Kapitel 3

1.4K 51 3
                                    

Jag tittade mot läraren. Sedan mot mina vänner som bara sitter och pratar med mig. Utan att lyssna så ser jag en figur komma framför mig.

"Halloj Såph!" viskade Noel som är skolan äckligaste och nördigaste kille.

Jag gör en äcklad min. Sen ler jag försiktigt.

"Snälla, säg Såphia" sa jag bara. Jag vill ju inte att en sån som han ska kalla min Såph, som de andra gör.

Han bara nickade och öppnade munnen. Inget kom ut. Jag var i mina egna tankar. Där jag svävar på moln och rider på min lilla enhörning som heter Toya. En vit häst med rosa man och svans. Kristallblåa ögon och ett horn gjord av guld.

Alla tittar på mig. Jag har fått en fråga.

"Va?" är det enda jag får fram.

"Vilket land är detta?" frågade läraren och pekade på Bulgarien.

Jag fuktade mina läppar och drog bak lite hår som ramlat ner från dounaten bakom högra örat.

"Bulgarien" svarade jag och drömde mig bort igen.

***

Lektionen var slut och jag gick till mitt skåp. Där la jag in mina böcker från SO lektionen och tog fram MA böckerna. Samt mitt pennfodral och min kalender. Sen gick jag mot klassrummet. Då gick jag in i någon. Jag kände hur mina böcker gled ur mina egna händer och tittade förskräckt upp.

Han

Han som jag gick in i förut! Shit!

"Oj förlåt!" sa han förvånat och tog upp mina böcker.

Jag bara stod och tittade på Guds mirakel som tog upp mina böcker. Som jag krockat med två gånger idag. Ska detta betyda att Gud har något att säga till mig? Kanske, kanske inte. Hoppas! För jag tror Gud vill säga att denna snygga hunken tillhör mig. Därför, just därför pussade han min kind och log medans han gick iväg. Jag tittade på honom enda tills han försvann bakom ett hörn och jag satte mig ner mot väggen.

"Det gör inget" viskade jag för mig själv och smekte ömt min högra kind som han pussat mig på. Den ska jag aldrig tvätta igen!

~~~~~~

Tack så jätte mycket för att så många läser denna! 20 stycken på första kapitlet och 18 den andra! Är super nöjd! Tror ni att jag kan få mer läsare? Förlåt så hemskt mycket för ett litet kapitel men jag har varit på läger i 3 dagar. Så ja... Skriv vad som ska hända sen! Kommer hon träffa denna kille igen? Eller kommer hon bara drömma om honom i sina drömmar? Det bestämmer ni! Ha en bra kväll!

That Boy (Svenska)Where stories live. Discover now