Part 6: my love

259 23 0
                                    

  "Sayang, I akan malukan dia masa hari pesta valentine nanti. masa tu dia tahu hanya org kaya je boleh sekolah sini"Jungkook kata. Aku faham maksud Jungkook sbb Sekolah kitaorg hanya org kaya je boleh daftar tapi yebin dpt tanggungan kerajaan. Yebin Aktif dlm sukan & dia dpt mvp dlm Pertandingan Sukan Antarabangsa sbb tu dia dpt tanggungan.

pesta Valentine?! maksudnya 6 hari dari sekarang. Aq x boleh diam diri. Aq keluarkan hp aq & call geng aq. "yo jimin" suara rapmonster. "RM. Aq ada tugas untuk ko" "what?" "Aq nk ko siasat pasal Jungkook. Aq akn kakaotalk ko maklumat selebihnya" "jap! knp ko nk aq siasat dia? Dia kawan ko dari kecil kot" "tu dulu, sekarang dh berubah." aq berkata & end call.

Aq keluar dari bilik lepas Jungkook & Hyuna pergi. Aq pergi ke kereta aq & pandu balik mcm racer. Aq balik & aq maid yg sambut aq "selamat pulang tuan muda" "omma & appa mana?" "pulang lambat hari ni. tuan muda nk saya hidangkan minum petang?" "x  perlu. kalau omma appa balik tolong panggil saya" Aq pergi dari situ & masuk bilik.

masuk je bilik, aq hempaskan diri ke katil sambil pandang syiling. Yebin... knp ko buat aq mcm ni? ko buat aq tergilakan kau walaupon ko x hargai. Masa kecil, persahabat kita adalah perkara ko paling hargai. Tapi,semuat tu berubah lepas kau pindah ke seoul & tinggalkan aq di busan. Masa Aq 10 tahun ,aq pindah ke seoul & berharap aq jumpa kau. Bila from 1 aq jumpa kau balik aq gembira tapi kegembiraan tu dtg sekejap je bila aq dpt tahu kau x kenal aq. 

Aq penjam mata untuk tidur tapi air mata yg mengalir. aq buka laci diseblah meja aq & ambil kepingan gambar yg separuh. Gambar yg aq ngan Yebin janji waktu 6 tahun akn janji nk camtumkan semula. Aq letak gambar tu kat dada aq & tidur.

Aq bangun dari tidur & melihat luar tingkap. Semuanya kelihatan indah. langit yang biru, warna pokok yg hijau yg menyejukkan mata & bunyi burung. Aq turun ke bawah & melihat maid,omma, appa, pengawal keselamatan,bodyguard & lain2 tiada di rumah. Tiba2 aq dengar suara org menyanyi lagu fav aq masa kecil. Aq pergi ke dapur dimana bunyi tu datang. Aq melihat dari belakang  seorang yeoja sedang masak. Yeoja itu memakai cincin.

Aq lihat tangan kanan aq & aq baru sedar ada cincin yg sama Yeoja tu pakai. "Yebin?" aq keluar suara perlahan. Yeoja tu toleh & itu memang Yebin. "Chimchim dh bangun nampaknya. Duduk sini dulu sementara Bimbim masak" dia tarik tangan aq dengan lembut & bawa aq ke meja makan.

 Dia sambung masak sambil senyum kat aq. Aq pergi ke  belakang dia & backhug. "Saranghae Bimbim" aq peluk dia ngan erat. Bimbim & Chimchim ialah gelaran masa kita org kecil. Aq pusingkan badan Yebin agar dia menghadap aq. Aq rapatkan muka aq ngan dia dan aq....

BERSAMBUNG>>>>>>>

mcm mana yebin ada dlm rumah jimin???

sila komen & like

Rough Girl VS Byuntae Boy (Complete)Where stories live. Discover now