1

1.4K 42 8
                                    

"Nanti temankan aku pergi city mall. Nak beli barang sikit and Windows shopping."

"Hemmm. Bila nak pergi?"

"Macam biasa hujung minggu ni. Kalau kau tak pergi tak apa. Aku tak paksa."

" Gedik ar kau. Nak merajuk konon. Yelah yelah aku ikut kau."

"Okay set. Kul 11 pagi tepat aku pergi bilik kau."

Farid satu-satu kawan baik aku kat
Kolej tu. Bukan aku tak kawan kat situ. Cuma aku rapat dengan dia ni.

Kita orang kawan sejak dari semester satu lagi. Dan sekarang aku berada di semester 2.

Semester satu berakhir dengan tenang dan aman nya. Topeng di wajah ku? Telah ku buka, aku seakan tidak perduli tombahan manusia-manusia yang menilai tanpa mengetahui kisah sebenar.

Semester 2 aku boleh dikatakan memuka toleng dimuka ku. Aku rasa bebas. Rakan-rakan ku menerima siapa aku.

Dan aku tidak segan untuk tunjuk siapa aku. Satu je aku pegang kat sini. Kalau kau rasa malu nak kawan dengan tak payah kawan. Aku pun tak kisah. Hahaha. Amboi kau Nur confident je.

Hari yang yang dijanjikan pun tiba. Malas pulak nak keluar hari ini. Pakal je dah janji dengan Farid. So gigihkan lah juga.

Farid, kau dah siap belum?

Hemmm. Kejap lagi. Aku tengah siap-siap.

Okay. Nanti kau dah siap habaq kami na.

Okay Nur.

Gedik kan. Bilik aku dengan bukannya jauh pun selang sebuah je. Tu pun nak berwhatsapp. Hahaha

---------

"Mana bas ini?"

"Sabar lah. Kau ini macam tak biasa je tunggu bas. Haishhh."

"Ye lah dah pukul berapa ni. Dah panas."

"Ala. Mengediknya kau ni. Hahaha"

Aku suka naik bas. Tapi aku tak suka nak tunggu bas tu. Serius seksa kejap. Lagi-lagi time tengah panas. Lagi lah. Hahaha. Well jaga kulitkan.

-------

City Mall tidak lah semegah mana. Tapi okay lah. Kalau nak cuci mata tu kira okay. Ramai je jantan yang helok helok. Hahaha

"Wei Farid kau tengok mamat tu. Hensemnya."

"Mana?"

"Tu lah. Mamat yang tengah berdiri tepi tangga tu."

"Owh. Biasa je lah."

"Eh kau ni. Memang tak ada taste langsung."

Dia masih lagi membuat muka seposen nya. Menyampah aku.

"Kita nak pergi mana ni?"

"My favorite shop."

"Okay."

Tu je balas. Hahaha. Nampak sangat tak berapa gemar when I say my favorite shop. Sebenarnya 'my favorite shop' tu ialah kedai buka.

------

Hampir sejam juga aku menghabiskan masa dalam kedai buku tu. Akhirnya aku tidak membeli apa pun. Hahaha. Bengang muka si Farid tu.

Relex lah kawan. Kau macam tak kenal aku lagi je. Dah hampir 7 bulan kut kau kenal aku.

"Farid, kau ada nak pergi memana tak?"

"Hemmm. Ada teman pergi wastons kejap."

"Okay."

Selepas itu kami pulang ke kolej.

----
Maigod. Dia lalu depan aku. Aduh. Tak tenteram aku dibuat. It's my crush Aiman Selamat. Lalu depan aku. And dia senyum kat aku. Melting habis dah ni. Hahaha.

******

Sorry guys sebab lambat update. Busy sikit. Biasa lah baru naik sem kan. So macam macam nak kena buat.

Btw thx sebab sudi membaca noval aku yang tak seberapa ni. Tak sangka ada yang sudi membacanya. Hihihi.

Last, kalau dah baca tu boleh lah vote sekali for my novel. Hihihi..

Insyallah aku akan update ASAP k. . Bye. .

TemanWhere stories live. Discover now