Kapitel 8

1K 35 2
                                    

Jag satte på mig min blåa stickade tröjan som jag hade igår och tog ur dounaten som jag inte tog ur igår. Shit! Mitt smink! Jag ser ut som ett troll. Min händer skakade, eller hela jag skakade. I hela mitt liv har jag nog aldrig sagt något så elakt. Herregud! Vad har jag gjort? Men, gjort är gjort. När jag var inne i mina egna tankar började jag höra massa skrammel från köket. Jag kikade försiktigt ut från rummet och tassade tyst till trappan. Det luktade omelett och pannkakor. Vad är detta? Ett hotell? Men jag fortsatte och sedan så gick jag tyst ner i trappan, in i hallen och ut i köket. Där stod Gabriel och lagade frukost. Han var så snygg! Är detta en dröm? Mitt i allt kom min knubbiga Joveéna mot mig och skällde. Gabriel tittade bak och på mig.

"Tjuvkikar du?" frågade han retsamt och gick mot mig. Han log och tag min ena hand i sin.

"Nej, jag kom precis ner" små ljög jag och log stort som om inget hade hänt. Jag plockade upp Joveéna och gosade ner mitt ansikte i hennes päls. "Kan jag låna duschen?" jag sneglade på honom och han nickade.

"Första dörren till vänster" svarade han och pekade på en ljusblå dörr med ett rosa hjärta på som en hängare då det stod: Rör du, dör du. Och en pil ner till handtaget där det hängde en annan hängare med: Välkommen in! Eller: OBS! Jag är här! Jag fnissade lite åt det konstiga påhittet och öppnade sakta dörren då det var öppet. Det luktade man och jag drog in ett stort andetag. Sedan stängde jag dörren och låste. Jag klädde av mig och startade duschen.

***

När jag hade tvättat håret och tagit bort mitt smink så tog jag en handduk till håret och började rufsa runt i det. Sedan satte jag upp det i en blöt boll på huvudet och så virade jag handduken runt min kropp. Jag låste upp och steg ut. Det var kallt jämfört med vad det var i badrummet. Då jag gick med bara en handduk runt mig in i köket fort och mot trappan.

"Det finns kläder i mitt rum som du kan få låna, det är mammas" ropade Gabriel från köket och jag nickade lätt. Inte för att han såg men. Så jag gick upp och när jag gick in i hans rum låg ett par jeans där, en långärmad svart tröja, ett par nya trosor och en ny fräsch bh. Jag satte på mig kläderna och insåg att det passade galant. Allt passade och då märkte jag att det inte fanns några strumpor. Jag brukar ju alltid frysa om sina fötter. Då började jag leta efter ett par strumpor i hans lådor och hittade tillslut ett par. Dem var varma och mjuka. Helt underbara. Jag började borsta mitt blonda långa hår med fingrarna och märkte att det nästan var torrt. Vilket det då gjorde det enklare att borsta. Sedan gick jag tyst ner och såg hur Gabriel satt och åt. Men han tittade genast upp på mig då jag tassade snabbt ner för trappan och satte mig på stolen mitt emot.

"Det luktar underbart!" utbrast jag som inte märkt att han satt och stirrade på mig. Jag tog en pannkaka och al den på min tallrik. Sedan hällde jag upp lite juice i ett glas och började äta och dricka. Men sedan kände jga mig iaktagen och tittade upp. Jag började skratta och satte i halsen. Så då började jag hosta och ha mig.

"Gick det bra?" undrade han och började lätt slå mig på ryggen. Han log mjukt mot mig och jag hostade lite till då.

"Jadå" mumlade jag och kände hur mina kinder blossade upp. "Du såg så rolig ut bara"

~~~~Förlåt att det blir så himla små kapitel! Men jag hinner knappt skriva och jag vill verkligen att ni ska få läsa mer och inte tröttna på den. Fast det har ni nog redan gjort... MEN 900 LÄSARE!!! OMFG!!! Nu är jag helt klart stendöd eftersom det snart är 1000 läsare. Jag kan inte fatta det?! Gud vad ni är underbara! Njut av detta kapitel så kommer nog min nya bok ut snart! Ha det bra! Puss xxJonna~~~~

That Boy (Svenska)Where stories live. Discover now