lepas aku mandi dan bersiap semua, aku turun tangga aku untuk sarapan. Jimin duduk bertentangan dengan aku. Mestilah aku masih marah pasal baju putih tu. Hari ni pon aku pinjam baju jimin, hoodie dan seluar jean koyak.
"makanlah yebin, omma masak banyak untuk yebin" omma jimin cakap dengan ceria.
Aku senyum dengan gembira. Walaupun rumah ni ada maid, omma jimin tetap akan masak. Aku makan dengan penuh semangat.
"Jimin, appa balik petang ni. Nanti omma ambil appa, nak ikut?"
Jimin geleng. Nampaknya kitaorang akan tahu jawapannya hari ini. Aku harap Jimin terima seadanya jawapan itu.
"Lupa pulak nak keluarkan jus oren, omma ambil jap" omma dia terus bangun.
Lepas bayang omma dia tak kelihatan, jimin pandang je aku makan. Aku rasa tak selesa langsung. Tiba-tiba jimin sepak kaki aku, aku tersedak untuk sementara. Aku pandang dia tak puas hati.
"Gelojoh sampai tersedak. Makanan kat muka pun tak sedar."
"Mana?" aku cuba lap muka.
"Tak payah lap"
Jimin bangun dari kerusi dan berjalan ke seblah aku dengan sapu tangan. Dia lap kan untuk aku. Tiba-tiba dia angkat sikit dagu aku dan pandang aku seketika. Tanpa amaran, bibir dia kat bibir aku.
APA DIA PIKIRKAN!!! OMMA DIA ADA KOT KAT DAPUR!!! aku pukul dada dia tapi itu je tak cukup untuk buat dia berhenti.
WEI!! NI BUKAN CERITA SECRET GARDEN SAMPAI KAU NAK KISS WAKTU MACAM NI!!
"Jimin" suara omma dia!!
Jimin terus berhenti dan pandang aku sambil senyum jahat.
"Ye omma"
"Okay ke kat depan tu? Omma dengar bunyi orang tersedak" omma dia berkata dari dapur.
"Bimbim ni, dia makan bersemangat sangat sampai tercekik. Jangan risau, jimin dah uruskan" senyuman jahat dia keluar lagi.
Aku tumbuk perut dia dengan kuat. Kau boleh pulak buat waktu-waktu macam ni. Dia menahan kesakitan, harap je ada abs tapi lembik.
"Kamu okay yebin?" omma dia keluar dari dapur dengan jus oren.
Aku angguk dan bagi pandangan maut pada jimin. Sumpah yang aku nak je bagi tahu perangai jimin kat omma dia.
----------------
Omma Jimin dah keluar pergi ambil appa dia. Tiba-tiba lah masa aku balas dendam kat jimin.
Aku dengan jimin duduk diam sambil tengok tv. Cerita apa? Running man lah, apa lagi yang best. Aku pukul jimin dengan bantal.
"pahal tiba-tiba pukul oppa?!!" jimin terkejut.
"apa yang oppa pikir pagi tadi?!! kalau omma tahu macam mana?!!" aku buat muka tak puas hati.
"omma memang dah tahulah kita couple. Janganlah risau." Dia cakap dengan relax.
"Itu aku pun tahu tapi apa yang kau buat pagi tadi melampau!!"
ye, bila aku marah aku guna kau aku. aku pukul jimin lagi kuat dengan bantal. Dia patut bersyukur aku guna bantal. kalau aku guna tangan, memang dia lebam teruk. Dia bangun dan peluk aku untuk buat aku berhenti.
Memang mula-mula aku tak berhenti tapi akhirnya aku berhenti. Aku buat muka tak puas hati bila aku berhenti.
"oppa minta maaf. Oppa tak buat macam tu lagi" dia bisik kat telinga aku.
Dia peluk aku lagi erat dan ulang ayat tu lagi .... dan lagi... Sampai aku maafkan. Kalau dia buat kesalahan dia lagi, aku tak terkejut. Tunggu je lah nanti, muka dia lebam teruk untuk aku.
kalau korang pikir aku ni jenis yang cepat maafkan orang atau cepat simpati, korang salah. Aku jenis yang kalau aku tak betul-betul maafkan orang, korang jangan ingat aku layan kau sama macam sebelum ni.
Hati-hati Park Jimin....
Bersambung>>>>>>>>>
part last admin post esok!!!! selamat tinggal Jimin, Hello Jungkook. Yep, lepas ni ff pasal jungkook. Bukannys pasal ff admin yang tanya hari tu, yang tu admin buat hero dia orang lain tapi bts member jugak. NANTIKAN CERITA JUNGKOOK.... DAN PART LAST UNTUK BUKU NI
YOU ARE READING
Rough Girl VS Byuntae Boy (Complete)
FanfictionYoo Yebin bdk senior kat sekolah. Tomboy?? bagi dia , dia x delah tomboy mana tapi itu gelaran satu sekolah bagi. Sebut je nama dia satu sekolah tahu. Dia tu atlet sekolah. Hampir semua sukan dia masuk. Dlm exam dia selalu dpt no.2 tapi dia x kesah...