik ben de meest gevaarlijke jager ter wereld. Sneller dan welke auto dan ook. Sterker dan elk beest. Ik zou jou met een tik van mijn vinger neer kunnen slaan. Ik ben gemaakt om te doden. Ik ben een monster.' 'Dat geloof ik niet Emma. Je bent de mooiste en de meest puurste persoon die ik ooit ben tegengekomen.' zegt hij met liefde in zijn stem. Hij loopt me toe. Hij reikt zijn hand uit.

Daar staat hij dan. De jongen van wie ik het afgelopen jaar ben gaan houden. Dan besef ik het; ik zou hem nooit pijn doen.

Nu snap ik wat je partner vinden inhoudt; je vindt de andere helft van jezelf.

Dutch Twilight Story: Emma CullenWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu