Farid kini berkipit 24 jam denga Hafiz. Mereka sekarang tinggal sebilik bersama roommate Farid. Amir sekarang bersama senior yang berjaya dia pesongkan.
Aiman dan aku? Awalnya aku benci padanya. Namun sekarang ini dia lah tempat aku meluahkan perasaan aku padanya. Hubungan aku dan Farid menjadi makin renggang. Ada kadang tu aku whatsapp sekadar bertanya khabar sahaja.
Cuti mid-sem bakal bermula. Kelas Amir ada menganjurkan satu program komuniti di Johor Bahru. Awalnya aku malas nak ikut sama. But kosong last minute tu pun sebab ada orang tarik diri.
--------
"Betul ini kau nak ikut trip tu?" Tanya Farid.Aku sekadar mengangukan kepala ku.
"Okay, but take care. U tu masih suka dengan dia lagi. Nanti feeling je lebih."
"Farid. Aku tak kisah pun. Aku tahu dia memang tak boleh terima aku. Aku tak boleh buat ape pun." Jawab aku pasrah.
"Sabar lah Nur." Kata Farid.
----
Maka bermulalah cuti mid-sem dan trip ke Johor pun bermula. Barang semua aku dah kemas. Semangat nak pergi ni. Tu pun sebab ada crush .Masa tengah berkumpul tu aku nampak Aiman dan kawan dia. Tengok dari jauh je lah.
Dalam bas niat nak duduk dengan dia tapi tak dapat.. duduk depan je pun jadi lah.
By the way before this aku ada bagi gelang kat dia. Aku beli dua, satu untuk dia satu lagi untuk aku. Dan dua pakai gelang tu. Oh my god.
Sepanjang perjalanan tu aku senyum sampai telinga. Tidur dengan lena dalam bas yang mengambil bas hampir 8 jam ke Kluang.
-----
I'm back guys.. sorry lama tk update. Ideal tak dtg dtg. Ni pun gigihkan utk update juga..Btw thx sbb sudi baca novel Teman ni. And jgn lupa utk follow n vote ye..🎉
Nanti aku update lagi k.. 😊
YOU ARE READING
Teman
Teen FictionHidup tanpa kawan boleh tapi hidup tanpa sahabat seakan kosong "Wei, aku tengok kau dengan Farid asik berkepit. dah macam belangkas aku tengok." kata Zikri. segala kisah aku kongsi bersama, sehingga dia rapat dan bercinta bersama seorang lelaki...