CHAPTER 5:Irene Bae JooHyun

274 14 5
                                    

  Ketika di dalam bilik penyiasatan,sepuluh ahli EXOSHIDAE sedang bertungkus-lumus mencari lokasi terbaharu orang kanan The Masked Man yang dijejaki mereka.Kai dan Hyoyeon masih berehat daripada kecederaan mereka.

  Tiba-tiba,pintu bilik diketuk dari luar.

   "Sunny,tolong bukakan pintu!,"arah Taeyeon.

  Tidak membantah,Sunny pun membuka pintu bilik,dan matanya terbuntang.

  "Kai,kenapa ke sini?,"tanya Kris dengan hairan.

   "I'll not leave you guys,ya know."

   Suho tersenyum sambil menempuk-nepuk bahu Kai,berbangga mempunyai ahli yang bersemangat tinggi seperti Kai.

   "What's about Hyoyeon unnie?,"tanya Seohyun.

  "She's okay,don't worry,"balas Kai dengan senyuman.

  Mereka pun kembali meneruskan kerja masing-masing.

  Seperti yang dirancang,mereka pun memulakan misi mencari orang kanan The Masked Man.

  "This place is..creepy."

  Kelihatan ada sebuah rumah terbiar yang kecil di hadapan mereka.Sebahagian rumah itu kelihatan rentung.Semak-semak liar tumbuh di sekeliling rumah.Cat juga sudah pudar dan terkopek,sehingga menampakkan rumah itu seperti rumah berhantu yang sangat menyeramkan.

 "Follow me,"arah Suho.Ahli-ahli lain hanya mengangguk,terasa bulu roma mereka mulai meremang sebaik sahaja melihat rumah terbiar tersebut.

   Pintu lama rumah itu perlahan-lahan dibuka.Berkeriuk bunyinya.Ruang di dalam kelihatan sangat gelap.

  "Boys,follow me.Girls,wait outside."

   Kata-kata Suho membuatkan kelapan-lapan ahli perempuan EXOSHIDAE menghembuskan nafas lega.

   "Ini tidak adil!Kenapa kami yang perlu ikut hyung?Sepatutnya lelaki yang kuat perlu awasi di luar!,"rungut Sehun,jelas tidak berpuas hati dengan arahan Suho.

   Kai menyokong,"Betul itu,hyung!Lelaki yang sepatutnya awasi di luar!."

  "Berhenti merungut apatah lagi membebel!Kamu tahu bukan,ahli perempuan senang takut dan dirasuk.Mahukah kamu memulihkan mereka?,"Suho berpeluk tubuh,memandang setiap wajah ahli-ahli lelaki kumpulannya.

  Masing-masing terus terkunci mulut.Ada benarnya kata-kata Suho itu.

  "Whatever,let's just get in.I'm a SatanSoo,I'll never get scared anyway,"kata D.O dengan muka bangga.

  Ahli-ahli lain hanya memutarkan anak mata mendengar kata-kata D.O lalu melangkah masuk ke dalam rumah tersebut.

 Sebahagian ruangan rumah kelihatan sudah rentung dan hancur.

  "Aku rasa,rumah ini sudah terbakar beberapa tahun yang lalu,"kata Chanyeol sambil tangannya memegang sebuah jam klasik yang sudah rentung.

  "Aku setuju dengan Chan,"sokong Lay sambil matanya meneroka ke kawasan sekeliling rumah.

  Tao melangkah ke arah sesuatu yang ditutup dengan sehelai kain putih yang terletak elok di sudut rumah.

   Perlahan-lahan balutan kain tersebut dibuka.Terpampang bingkai gambar seorang gadis muda yang sangat cantik(di media)"Hey,I found something!."

   Ahli-ahli yang lain terus berjalan menuju ke arah Tao."She's beautiful...,"puji Luhan tatkala melihat gambar gadis tersebut.

  "Aku rasa dia ada kaitan dengan kes ini,"ujar Xiumin.

THE MASKED MAN(EXOSHIDAE//MALAY FF)Where stories live. Discover now