11

428 19 3
                                    

Farid menghulurkan telefonnya kepada aku sambil membuat muka marah. Aku melihat di skrin telefon nya ada whatsapp dan ia dari Hafiz.

Yup. Whasapp dari Hafiz. Berkerut dahi aku membacanya. Hafiz ingin berjumpa Farid selepas kelas.

"Kau ada cakap apa-apa ke kat Hafiz?" Soal Farid dengan muka yang tidak puas hati.

"Aku... aku just Whatsapp dia. Tu je." Jawab aku yang teragak-agak. Serius masa tu aku rasa bersalah gila. Tak tahu kenapa.

"Kau tanya dia apa? Apa yang buat dia nak jumpa aku? Kau ini Nur."

Tanpa menjawap soalan yang bertubi-tubi dari Farid. Aku terus memberi telefon aku kepada Farid yang sebelumnya aku telah membuka Whatsapp.

Farid hanya membaca dengan tekun. Sejurus dia membaca air mukanya terus berubah. Sukar untuk aku perkatakan. Sukakah dia? Marahkah dia? Dan dia meyerahkan kembali telefon kepadaku kerana lecturer telah memasuki kelas kami.

Aku dan Farid hanya diam membisu tanpa sepatah perkataan keluar dari mulut kami.

--------

"Nur teman aku k."

"Teman kau kemana?"

"Teman aku jumpa Hafiz."

"Hemmm. Baiklah."

Selepas semua pelajar telah beredar dari kelas. Tinggal aku, Farid dan Hafiz. Aku hanya menjadi orang ketiga. Aku biar mereka berbual berdua. Kami berjalan sambil menuju pulang ke bilik. Bilik kami bertiga hanya lah searas.

------

"Nur!!! Dia propose aku." Kata Farid ketika kami hedak ke kelas pagi.

"Maigod!!! Tahniah Farid." Ucup aku dgn ikhlas kepadanya.

"By the way thanks Nur."

"You are welcome Farid. Benda kecil je pun. Lagi pun aku senang kalau kawan baik aku ini happy. Kau kan BFF aku."

Farid dah berpunya. Apa jadi pada aku selepas ini? Adakah keadaan aku dengan Farid sama seperti dulu atau sebaliknya?

-----

Okay guys. Macam mana? Okay tak chapter kali ini? Hemmm..

Thanks sebab sudi baca novel. *terharu kejap. Hahaha.

TemanWhere stories live. Discover now