7☄

2.9K 169 1
                                    

"Lan sınava giremeyeceğiz bak. Görürsün o bize..." Rüyanın ağzını elimle kapatıp arkamızda duran anneme doğru kaş göz yaptım o da anlayarak elimi ittirdi. "O bize güzel notlar getiremeyecek eğer bir an önce gitmezsek." Yemin ederim bu kızdaki kıvırma yeteneği dansözlerde yoktu. Annemi selamladıktan sonra okula doğru yürümeye başladık. Bugün tamı tamına 4 tane sınava birden girecektik. Ulan insafsız. 4 sınavı aynı güne ne diye koyuyorsun burası nikah dairesi mi aynı anda 4 çifti aynı memur evlendirirmiş gibi bu ne ? Hadi iki sınav tamam üç taneye de eyvallah. Dördüncüde en büyük beddularıma hazırlan ama. O kadar ki, en sevdiği diziyi izlemek umuduyla televizyonu açtığında akasya durağıyla karşılaşmasına kadar gidiyordu.

Yol boyunca, söve söve gelerek geldiğim sınıfa bir göz attım şu sınava girmesek olmuyor muydu ya ? Rüya benden önce davranıp içeri girdi. Hani şu an ölebilirdim. Yakışıklı bir çocuk gelip beni kaçırabilirdi ya da. Kesinlikle ikinci seçenek daha mantıklı geliyordu. "Ne bekliyorsun kızım kapıda girsene içeri. "

Arkamda beliren Baran'a göz devirdim. "Çok meraklıyım o yüzden mal gibi burada bekliyorum. "

"Bak o konuda hemfikiriz" Anlamayarak ona baktım "Mal olduğun konusunda." Her zaman ki klişe hareketimi yapıp göz devirdim. "Sanki ben çok istiyorum sınava girmek diyorum. Tabi senin evinde sınavdan düşük aldığını öğrenince, ağzına sıçacak bir annen yok" dilini şaklatarak aynı zamanda parmağını iki yana salladı. "Yanılıyorsun. Hala Babannemi tanımadın sanırım. " Babannesini ve ima ettiği şeyleri hatırlayınca konuyu değiştirmek için konuşmaya başladım. "Bir şey diyeceğim, iki saatir kapının önünde benimle beklemen seninde mal olduğunu göstermiyor mu ?" Deyip şirince sırıttım. "Beyin fışkırıyor mübarek. Ama ben burada mal bir arkadaşım dahada mallık yapıp burada kalmasın da içeri sokayım diye duruyorum. Sonuçta malların pek bir aklı yok." Yine sokmuştu lafını orangutan yavrusu. "Ne tesadüf bende aynı şeyi düşünüyordum." Deyip içeri girdim. Laf sokmanın verdiği zaferle tabi. Yavaş ama bir o kadar da tempolu adımlarla inek çocuğun yanına oturdum. Ardından da hoca sınıfa girdi zaten. "Arkadaşlar biliyorsunuz bugün fizik sınavınız var..." hocanın sözünü kesip "ve biyoloji... " dedim ardımdan sınıftakilerden iki kişi daha devam ettirdi.

"Ve edebiyat..."

"Ve coğrafya..." Hoca hepimizin bunalmış ifadesine bir iç geçirip, konuşmaya devam etti. "Her neyse. İkinci ders fizik sınavınızı yapacağız. Bu ders iyi çalışın. Sınavdan kalırsanız kötü olacağını biliyorsunuz. " Ulan ben yaklaşık üç haftadır bunlara çalışıyorum bir de gelipte çalışın diyor. Gerçi ne kadar çalışırsam çalışayım yine düşük not almayı başarabiliyorum ama neyse. "Gece kopya vereceksin dimi lan." Dedi Rüya. Tam cevap verecekken hoca konuşmaya başladı. "Şimdi yer düzenlemenizi yapacağız bundan sonra da öyle oturacaksınız. "
*
Neredeyse hocanın alnından öpecek bir ruh haline bürünmüştüm . Çünkü canım hocam Rüyayı yanıma Denizi arkama denizin yanına da sınıfta pek samimi olmadığım ama kafa dengi olduğunu bildiğim Derini oturtmuştu. Üçümüz birbirimize Sırıtarak bakıyorduk tabi ki. Birazdan sınava (!) pardon sınavlara girecek olmamı hatırlamamla yüzümdeki sırıtış silindi. Deniz "Lan ben size kendinize yenge bulun dedim buldunuz demi ? " Dedi fısıldayarak. Göz devirdim ağzımı bir şey söylemek için açtığında Derin ona hafifçe vurdu. "Ulan aklın fikrin sevgilide önümüzde bugün gireceğimiz dört sınav var. Hala sevgili derdindesin. Kes sesini de sınava çalış. Zaten kopya çekeceğiz. " kafasını bana döndürüp soran gözlerle baktı "Dimi ? " başımı onaylarcasına salladım. Sırıttı. "Benim coğrafyam iyidir ben size kopya veririm. " Dedi aynı zamanda. Rüya da sırıtıp "Benimde fiziğim iyidir. Gecenin edebiyattan hiç düşük aldığını görmedim. Deniz ise... Denizin hiç bir şeyi iyi değil hepsinden düşük alıyor mübarek. Hala sınıfta nasıl kalmadı anlamıyorum. Biyolojide ne bok yiyeceğiz?" Tam biz cevap ararken Baran ellerini Rüya ile benim omzuma koydu "Biyoloji için doğru adres benim. Deniz benim yerime geçsin. Bende denizin yerine zaten çocuklara söylersek bir şey demezler. Öğretmende diğer derste değişiyor. Ama yine siz bilirsiniz. " Baran zaten bir önümüzde oturduğu için Denize kopya vermemiz kolay olacaktı ama Baran önümüzdeyken de kopya çekebilirdik sahte bir sinirle ona döndüm. "Sen bizi mi dinliyordun? "

Abrazo #Wattys2017Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin