2

2.2K 111 8
                                    

Ik stap op de mensen af en wring me er door heen.

'Wat is er?' vraag ik aan James, de populairste en daarmee ook de meest stomme en arrogante jongen op school.

'Hey,  Jana'  zegt hij met een knipoog. Ik rol met mijn ogen.

'Deze jongen, Louis, is wees!' hij wijst naar een jongen die bang tegen de kluisjes naar ons staat te kijken.

'Zou jij het leuk vinden om je ouders te verliezen?' vraag ik.

'Ja hoor, dan kan ik elke dag een fuif geven en heb ik geen zeurende ouders aan mijn hoofs'

Ik zucht.  'Je bent nog altijd even dom als gisteren' zeg ik. 'Maarja, ik had ook niks anders verwacht van jou.' Ik draai me om en zwier mijn haren in zijn gezicht. James kijkt even boos naar mij maar draait zich dan om en gaat met Caro praten.

Ik draai me ook om en loop naar de jongen toe.

'Hey, ik ben Jana.' zeg ik en steek mijn hand uit om hem recht te helpen.

'Ik-ik ben Louis' stotterd hij.

'Ben jij nieuw hier?' hij knikt.

'Zal ik je een rondleiding geven? Dan kunnen we elkaar meteen beter leren kennen.'

'Maar moeten we dan niet naar de les?' vraagt hij een beetje onzeker.

'Ach nee. Ik zorg er wel voor dat je de school eerst beter leert kennen.'

Hij knikt maar ik zie dat hij een beetje twijfelt.

'Ik ben het rijkste meisje van de school, en zeg daarmee ook het populairste meisje, dus ik kan de leerkrachten wel om mijn pink winden.'

Louis knikt deze keer een beetje meer gerust.

'Ok, waar gaan we mee beginnen?'

nieuw stukkie.... votes en comments altijd welkom!  xx ly

My adoption boysWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu