Ahad merupakan Sunday Blur negeri yang hari pertama selepas bercuti hujung minggu. Kedah merupakan salah satu negerinya.
Aku terbangun seperti biasa apa Jam loceng di telefon menyanyikan lagu yang sangat menbingitkan telinga sehingga membuat aku terjaga dari di ulit mimpi.
Jam menunjukan jam 6 pagi. 'Awal lagi ni. 6.30am lah bagi mandi.' Desi hati ku. Aku mengambil masa untuk bergolek golek diatas katil sambil menikmati susana pagi yang menyamankan. Itu lah rutin aku tiap pagi sebelum ke kelas.
6.30 Pagi. Aku bangun dari katil dengan langkah yang longlai aku keluar untuk mengambil tuala di ampaian. Lalu aku mengambil peralatan mandi ku.
Selesai aku membersihkan diri, aku menunaikan solat subuh. Kemudian aku mengejutkan roommateku. Inilah rutin haria aku setiap pagi. Kadang tu aku terbabas bangun lewat juga. Kuikuikui
------
Aku masuk ke kelas denga lagkah kanan. Aku lihat tempat duduk Farid, Mus da Hafiz kosong barang kali mereka belum sampai lagi. Fikirku.
Aku melabuhkan punggungku di atas kerusi dan bersiap untuk menempuh kelas pagi ni denga subjek Surgery. Tanpa aku sedari Farid duduk disebelah aku.
"Morning." Ucapnya ringkas dan suaraya sangatlah tidak bermaya.
"Morning too. So how?" Tanya aku sambil kening aku diangkatkan sedikit.
Satu saat
Dua saat
Tiga saat
Okay masih tiada jawapan yang keluar dari mulut Farid. Aku rasa diaperlukan masa. It's okay. Bialah dulu. Dan pada masa tu Mus da Hafiz turut sudah berada didalam kelas. Dan masing aku lihat muka seperti orang mati laki. Hemmm.
Selang beberapa minit kemudian lecture masuk untuk mulakan sesi PnP.
---------
Apakah pilihan Hafiz? Farid atau Mus? Atau dia menolak keduanya dan memilih untuk menjadi Straight?
Aku masih memikirkan jalan cerita seterusnya. Hemmm. Apa kata kau org comment apa yang bakal Hafiz pilih didalam chapter seterusnya.
Comment k.. jangan lupa.. thanks 😊
YOU ARE READING
Teman
Teen FictionHidup tanpa kawan boleh tapi hidup tanpa sahabat seakan kosong "Wei, aku tengok kau dengan Farid asik berkepit. dah macam belangkas aku tengok." kata Zikri. segala kisah aku kongsi bersama, sehingga dia rapat dan bercinta bersama seorang lelaki...