9

452 21 3
                                    

"Terima Kasih Encik."

Serentak kami sekelas mengucapkan terima kasih kepada pengajar sambil berdiri. Mesti kau orang fikir yang aku berada di sekolah bukan? Salah tekaan kalian. Aku berada di kolej dan sememangnya bergitu lah budayanya.

Kadang kali ia mengimbau kembali zaman-zaman sekolah dulu. Hihihi. Jam menunjuk pukul 10 pagi. Bermakna waktu minum pagi di kolej aku.

Keadaan diantara Mus, Hafiz dan Farid masih lagi tegang. Masih-masih sekafar mendiamkan diri. Farid bila aku ajak ke kafe dia enggan. Hanya duduk termenung sahaja. Hemmm. Aku pun mengambil keputusan untuk pergi sendiri ke kafe. Lapar kut dari pagi tak makan lagi.

Selepas aku membeli makanan aku terus pulang ke kelas memandangkan jam menunujkan jam 10.20 pagi. 10.30 pagi merupakan kelas Medical. Sejurus aku duduk ke kerusi Farid terua menunjukkan Whatsapp dari Hafiz.

'Assalamualaikum Farid dan Mus. Pertama sekali aku nak minta maaf atas apa yang berlaku. Mus aku tak salahkan kau. Aku jadi macam ni mungkin memang kehendak aku. Farid, Fiz nak minta maaf sangat pasal peristiwa malam itu. Malam tu Fiz memang ikhlas dengan Farid.

But kau orang tahukan yang benda ni haram. Dan sampai bila nak macam ini? Lagi pun nanti kita akan kawin kan? So aku nak minta maaf kat kau orang berdua. Im so sorry. 😔. Aku tak pilih antara kau orang. Thanks.'

Aku tergamam. Air muka Farid jelas ketara. Sukar untuk aku gambarkan bagaimana. Mus? Dia hanya memandang skrin telefon bagai mahu tembus dibuatnya. Opss.. lupa pulak. Tempat duduk Mus hanya didepan kami, so memang nampaklah kan.

Ini tak boleh jadi. Aku sebagai rakan baiknya Farid mesti satukan balik Farid dan Hafiz. Walau bagaimana cara sekali pun aku akan pastikan mereka berdua bersatu. Tetapi mampukah aku?

----------

Hafiz memilih menjadi Straight?  Langsung apa yang bakal di lakukan oleh Nur? Betulkah dia boleh satu Farid dan Hafiz? Lalu apa kata Mus? Nantikan di chapter seterusnya.

Semangat nak menaip harid dengan berkobah kobah. Hahaha. Semangat sangat dah ni. Thx pada sudi membaca novel Teman ni.

TemanWhere stories live. Discover now