Kapitel 1

4.3K 65 10
                                    

Jag vaknade av att det small. Flera gånger, hårt mot rutan. Jag tittade yrvaket mot fönstret. Regn och åska = dålig sömn. Utan att tänka gick jag till fönstret och tittade ut. Det blev ljust för tillfället. Då fick jag syn på något. Vad var det? En lapp, fast satt på lyktstolpen. Det stod:

"Hej Såphia! Jag ville bara berätta att..."

Resten var bort suddat av regnet. Jag skakade bara på huvudet och gick till sängen igen. Jag tog upp min mobil; 03:36. Då kan jag få några timmars sömn. Eller?

"Beep! Beep!"

Jag hade tydligen somnat eftersom alarmet ringde. Jag stängde av det och tittade sömnigt upp i taket. Måndag, sämsta dagen på hela veckan. Varför måste den dagen finnas?

"Såph! Såph!" ropade en bekant röst.

Dörren smällde upp och Gemma klev in.

"Pappa kommer idag!" skrek hon glatt.

Ena sekunden var jag sömnig och orkade inte gå upp. Andra sekunden var jag uppe med Gemma och skrek.

"Flickor!" utbrast mamma som stod i dörröppningen.

Jag och Gemma stelnade till och skämdes. Vi lyder alltid våran mamma på pricken. Säger aldrig emot! Vi är som hennes slavar, fast så är det när man har en mamma som kommer från Frankrike. Hela hennes släkt - Inklusive våran - är lydiga. Våran släkt är pricken över i:et kan man säga. Får man aldrig nog? Jo! För länge sen ska jag säga.

"Klä er!" sa mamma strängt.

Jag nickade och Gemma med. Hon gick ut från mitt rum och in i hennes egna på andra sidan. Jag gick fram till min enorma garderob. Ryckte lite på axlarna. Vad ska man ha på sig?

Efter en lång tids fundering så valde jag ändå: En vit skjorta med en marinblå tröja över, tillsammans med ett par svarta jeans. Jag satte upp håret i en dounat och satte på mig mitt favorit halsband tillsammans med ett armband. Sedan sminkade jag mig lätt.

Jag rusade ner till köket och åt en macka som min kära "mor" gjort till mig.

"Tack för mackan" sa jag till min mamma medans jag tuggade den i småbitar.

"Prata inte med mat i munnen" sa hon utan att titta på mig. Varför? Jo, hon älskar ju att läsa tidning, så varför inte när man sitter och äter?

Jag satte på mig mina converse - Dom är helt nya, vita som luktar amazing! - och så satte jag på mig min skinnjacka. Sen bar det av och jag gick mot skolan.

That Boy (Svenska)Where stories live. Discover now