Semua ahli kumpulan EXOSHIDAE mengeluh,memikirkan misi mereka untuk memberkas orang kanan The Masked Man hidup-hidup tidak dapat dilaksanakan.
Jonghyun merupakan orang kanan The Masked Man yang dijejaki mereka selama ini. Lelaki itu sudah lama mencampur duli dalam kegiatan jenayah The Masked Man.
Kematian Jonghyun dianggap sia-sia kerana mereka tidak dapat mengorek apa-apa rahsia daripada lelaki itu. Apakan daya,Suho terpaksa juga menembaknya demi menyelamatkan nyawa Amber yang berada dalam bahaya.
"Tidak mengapalah,guys. Mari kita geledah sahaja mansion milik Jonghyun itu. Mana tahu,ada maklumat-maklumat yang berguna tentangnya,dan juga The Masked Man,"kata Suho,bertekad mahu meneruskan misi mereka yang seterusnya.
"Lelaki jahat itu akan ditangkap,walau apa jua cara sekalipun!,"kata Suho dengan bersemangat.
Seperti yang dirancang,mereka pun pergi ke mansion Jonghyun dengan menaiki helikopter kerana takut diserang RPG lagi.
"Kita sudah tiba!,"kata Kris sambil mendaratkan helikopter yang dibawanya. Helikopter Taeyeon juga sudah perlahan-lahan mencecah bumi,mendarat di sebuah tapak lapang.
Semua ahli pun turun dari helikopter itu dengan sebilah pisau dan sepucuk pistol tersisip di pinggang masing-masing.
Mansion itu kelihatan agak terbiar,mungkin kerana tuan rumahnya sudah tiada sehingga tiada sesiapa yang mahu menguruskan mansion besar tersebut.
"Masuk ke dalam nanti,kita akan geledah mansion,cari apa-apa maklumat yang berguna. Arasseo?,"ahli-ahli lain hanya mengangguk faham lalu menyusup masuk ke dalam rumah.
Bau hanyir darah terus menusuk hidung mereka sebaik sahaja kaki menjejak lantai rumah. Masing-masing sudah menutup hidung,tidak tahan dengan bau hanyir darah penjaga-penjaga mansion yang dibunuh mereka.
Mayat-mayat penjaga itu hanya dibiarkan bergelimpangan merata-rata dengan lantai yang sudah terlekat darah kering mayat-mayat itu. Baunya juga busuk mengalahkan bangkai.
"Biarkan sahaja semua bau dan mayat itu,nanti aku hubungi paramedik untuk uruskan semuanya. Yang paling penting,kita perlu cari maklumat,"ujar Taeyeon. Suaranya menjadi sedikit lain kerana hidungnya yang dikepit dengan jari.
Mereka pun memulakan operasi menggeledah mansion demi mencari maklumat penting The Masked Man.
Ketika sibuk mencari,D.O terjumpa sebuah fail coklat yang sudah berhabuk di atas almari bilik pejabat Jonghyun.
Fail itu dibuka dan menampakkan beberapa dokumen di dalamnya.
"Hey guys,I found something!,"teriak D.O sambil menjulang fail yang dijumpainya.
Ahli-ahli terus meluru ke arah D.O,mahu tahu tentang isi kandungan fail tersebut.
Suho mengambil sehelai kertas maklumat yang menarik perhatiannya. Itu adalah kontrak perjanjian antara lelaki bernama Edward Bae JiSung dan Jonghyun,menandakan persetujuan di antara kedua-dua mereka.
"Jadi,mansion ini sebenarnya hak milik Edward?,"tanya Yoona,meminta kepastian.
Suho hanya mengangguk.
"Aku rasa,Edward ini ialah ayah kepada Irene. Tengoklah,nama keluarga mereka sama,"ujar Luhan.
"Ramai lagi orang yang keluarga mereka bernama Bae di luar sana,Luhan,"tingkah Yuri,tidak begitu bersetuju dengan anggapan Luhan.
"Fail ini pun sudah cukup untuk membantu menyelesaikan misi kita. Mari kita pulang."
Di bilik penyiasatan,Sooyoung ditugaskan untuk mengesan cap jari pada fail itu. Yang lain pula mencari identiti lelaki yang bernama Edward Bae JiSung jika lelaki itu berkaitan dengan The Masked Man.
YOU ARE READING
THE MASKED MAN(EXOSHIDAE//MALAY FF)
Mystery / Thriller"Kamu semua tidak akan dapat menghalang aku. Sekali aku membuat tindakan,kamu semua akan binasa."-The Masked Man "Lelaki jahat itu akan dihentikan segala agendanya,walau apa jua cara sekalipun!,"-Suho "Usaha sahaja tidak cukup. Kita perlukan kerja...