Yoo Yebin P.O.V
Aq hanya pandang ke arah syiling bilik aq sejak 10 minit yg lalu. Memikirkan ape yg aq akn lakukan
selepas hari graduasi tamat sekolah yg akn berlaku 6 bulan dari sekarang... Aq ada tanya chingu aq, kebanyakkan nya akn berkawin. Kawin?? Menyampah aq dengar. Ada yg kata sambung U & nk kerja.Aq??? x terpikir nk ape buat ape lagi. Nk kerja tapi nk banyak ilmu baru gaji besar. Nk sambung U tapi aq ingat nk tenangkan otak dari berlajar jap. Nk kawin.... Muka aq nk kawin?!! memang x lah. Omma selalu ckp pasal kawin. Bila aq rasa omma nk buka topik kawin, aq cepat2 tukar topik & lari.
"Yebin~ turun makan" baru ckp dh muncul suara omma. Aq turun ke dapur, aq terkejut bila omma masak makanan fav aq. "gomawo omma" aq ckp dengan happy. Aq makan mcm x pernah mkn utk setahun. "omma berkenan sangat dengan ank puan......" belum sempat omma menghabiskan ayat nya aq terus berhenti makan dan masuk bilik.
Aq masuk bilik & kunci pintu. X lama lepas tu, aq dengar bunyi org ketuk pintu. Aq tahu tu omma jadi aq buka lagu kuat2 supaya bunyi pintu di ketuk x didengari lagi. Aq x suka bila org ckp pasal kawin sbb omma ngan appa bergaduh besar dan appa menceraikan omma pada waktu tu depan mata aq waktu aq 6 tahun. Peristiwa hitam tu yg buat otak aq hanya pikir KAWIN = CERAI & sbb tu aq x pernah suka appa tiri aq sbb aq takut dia nk ceraikan omma aq nanti.
beberape jam kemudian.....
Aq keluar dari bilik & duduk kat ruang tamu. Appa tiri aq duduk kat sebelah aq. Aq cuba bangun & beredar dari situ tapi appa dh tarik tangan aq. Aq hanya mamu duduk sebelah dia & x kata apa2. "Appa tahu yebin x suka appa sejak appa kawin ngan omma. Tapi yebin tolong lah tunaikan permintaan omma" appa tiri aq kata dengan lembut.
"baguslah kalau dh lama tahu. Yebin boleh tunaikan tapi yebin bahagia ke lepas tu?!! omma happy sbb yebin tunaikan permintaan dia tapi kemungkinan besar hidup Yebin terseksa lepas tu.. Yebin akn buat kalau Yebin dh jumpa" aq berkata sambil keluarkan air mata. Aq masuk bilik & terus tidur sbb aq tak nk esok mata aq lebam sbb menangis.
Esoknya...
Aq gerak awal ke sklh sbb aq x nk berckp ngan omma & appa. Aq pergi ke locker & meletak buku teks selepas rehat dlm tu. Aq pusing kanan & terlihat cebisan gambar yg terlekat kat cermin pintu belah dlm locker. Gambar tu gambar aq waktu kecil ngan namja chingu waktu 6 tahun.
Tapi gambar tu dh kena koyak, jadi aq hanya ada separuh je & separuh lagi chingu aq simpan. Gambar separuh yg aq simpan ni pon gambar aq bukan dia jadi aq dh lupa rupa dia waktu kecik mcm mana. Kita org berjanji akn berjumpa seuatu hari nanti & akn cantumkan gambar ni.
BERSAMBUNG>>>>>>>>>>>
Sila comment kalau part ni ok ke x ok sbb like je x membantu sangat.
Like kalau korang suka part ni.
YOU ARE READING
Rough Girl VS Byuntae Boy (Complete)
FanfictionYoo Yebin bdk senior kat sekolah. Tomboy?? bagi dia , dia x delah tomboy mana tapi itu gelaran satu sekolah bagi. Sebut je nama dia satu sekolah tahu. Dia tu atlet sekolah. Hampir semua sukan dia masuk. Dlm exam dia selalu dpt no.2 tapi dia x kesah...