"Wei aku kau tahu cerita tak yang aku nampak Love Bit kat leher Mus" Farid membuka gosip dipetang hari.
"Serius lah wei? Bila dok kau nampak?"
"Hari tu lah. Aku dok sembang dengan dia. Sekali ternampak Love Bit kat leher mamat tu."
"Kau tahu tak dia buat dengan sape?" Tanya aku dengan penuh berminat.
"Adalah..."
"Yealah tu."
Memang kerja kami tiap petang dok bergosip. Hahaha nampak sangat pondan nya disitu. Perduli apa aku. Ada aku kisah? Takadakan.. hahaha
------"Nur betul ke kau tak ikut kami pergi pandang besar?" Tanya Farid
"Kau pergi dengan siapa?"
"Aku, Jamil dan Wan. Kami bertiga je. Jom lah." Ajak Farid beria.
"Macam best je. Tapi malas lah. Lagi pun duit I pun tak berapa ada." Jawab aku spontan.
"Hemmm... tak apa lah kalau macam tu." Balas Farid dengan pasrah.
Nampaknya hujung minggu ini aku mereput jelah dalam bilik. Mampukah aku duduk dalam bilik bila time weekend ? Memang taklah aku nak duduk bilik je time. Hahaha.
Weekend memang aku akan habiskan masa hangout sana sini. Sorang pun sorang lah. Aku perduli ape. Hihihi
-----
'Kau kat mana? Dah balik dari Padang Besar ke belum?''Kejap lagi kami sampai kolej'
'Owh. Okay2. Nanti dah sampai kolej whatsapp aku k. 😊'
'Okay Nur'
Hari jumaat yang sunyi tanpa BFF aku disis. Hahaha. Selalu kalau ada dia boleh aku berjimbit dengan dia. Ni tak ada. So mereput je lah bilik.
'Aku dah sampai kolej.'
'Okay2. Satgi aku pi kau.'
---
"Kau beli apa je gi sana?""Aku beli baju je. Sesak juga kt sana."
"Biasa lah. Padang Besar kan. So mcm mana best tak?"
"Hemmm... boleh lah."
Tiba-tiba pintu bilik Farid diketuk. Aku pun cakaplah masuk lah. Macam bilik kau je kau buat ek Nur. Padahal bilik orang tu. Hahaha.
"Assalamualaikum" Hafiz memberi salam.
"Waalaikumusalam" jawab aku dan Farid serentak.
"Tadi pergi Padang Besar ek?"
Aku tak menjawab dan aku rasakan pertanyaan itu untuk Farid.
"A'ah. Tadi pergi Padang Besar. Jalan-jalan sana." Jawab Farid
"Owh. Tak belikan Fiz oleh-oleh ke?"
"Eh. Kenapa pulak? Tak belikan pun."
"Ala.. ye ke? Hemmm.tak pe lah." Balas Hafiz dengan nada merajuk.
"Farid aku balik bilik dulu k. Jumpa esok." Kataku kepada Farid.
Semasa aku meninggalkan bilik Farid, Hafiz masih lagi berada didalam bilik entah apa mereka berdua bualkan pun aku tak tahu dan kisah aku, Farid dan Hafiz bermula dari sini.
----Okay macam mana cerita Teman ni? Okay tak? Kalau rasa kurang or nk comment blh lah comment dibawah. Aku okay je. Thank pada yang sudi baca dan vote novel aku. Dan mana yang belum baca novel Topeng boleh lah baca kerana novel ini adalah sambung dari novel Topeng.
Thank guys.
YOU ARE READING
Teman
Teen FictionHidup tanpa kawan boleh tapi hidup tanpa sahabat seakan kosong "Wei, aku tengok kau dengan Farid asik berkepit. dah macam belangkas aku tengok." kata Zikri. segala kisah aku kongsi bersama, sehingga dia rapat dan bercinta bersama seorang lelaki...