14

444 19 0
                                    

Aku cuba untuk mencari dan akhirnya aku tergamam terdiam seribu bahasa dengan apa yang berlaku di depan mata aku.

AIMAN KISS DAHI FARID!!

Aku berlari balik ke bilik aku dengan keadaan marah sedih dan yang paling penting AKU BENCI FARID.

Aku buka pintu bilik kemudian hempas pintu bilik sekuat hati aku dan kebetulan roommate aku tiada. Aku menangis semahu mahunya. Segala barang yang ada disamping aku aku campak dimerata bilik. Bilik bersepah dan aku biarkan brgitu sahaja.

Vibrate hasil dari telefonku. Whatsapp dari Aiman. Aku gigihkan diriku untuk membuka whatsapp darinya. Ada gambar di hantar pada ku. Agahhh.. aku benci kau Aiman. Gambar Farid diambik senyap-senyap ketika mereka tengah makan.

Aku benci Aiman!!! Aku benci Farid!!!

-------

Tok. Tok. Tok

Pintu bilikku diketuk. Aku tersedar dari lena ku. Aku tertidur. Aku melangkahkan kakiku dengan malas sekali.

Kemudian aku membuka pintu. Farid dihadapan bilikku. Aku tidak mepelawa dia masuk. Aku hanya membiarkan dan kembali ke katil ku. Keadaan bilik ku masih lagi bersepeh hasil dari kemarahanku tadi.

"Nur kau okay?" Tanya Farid sambil melangkah masuk kedalam bilik ku.

Aku tidak mebalas malah aku tidak melihat wajah dia langsung. Aku tidak boleh melihat wajahnya. Seakan ia membuat api kemarahan aku makin membuak naik.

"Sorry tau Nur dengan apa dah berlaku tadi." Farid masih lagi memujuk aku sambil mengemaskan bilik aku yang berselerak.

Aku masih lagi mendiamkan diri.

"Tak apa lah Nur. I balik dulu." Farid meninggalkan ku dengan perasaan bersalah.

Agahhh.. biarlah dia tu.

---------

'Kau okay tak?'

'Okay je. Kenapa?'

Selepas whatsapp dari Aiman aku balas. 10 minit kemudian dia sudah berada di depan pintu bilik ku.

Dia masuk tanpa dijemput dan terus mehempaskan diri di katil ku dan semenangnya aku sedang berbaring disitu.

"Kau nak apa?" Tanya ku.

"Saja je. Kau tu dah okay?"

"What do you think? Do think Im okay or not?"

"Sorry"

"Sorry kau cakap? Sampai hati kau Aiman. Kenapa dia? Kenapa mesti dia? Kenapa bukan aku? Kau kata kau straight? Tapi kenapa kau boleh suka dan sayang kat Farid? Kenapa?"

Bertubi-tubi persoalan aku lontarkan pada Aiman. Aiman masih mendiamkan diri. Aku masih menanti jawapan darinya.

"Entahlah Nur. Aku pun tak tahu kenapa. Perasaan tu hadir tiba-tiba."

"Agahhh.. alasan."

"Betul Nur. Aku tipu kau. Biarlah apa yang berlaku biar berlalu."

"But u kiss him."

Aiman terdiam. Seakan terperanjat. Dan aku masih setia menanti jawapan darinya.

Satu saat

Dua saat

Tiga saat

"Nanti kalau rasa nak jawab kau bagitahu aku. Aku nak tidur."

Aku terus memusingkan badan dan memejamkan mata. Tidak sampai seminit aku telah berada dialam mimpi.

-----

Sorry guys. Lambat update. Lately ni bz sikit. Biasalah baru naik sem kn. Hahaha..

Btw thx pada yang sudi baca n tunggu. Dan aku harap kau org enjoy lah dgn chapter kali ni. Jangan lupa comment k.

TemanWhere stories live. Discover now